Insektsbett

MagerValp

Aktiv medlem
Insektsbett
Det är skoj att vara ute i skogen och jobba men det leder tyvärr till att man drar på sig en hel del insektsbett. Myggor, myror och några ilskna gula flygdjur har förvandlat mina ben och armar till polkaprickiga klifester. Finns det något klet man kan köpa över disk som faktiskt fungerar för att lindra?

Insektsbett
Allergitablett lindrar väldigt bra. Och att inte klia. Men om man e ute flera dagar i sträck så funkar d där me att inte klia sådär eftersom man får nya bett/stick varje dag

Insektsbett
Använder dotterns Bamse salva ?

16929569989428040768537100476460.jpg

Insektsbett
Dusch eller bad kan få dig att glömma betten ett tag, men de värsta brukar vara kvar.
Bra av dig, förresten, att jobba i skogen nu! Dom flesta undviker det så här års pga alla bitande och stingande insekter.
"Gula flygdjur" förstår jag inte riktigt. Getingar stämmer väl illa in. Myror blir flygga så här års, men de biter inte. I värsta fall kryper de på en.

Insektsbett
Hjälper föga när man bär iväg på en stock som visar sig innehålla ett helt bo med rödmyror under barken. Fanskapen kröp in inuti arbetshandsken och började röja loss.

Jag håller med om Aloe vera. Finns även Mygga På Bettet Insektsgel som jag med framgång använt på barnen vid insektsbett.

Insektsbett
I genren "vad finns inom fem minuters gångväg hemifrån" hittar vi en överprisad Salubrin Aloe Vera från matbutiken. Får se om den hjälper något mot rödmyrorna.

Insektsbett
Det är skoj att vara ute i skogen och jobba men det leder tyvärr till att man drar på sig en hel del insektsbett. Myggor, myror och några ilskna gula flygdjur har förvandlat mina ben och armar till polkaprickiga klifester. Finns det något klet man kan köpa över disk som faktiskt fungerar för att lindra?
Bli turk. Ät vitlök

Insektsbett
Kan konstatera att det inte hjälpt mot klåda eller svullnaden efter rödmyrorna.
Myror e gaddsteklingar. De sticks med sin gadd o sprutar in gift. Att d kliar beror på den allergiska reaktionen som skapas. (De kan bitas men det e ett torrt bett). Allergitablett funkar. Det finns olika typer av verksamt ämne. Loratadin, cetrizin, mm. Testa vilken som funkar bäst på dig. T ex funkar loratadin inte så bra på mig, men cetrizin funkar jättebra. De allra värsta perioder får jag överdosera; istället för en om dagen tar jag en till vid annat tillfälle så jag sprider ut det.

Tillbaka
Topp