Fint och varmt, återigen.
När jag närmade mig slutet av Skanstullsbron, norrgående, mötte jag en laxare på väg uppåt. Mötet skedde precis där det höga byggstängslet står och cykelbanan är typ ett styre bred och där vägen svänger lite så man knappt ser något p.g.a. staketet. Hann se honom lite genom staketet innan det var för sent tack vare hans varselfärgade jacka.
Fick bromsa till stillasteånde med skrikande bromsar och han fick stanna eftersom cykelbanan är för smal för möte och jag vägrade korsa linjen till gångbanan.
En kort dialog följde där jag informerade honom om att det var enkelriktat och han uppgav okunskap i frågan samt hävdade att ingen skyltning* fanns som påvisade detta. Det gick civiliserat till och vi skiljdes med "Ha en bra dag" och "Ta det lugnt nu", dock med fortsatt färd mot trafiken i hans fall.
Jag vill verkligen se polisen stå i vardera ände av bron, och gärna Västerbron också, och bötfälla alla som cyklar åt fel håll.
* Det finns ett värmärke C1 strax efter korsningen med Ringvägen men den är tyvärr lite svår att uppfatta då den är liten och sitter högt upp. Kunde förbättras. Kanske ska felanmäla.