Cykeltröja atletisk

MHGT86

Aktiv medlem
Cykeltröja atletisk
Testat ett gäng olika cykeltröjor (lvg) utan framgång. Är 189 lång och väger 80k. Försökt googla mig fram/kollar gamla trådar här men hittar inget som passar. Är väldigt v-formad i överkropp (it aint braggin' if it's true) och cykeltröjorna jag har köpt blir antingen för tighta över bröstet eller för vida i midjan så att fickorna blir obrukbara.

Kör jag XL blir det bra längd och bra över bröst men 10-15 cm "fladder" i midjan... Orkar inte leta mer - är det någon som har haft samma problem och hittat lösning????

Cykeltröja atletisk
Köp de som passar bäst uppe och har ett mönster som fungerar för att sy in på sidorna? En bättre skräddare borde kunna lösa det för en rimlig peng.

Cykeltröja atletisk
Jag har problem att alla cykeltröjor är så trånga runt armarna. Finns de nån tröja som är lite vid eller töjbar där för oss som inte bara tränar ben? Får ju nästan blodförstoppning i armarna

Cykeltröja atletisk
Craft har modeller som funkar rätt bra med armarna. Om man kalla dem slimmade vet jag inte.
När jag var mindre rund runt midjan körde jag Sportful och Castelli, men fladder i midjan funderade jag aldrig över. Har du fladdret redan med nya tröjor? Det brukar väl vara ett elastiskt band längst ner. Kanske det finns någon tröja med åtdragninsmöjligheter.

Cykeltröja atletisk
Craft har modeller som funkar rätt bra med armarna. Om man kalla dem slimmade vet jag inte.
När jag var mindre rund runt midjan körde jag Sportful och Castelli, men fladder i midjan funderade jag aldrig över. Har du fladdret redan med nya tröjor? Det brukar väl vara ett elastiskt band längst ner. Kanske det finns någon tröja med åtdragninsmöjligheter.
Fladder direkt. Har köpt hem 4-5 olika varianter och alla är skit. Den jag kör med nu som är bäst är det nästan navel-flash på när jag står upp (sprint/av-på-cykeln)

Cykeltröja atletisk
Köp de som passar bäst uppe och har ett mönster som fungerar för att sy in på sidorna? En bättre skräddare borde kunna lösa det för en rimlig peng.
Bra idé! Ska testa med en billig en. Man kan ju tycka det är drygt att först lägga 600:- spänn på en tröja som direkt ska in och skräddas om för 200:- bara

Cykeltröja atletisk
Bra idé! Ska testa med en billig en. Man kan ju tycka det är drygt att först lägga 600:- spänn på en tröja som direkt ska in och skräddas om för 200:- bara

Är det inte bättre att då köpa en specifik tröja för vältränande? Känns lite som att gå över ån efter vatten.

Cykeltröja atletisk
Asså cykeltröjor (för lvg) SKA ju sitta tajt över bröstet när man står upp för att sedan få bra passform när man sitter på cykeln (med armarna sträckta framåt mot styret…).

Cykeltröja atletisk
eaf3175c81a010c5be461b115377d242.jpg

Cykeltröja atletisk
Asså cykeltröjor (för lvg) SKA ju sitta tajt över bröstet när man står upp för att sedan få bra passform när man sitter på cykeln (med armarna sträckta framåt mot styret…).
Ok - jag förtydligar - går ej att stänga över bröstet på de jag beställt hem. Är normalt large så XL går bra över bröstet men det blir fladder som jag skrev i första inlägget. Söker alltså LVG-tröja som passar men det verkar inte finnas.

Får kanske sluta med all annan form av träning och gå ner 10k istället ??

Cykeltröja atletisk
Funkar inte @Fundadores länk (eller google) för dig, @MHGT86 ?

Det här forumet är så roligt, folk frågar om specifika saker. ”Jag behöver en tröja för vältränade” eller ”Jag behöver en allround stigcykel”. Sen när de får tydliga svar, ja då ska det köpas tröjor och sys om, det ska köpas monsterenduros. Varför fråga om man inte vill höra svaren. Då kan man ju bara köra på liksom.

Cykeltröja atletisk
Det här forumet är så roligt, folk frågar om specifika saker. ”Jag behöver en tröja för vältränade” eller ”Jag behöver en allround stigcykel”. Sen när de får tydliga svar, ja då ska det köpas tröjor och sys om, det ska köpas monsterenduros. Varför fråga om man inte vill höra svaren. Då kan man ju bara köra på liksom.
Tja! Jag lyssnar och försöker svara på alla svar sen kanske jag inte följer alla råd till punkt och pricka - makes sense? Jag kollar in alla länkar och kan säga att jag fått svar på mina frågor.

Cykeltröja atletisk
Måste bara… vet du vad som är ännu ringa Fundadores? Folk som sitter framför sin dator/telefon och blir frustrerade och ledsna över TS som inte gör följer regelboken helt! Ha en fin dag broder ??

Cykeltröja atletisk
Så cykeltröjor speciellt sydda för V-formade kroppar löser inte problemet med cykeltröjor för V-formade kroppar? Du är för skoj.

Cykeltröja atletisk
Så här från åskådarplats måste jag kommentera.
Om du verkligen har testat dom flesta olika varianter som finns och har såna problem så gissar jag på att du är v-formad från födseln samt har tränat mycket överkropp. Det finns nog inte jättemånga cyklister med den kroppsformen så du lär alltid ha problem. Finns väl ingen tillverkare som erbjuder varianter som endast ett fåtal skulle köpa world wide.

Jag tror nog att förslaget från @Laan84 är det bästa. Lämna in ett gäng på samma gång så blir det inte så dyrt per styck. Eller lär dig sy själv.

Eller slå Kruijswijk en signal och fråga vilken modell han köper.

Cykeltröja atletisk
Robert har inte heller speciellt smal midja.
Tror inte det är själva vikten i sig som är problemet utan förhållandet mellan axlar och midja.

-edit-
Före och efter 50
paul-dillett-lost-gains.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp