[OT] Stora SHL&SDHL-Tråden(2026/27), Färjestads marsch mot SM-Guld

Hmmm, kollade igårkväll när FBK och DIF skulle mötas under säsongen efter att haft kontakt med en jurgårdare☺️☺️☺️
Hade helt glömt bort att dom slutat med elithockey☺️

Att få med hela historiken av problem i Lif skulle krascha Happys server så jag gjorde en välgärning och tog ut essensen. ”Hela sanningen”, vilket härligt begrepp förresten!
Ja herrejävlar, jag orkade inte ens läsa hela listan med artiklar kring ”Leksands årsmöte” på Falukuriren. Hot och trakasserier mot valberedningen och fan vet allt, en slags medlemspöbel som sitter på distans och ställer till skit och kraschar möten utan att själva vara beredda att ta ansvar. Kan inte vara roligt att sitta som ansvarig och försöka rodda i det där.

Att få med hela historiken av problem i Lif skulle krascha Happys server så jag gjorde en välgärning och tog ut essensen. ”Hela sanningen”, vilket härligt begrepp förresten!
Du glömde att den nya styrelsen hade sagt från början att de bara skulle vara i föreningen och inte i AB:et så det kom inte som någon överraskning för någon…

Ja herrejävlar, jag orkade inte ens läsa hela listan med artiklar kring ”Leksands årsmöte” på Falukuriren. Hot och trakasserier mot valberedningen och fan vet allt, en slags medlemspöbel som sitter på distans och ställer till skit och kraschar möten utan att själva vara beredda att ta ansvar. Kan inte vara roligt att sitta som ansvarig och försöka rodda i det där.
Och hot mot andra personer i supporterföreningar oxå. Börjar bli lite Djurgården, AIK, Göteborg och Malmö över LIF nu fast det inte finns kategori A supportrar…. Det är en tråkig utveckling tyvärr…

Påminner lite om när ett visst xxxxx kom in i xxxxxxxxxxxxxxx och inte ens hade ledamöter, iaf inga som gått färdigt grundskolan och inte heller tillfrågade.

Man förstår att det blir kaos på årsmötet när det nästan blir kaos här på happy bara av att nämna det. Verkar vara väldigt upprörda känslor och ömma tår.
Du vet ju vilket lag som berör mest i Sverige även om folk inte är fans till detta lag. ???

Finns det några klassiska lag kvar i det där SHL?
(Klassiska lag = mer än 10 st SM-guld och/eller mer än 100 år gammal förening.)

Fast vi ska inte vara elaka nu och dissa alla lag från södra Sverige pga att de inte lirat hockey i 100 år. Hockey är en sport under utveckling samt att vi numera har ishallar.

Tänk bara på Percy och hur mycket han gjort för svensk ishockey. :unsure:
1692450836015.png

Senast ändrad:
Vad händer i Skellefteå och varför?
Har de för mycket sponsorpengar som de måste
slänga bort lite hur som helst?
Är det Skellefteå Kraft som går "för bra" och säger
till Skellefteå AIK att det bara är att handla på?

Vad händer i Skellefteå och varför?
Har de för mycket sponsorpengar som de måste
slänga bort lite hur som helst?
Är det Skellefteå Kraft som går "för bra" och säger
till Skellefteå AIK att det bara är att handla på?
Saknar dom bara inte moralisk kompass och du får sota för det?
Man hoppas ju att nån sponsor satt ned foten.

Saknar dom bara inte moralisk kompass och du får sota för det?
Man hoppas ju att nån sponsor satt ned foten.
Med risk för att snudda på politik, men.
Det "roliga" i historien är att i alla andra sportevenemang så heter det alltid att man inte ska "blanda sport med politik", eller "påverkar och sprider svenska värderingar på plats" (tänk vm i Qatar, att saudi köper valfri fotbollsklubb, senast newcastle jada jada) vilket jag alltid stört mig extremt mycket på, iom detta är väldigt tydligt sportwashing. Men att nu så blir det plötsligt blir ett väligt liv och man gärna drar in politiken i sporten.
Rätt eller fel får man ju såklart alltid själv avgöra i sakfrågan, men jag tycker det blir lite udda när silar mygg men sväljer elefanter, typ.

Med risk för att snudda på politik, men.
Det "roliga" i historien är att i alla andra sportevenemang så heter det alltid att man inte ska "blanda sport med politik", eller "påverkar och sprider svenska värderingar på plats" (tänk vm i Qatar, att saudi köper valfri fotbollsklubb, senast newcastle jada jada) vilket jag alltid stört mig extremt mycket på, iom detta är väldigt tydligt sportwashing. Men att nu så blir det plötsligt blir ett väligt liv och man gärna drar in politiken i sporten.
Rätt eller fel får man ju såklart alltid själv avgöra i sakfrågan, men jag tycker det blir lite udda när silar mygg men sväljer elefanter, typ.
Håller med.
Det blir dock väldigt mkt tydligare om man genom handling stödjer Ryssland jämfört ngt som "alla" gör, ex VM.

Johan Larsson intervjuas, han försöker tona ner förväntningarna men säger samtidigt att de ska vara med där på slutet att fajtas? Så hopp för alla Brynäs fans!

Verkar halvskumt dock att inte Brynäs pratat om någon målsättning men de kanske försöker undvika krav och press (möjligen har de bytt psykolog). Han förtydligar nu dock "att det kommer gå upp och ner". Rätt smart hållning kanske? Då kan man säga efter några förluster att man ju faktiskt redan sagt att säsongen kommer bli svajig?

Tycker väl att han ödmjukt kunde lagt till att han blivit van vid att förlora men faktiskt vann en del som junior.

"- Vi har inte riktigt pratat om målsättningar. Vi vill försöka ta oss tillbaka och ska väl inte hymla med det. Vi vet att det kommer att bli tufft på vägen dit och att det kommer att gå upp och ner. I slutändan ska vi absolut vara med och slåss om en uppflyttning."

Johan Larsson intervjuas, han försöker tona ner förväntningarna men säger samtidigt att de ska vara med där på slutet att fajtas? Så hopp för alla Brynäs fans!

Verkar halvskumt dock att inte Brynäs pratat om någon målsättning men de kanske försöker undvika krav och press (möjligen har de bytt psykolog). Han förtydligar nu dock "att det kommer gå upp och ner". Rätt smart hållning kanske? Då kan man säga efter några förluster att man ju faktiskt redan sagt att säsongen kommer bli svajig?

Tycker väl att han ödmjukt kunde lagt till att han blivit van vid att förlora men faktiskt vann en del som junior.

"- Vi har inte riktigt pratat om målsättningar. Vi vill försöka ta oss tillbaka och ska väl inte hymla med det. Vi vet att det kommer att bli tufft på vägen dit och att det kommer att gå upp och ner. I slutändan ska vi absolut vara med och slåss om en uppflyttning."
Tror han menar nästa år när dom ska upp i Allsvenskan?

Aha, Brynäs satsar på internmatcher, därav "Brynäs vs Brynäs" för några dagar sedan, jag hänger med först nu, trodde det var ett feltryck. ?

Verkar ju roligt, gemytligt och trevligt men skapar det vinnare? Däremot kan man ju förstå att det betyder rent exceptionellt mycket för supportrarna, blir ju ingen besvikelse hur det än slutar?

"Brynäs internmatch Svarta mot Vita är en klassiker som betyder mycket för supportrarna. Även spelarna har roligt och njuter av en sån här dag.

- Det är kul. Lite mixade lag och man får träffa gamla polare."

Hmmm, 5-5 mot Boforskanonerna just nu i träningsmatchen så det ser ju lite ljusare ut trots allt?

Senast ändrad:
Håller med.
Det blir dock väldigt mkt tydligare om man genom handling stödjer Ryssland jämfört ngt som "alla" gör, ex VM.
Det är därför det blir ett mycket tydligare ställningstagande om man fimpar ett VM som lag. Dels för att det laget (troligtvis ) är ensamt om att bojkotta VM, och att alla som är kvalificerade förväntas delta. Men nog om detta

Aha, Brynäs satsar på internmatcher, därav "Brynäs vs Brynäs" för några dagar sedan, jag hänger med först nu, trodde det var ett feltryck. ?

Verkar ju roligt, gemytligt och trevligt men skapar det vinnare? Däremot kan man ju förstå att det betyder rent exceptionellt mycket för supportrarna, blir ju ingen besvikelse hur det än slutar?

"Brynäs internmatch Svarta mot Vita är en klassiker som betyder mycket för supportrarna. Även spelarna har roligt och njuter av en sån här dag.

- Det är kul. Lite mixade lag och man får träffa gamla polare."
Förstår att det som supporter till ett traditionslöst köpelag är svårt att förstå.

Analysen är ju att de som Färjestad köper stannar i utvecklingen så ingen annan vill ha dem, medan spelare i andra klubbar utvecklas och går vidare till andra bättre ligor som NHL!

Lill-Calle har lite brett mellan benen för en kille men han har ryckt upp sig.
Baggarna är inte helt kassa iaf, lätt bättre än Brynäs?

Tillbaka
Topp