Marzocchi Z1 stänka? Fox?

En till fråga - vad är det för gänga till de små skruvarna? Gissar att det inte är metriskt på fox/marz ? Tror inte jag har några sådana skruvar... @Preacher har du koll på detta?

Svarar på min egen fråga -
Jag vet inte.

Men till den mudhugger evo jag köpte verkar skruvar till fox/marz medfölja. Får helt enkelt prova och återkomma med resultat.

Aha det hade jag ju haft.
Nåja, körde med de medföljande, blev riktigt bra. Skönt med mudhugger evo, att man slipper att gaffelkronan smäller i stänkan också när man bottnar.
IMG_20230823_204722.jpg

Förresten - inför framtiden när min z1 börjar knaka (bör väl bli lagom till våren om jag får gissa) - har ni verktyg för de-creak till även dessa gafflar?

Nåja, körde med de medföljande, blev riktigt bra. Skönt med mudhugger evo, att man slipper att gaffelkronan smäller i stänkan också när man bottnar.
Visa bilaga 648336

Förresten - inför framtiden när min z1 börjar knaka (bör väl bli lagom till våren om jag får gissa) - har ni verktyg för de-creak till även dessa gafflar?

Yes, vi kan ordna dem med. ?

Visa bilaga 648336

Hoppas den är bättre än Mudhugger EVO jag hade till min DVO, sämre skit får man leta efter alltså.

Hoppas den är bättre än Mudhugger EVO jag hade till min DVO, sämre skit får man leta efter alltså.
Undrar om jag inte köpte exakt samma som du. Mudhugger evo short. Tycker den funkar skitbra, förutom att det är ont om plats för kottar mellan däck och stänka. Går väl kanske att höja upp den lite. Men skönt att den inte slår i kronan i alla fall..

Varför funkade det inte för din del?

Undrar om jag inte köpte exakt samma som du. Mudhugger evo short. Tycker den funkar skitbra, förutom att det är ont om plats för kottar mellan däck och stänka. Går väl kanske att höja upp den lite. Men skönt att den inte slår i kronan i alla fall..

Varför funkade det inte för din del?
Troligen är det så Dvo-adaptern som är den felande länken. Skruvarna lossnade typ efter en halv tur. Typ Phillipsskruv direkt i hårdplast.

Tillbaka
Topp