Var köper man SKF vevlager?

• Trådstartare Trådstartare s-o
  • Start datum Start datum

s-o

Aktiv medlem
Mitt billiga kinesiska vevlager har börjat knastra och knäppa redan efter lite drygt 100 mil (Garmin Training Center har beräknat snitteffekten under de milen till blygsamma 89 watt, så jag har knappast misshandlat lagret så jäkla mycket) och då är det väl lika bra att skaffa någonting bättre.

Är det någon som vet var man kan få tag på det där odödliga och randonneurkorrekta SKF BAS-600 utan att behöva köpa det från Compass Bicycles? Inte för att jag inte vill gynna Jan Heine, men det vore ju trevligt med kortare leveranstid och att kunna handla över disk hos någon SKF-återförsäljare ...

/s-o

Heine säljer dem fortfarande, har för mig att ha läst på hans sida att han har nån sorts exklusiv deal eller nåt? Kan i vart fall inte påminna mig om att jag sett nån annan sälja fyrkantslager från SKF av samma modell... Ovanstående om att produktionen skulle vara nedlagd har jag inte hört tidigare.

En variant om man har fyrkantsaxel är att köpa Shimanos B-UN300 (kostar en hundralapp hos Rose) och byta ut själva lagren mot SKF:s. Jag kommer göra så, SKF:s spårkullager beställde jag för 80-90 kr styck tror jag det var..

Dock var ju SKF.s vevlager av helt annan konstruktion så det blir inte samma men det blir SKF och kommer förhoppningsvis hålla

Heine säljer dem fortfarande, har för mig att ha läst på hans sida att han har nån sorts exklusiv deal eller nåt? Kan i vart fall inte påminna mig om att jag sett nån annan sälja fyrkantslager från SKF av samma modell... Ovanstående om att produktionen skulle vara nedlagd har jag inte hört tidigare.

Yes, har sett det, men tyvärr verkar det bara gälla från staterna. Blir nog tyvärr för dyrt.

Tillbaka
Topp