Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Intressant tanke. Men jag tar alltid av sensorn efter att jag tvättat bandet (då det är blött) efter användandet.Har polar själv men jag brukar ta av själva enheten från bandet läste nånstans att den höll på och försöka mäta om bandet var fuktigt
Udda problem, gissningsvis är det ngt fel på ditt pulsband och/eller sensorn. De jag vet har haft problem med onödigt kort batteritid har förvarat sensorn (ofta kvar på bandet) i en blöt handduk el likn.Märker att jag måste byta batteri på mitt Garmin pulsband var 6:e vecka.
Jag tar alltid av sensorn från själva bandet innan jag tar av och tvättar det, men jag har svårt att se hur det skulle kunna göra ngn större skillnad.jag tar alltid av sensorn efter att jag tvättat bandet (då det är blött) efter användandet.
Jag köpte ett Andersson-bälte på Netonnet med samma features, som efter något år gav upp och började blanda korrekt mätning med att den mätte dubbelt. Nu var det 5 år sedan så det kan vara ett annat band, men synd på det bandet som annars var väldigt prisvärt.Udda problem, gissningsvis är det ngt fel på ditt pulsband och/eller sensorn. De jag vet har haft problem med onödigt kort batteritid har förvarat sensorn (ofta kvar på bandet) i en blöt handduk el likn.
Jag tar alltid av sensorn från själva bandet innan jag tar av och tvättar det, men jag har svårt att se hur det skulle kunna göra ngn större skillnad.
Garantiärende kanske?
Skulle du vilja prova ngt annat band säljer Netonnet ett billigt pulsband med både ANT+ och BT för endast 199 SEK som funkar bra med åtminstone mina Garmin-apparater
Jag blev tvungen att köpa detta i vintras när jag upptäckte att mitt garminpulsbälte hängde kvar på en krok på landet. Sedan tog batteriet slut i garminpulsbältet och jag använder därför fortf Andersson-pulsbältet och är fortf nöjd med det. När det behövs är det även enklare att byta batteriet i Andersson-pulsbältet jmf med Garmins!
Pulsbandet är ca 12 veckor...Hur gammalt är det? Garmin har tre års garanti… Har själv nyss bytt ut ett HRM Run med samma symptom, men eftersom de inte finns längre så fick jag ett Pro Plus istället?
Tackar, ska också pröva det. Ringde du Garmin?Hur gammalt är det? Garmin har tre års garanti… Har själv nyss bytt ut ett HRM Run med samma symptom, men eftersom de inte finns längre så fick jag ett Pro Plus istället?
Nä jag drog iväg ett mail till supporten, men tlf eller chat lär väl också funkaTackar, ska också pröva det. Ringde du Garmin?
Mitt band (HRM Run) klarar fyra månader mellan batteribyten.
Använder bara pulsbandet till olika former av cykling.Behöver man inte Garmins avancerade funktioner som löpdynamik, offlineregistrering mm så köp vad som helst annat. Tycker inte man hör något annat än strul med garmins band i alla olika forum. Polar brukar väl vara uppskattat. Jag vet inte hur många år jag kört på mitt billiga 300-kronors ant+ band från Elgiganten. Det är inte många ören per runda det har kostat.
+1Jag har kört med ett Wahoo-band i massa år, aldrig bytt batteri. Kopplar alltid isär bandet när det ligger dock, om nu det gör någon skillnad. Köpte på Kjell & Co.
Om du inte behöver garmin funtionerna utan bara HR datan så ska Polar H10 eller H9 vara det bästaÅterkopplar till tidigare inlägg. Pratade med Garmin. De sa att problemet inte gick att åtgärda. Tyvärr hade jag inget kvitto, men med god och generös vilja från deras sida fick jag ändå 25% rabatt på ett nytt pulsband HMR-Dual. Vilket lät bra. Men dyrare än på andra Internet-ställen, kunde jag konstatera.
Hur som. Köpte ett nytt pulsband. Det funkade två rundor sedan var batteriet slut i det nya också. Börjar bli lite trött på denna historia.
Ska testa en sak innan jag skrotar pulsbandet. Men undrar ifall det finns något annat märke på pulsband som:
A. Passar till Garmin Edge 1030.
B. Är av bättre kvallité.
Tråkigt att den fungerar så dåligt. Enligt spec skall den klara 1 atm, dvs 10 meters djup. Jag brukar paddla med mitt pulsband och det kan bli riktigt blött med översköljande vågor och bad.Gör sista testet om några timmar. Får se om det funkar...
Familjen har lite olika cykeldatorer och klockar där det kanske kan skapa batteriknas med pulsgivaren? Helt utanför mitt kunskapsområde. Men batteriet har inte dränerats tidigare. Så jag hoppas att det var själva pulsbandet som var boven i dramat.Både jag och hustrun har problem med våra band sedan några veckor. HRM Pro med ett par år på nacken respektive sprojlans nytt HRM Pro Plus. Sensorn ligger och kopplar upp sig så fort en aktivitet startas på dator/klocka, trots att man inte har bandet på sig. Batteriet tar då slut väldigt snabbt.
Känns spontant som mjukvaruproblem, men har inte uppdaterat firmware i närtid. Får kolla närmare vilka versioner vi har senare idag.
Deras 25%-are som plåster på såren är mer som ett slag i ansiktet när man inser att alla andra blir billigare ändå.Återkopplar till tidigare inlägg. Pratade med Garmin. De sa att problemet inte gick att åtgärda. Tyvärr hade jag inget kvitto, men med god och generös vilja från deras sida fick jag ändå 25% rabatt på ett nytt pulsband HMR-Dual. Vilket lät bra. Men dyrare än på andra Internet-ställen, kunde jag konstatera.
Hur som. Köpte ett nytt pulsband. Det funkade två rundor sedan var batteriet slut i det nya också. Börjar bli lite trött på denna historia.
Ska testa en sak innan jag skrotar pulsbandet. Men undrar ifall det finns något annat märke på pulsband som:
A. Passar till Garmin Edge 1030.
B. Är av bättre kvallité.
Exakt! :(Deras 25%-are som plåster på såren är mer som ett slag i ansiktet när man inser att alla andra blir billigare ändå.
Polar H9 pulsbandet har varit riktigt bra. Får mycket bättre och säkrare kontakt än Garmin. Fick dock byta batteri för några dagar sedan. Polar skriver: "Battery lifetime of Polar H9 is about 400 hours." Visserligen tränar jag, men har inte lyckats fått ihop 400 h sedan inköp för ca sju månader sedan. Men om det krävs batteribyte en gång i halvåret så är det okay för mig. Det ödelägger inte min ekonomi totalt.Nu har jag bytt till ett Polar H9 pulsband. Det fick bättre och snabbare kontakt än Garmin HRM-Dual. Får se hur länge Polar-bandet funkar?
Testade och ser att Polar-sensorn även passade Garmin-bandet.