[byggtråd] streetfighter/plattstyreräjser

Långa svarta metallskärmar som sitter tight är ju snyggare än ett par stumpar

Säg @n3wton högt tre gånger så uppenbarar han sig bakom dig med ett tips på metallskärm
Tack för hojtningen - jag känner mig inte alls som en skärmpsykopat.....?

Håller med om skärmlängden! Skärmar tycker jag är funkis i två längder - antingen med lappar ner i marken, eller inga skärmar alls. Detsamma gäller även materialet - metall eller inga skärmar alls.?

Jag har ärligt talat ingen koll på vad ett par "riktiga" skärmar kostar, men det är väl i klass med en uppsättning däck, en ny sadel (knappt) eller något i den stilen. Då är det ju lätt värt att investera i sådana, speciellt som de håller en smärre evighet.

Ett par blanka skärmar lyfter nästan vilken cykel som helst, men om man vill ha svarta finns åtminstone Velo Orange i svart. De enda jag vet som tillverkar i rostfritt, som är bättre än alu alla dagar i veckan, är Gilles Berthoud och de verkar ha strul med sin tillverkning som jag förstått det. Har en gång sett en forummedlem lägga upp en bild på sin cykel med svarta Gilles-skärmar, men minns inte vem det var.:

För tips på riktigt stilig cykel med svarta skärmar kan man fråga @Willie snällt om en bild på hans Genesis!

Btw: ni som pendlar utan skärmar är hårda som f*n (eller så cyklar ni mindre än vad jag tror). Transportcykla sig genom regn är magiskt misärigt. Klart hojen ska ha riktiga skärmar!

Ett par blanka skärmar lyfter nästan vilken cykel som helst, men om man vill ha svarta finns åtminstone Velo Orange i svart. De enda jag vet som tillverkar i rostfritt, som är bättre än alu alla dagar i veckan, är Gilles Berthoud och de verkar ha strul med sin tillverkning som jag förstått det. Har en gång sett en forummedlem lägga upp en bild på sin cykel med svarta Gilles-skärmar, men minns inte vem det var.:
Har tydligen lite skolning kvar märker jag, jag tycker liksom the långa skärmar does not look räjsigt ut

Är inte heller övertygad att det skulle matcha bra med övriga färgerna, för blanka vill man ju ha lite annat bling och krom. Och för mycket svart kan ju också bli overkill

(Jag får alltså lacka om ett par skärmar i samma färg som ramen ?)

IMG_5187.jpeg

efter dagens pendling står skärmar och lyse definitivt på att fixa listan, vad finns det för hyggligt snygga lysen? har den där stropp allergin

Framlyset är jag ännu inte helt nöjd med, garmin fäste tycker jag är optimalt för att kunna montera av och på lätt. Men k-edge spacer fästet är precis för kort för att kunna montera det under styrstammen, vilket jag skulle föredra. lampan riktas ju också något uppåt, 160 lumen är väl inte världens bländrisk men inte helt optimalt.K13-530_ob-2.jpg
det optimala vore ett sådant fast kanske 10-20mm längre

Tillbaka
Topp