[Byggtråd, ett försök iallafall] "Ruby", Croix de fer, grusk♡rlek
Mitt första försök att bygga en cykel och kunskapsmässigt är jag väldigt nära ruta noll.
Så en ärlig och amatörmässig start.
Fick hem min Bronzefärgade Croix de fer ram ikväll från Häggs i Myresjö (1000tack!!)
Är redan förälskad eller starstruck eller båda.
Det viktigaste är avklarat (döpa cykeln/henne): Ruby heter hon från och med nu.
Tidigare har jag grus och vintercyklat mycket på en Kona Jake the snake från 2014, men upptäckte sprickor i aluramen och pensionerade cykeln. Planen nu är att (iallafall inledningsvis) försöka använda merparten av delarna från denna cykeln till det nya bygget. Det mesta är ju bytt flera gånger med tiden, men framhjulet är fortfarande orginal :)
Sadelstolpen har fel diameter så en ny är redan införskaffad.
Nedmonteringen av den gamla cykeln är redan igång, men jag tänker att nästa steg ändå måste vara att montera gaffeln?!
Något jag är helt novis gällande. Är det något särskilt viktigt jag bör tänka på?
Jag bifogar några snabba bilder från köksbordet! ?
Så en ärlig och amatörmässig start.
Fick hem min Bronzefärgade Croix de fer ram ikväll från Häggs i Myresjö (1000tack!!)
Är redan förälskad eller starstruck eller båda.
Det viktigaste är avklarat (döpa cykeln/henne): Ruby heter hon från och med nu.
Tidigare har jag grus och vintercyklat mycket på en Kona Jake the snake från 2014, men upptäckte sprickor i aluramen och pensionerade cykeln. Planen nu är att (iallafall inledningsvis) försöka använda merparten av delarna från denna cykeln till det nya bygget. Det mesta är ju bytt flera gånger med tiden, men framhjulet är fortfarande orginal :)
Sadelstolpen har fel diameter så en ny är redan införskaffad.
Nedmonteringen av den gamla cykeln är redan igång, men jag tänker att nästa steg ändå måste vara att montera gaffeln?!
Något jag är helt novis gällande. Är det något särskilt viktigt jag bör tänka på?
Jag bifogar några snabba bilder från köksbordet! ?