Ni som säljer era cykeltrainers, har ni slutat cykla?

Orkar inte med gamification grejorna i zwift, de är bara störande för mig, race kräver att man passar tider så de går tyvärr bort
Har mest kört trainerroad men nu har jag inte riktigt motivation till det och då har sufferfest funkat bäst

ah, du syftade på själva smarttrainern? trodde först du syftade på själva programvaran

Vad är det du kör för programvara istället för Zwift?
Det jag har är original, Tacx Trainer software 4 tror jag så inget som går att använda på moderna trainers. Men att cykla efter videoinspelningar längs klassiska vägar är faktiskt riktigt kul när trainern ger en verklig trampkänsla.

Jag är ingen fan av Zwift. Jag tycker att det blir konstigt med tumme upp osv. När jag tidigare betalade och skulle följa ett träningsprogram, så fick jag inte fortsätta det när jag hade missat ett pass. Dock brukar jag utnyttja de månatliga gratiskilometrarna till att trampa upp för Alpe du Zwift.

Jag kör TR, vilket många tycker är ännu tråkigare ?. Fungerande träningsprogram som inte strejkar om man hoppar över pass.
TR verkar också kosta en slant ser jag
1697803643610.png

1697803978281.png

Senast ändrad:
Absolut, jag betalar årsvis och tycker att jag får valuta för pengarna i TR, men inte i Zwift.

Jag är ändå lite fascinerad över att man kan ogilla Zwift och digga TR, är inte gränssnittet otroligt trist i TR? Blir inte detta en avsevärt mer monoton "grå" upplevelse än Zwift? Men visst, med bra musik etc kanske det fungerar bra för kortare intervallpass men längre pass borde vara döden i TR? Sedan är det fullt möjligt att själva träningsprogrammen/uppföljningen/statistiken etc som man får i TR är avsevärt bättre. Jag kan ändå tycka den något mer sociala aspekten i Zwift är lite roande samt att man kan gå med i lag etc. Men som jag konstaterade tidigare, vi är alla olika. Men att TR är bättre för just intervallpass, så kan det mycket väl vara och om man inte kör något annat så kan jag förstå det.

Senast ändrad:
Jag är ändå lite fascinerad över att man kan ogilla Zwift och digga TR, är inte gränssnittet otroligt trist i TR? Blir inte detta en avsevärt mer monoton "grå" upplevelse än Zwift? Men visst, med bra musik etc kanske det fungerar bra för kortare intervallpass men längre pass borde vara döden i TR? Sedan är det fullt möjligt att själva träningsprogrammen/uppföljningen/statistiken etc som man får i TR är avsevärt bättre. Jag kan ändå tycka den något mer sociala aspekten i Zwift är lite roande samt att man kan gå med i lag etc. Men som jag konstaterade tidigare, vi är alla olika. Att TR är bättre för just intervallpass, så kan det mycket väl vara och om man inte kör något annat så kan jag förstå det.
Netflix (eller mitt fall Discovery)

Jag är ändå lite fascinerad över att man kan ogilla Zwift och digga TR, är inte gränssnittet otroligt trist i TR? Blir inte detta en avsevärt mer monoton "grå" upplevelse än Zwift? Men visst, med bra musik etc kanske det fungerar bra för kortare intervallpass men längre pass borde vara döden i TR? Sedan är det fullt möjligt att själva träningsprogrammen/uppföljningen/statistiken etc som man får i TR är avsevärt bättre. Jag kan ändå tycka den något mer sociala aspekten i Zwift är lite roande samt att man kan gå med i lag etc. Men som jag konstaterade tidigare, vi är alla olika. Men att TR är bättre för just intervallpass, så kan det mycket väl vara och om man inte kör något annat så kan jag förstå det.

Jag har ingen trainer (än) men funderar på det.
Och funderar såklart då på Swift som alternativ när de kommer till mjukvara.

Och allt det där du räknar upp är vad jag tror kommer få mig att ogilla swift.
Om jag trampar inomhus så är jag bara ute efter maximal mängd träning på minimal mängd tid.

Det kommer inte vara roligt, hur färggranna gubbar man än få ha på Swift.
Och om dom sociala aspekterna gör att det hela tar lite mer tid, då är det bara negativt.

Vill jag ha trevliga och roliga upplevelser på cykel så är jag utomhus. Då blir det tyvärr dock mest lek och inte mycket träning på vintern.

Trainerroad är mer vetenskap och Zwift är mest vuxenlek.

Precis alla är olika ?

Den sociala aspekten i Zwift ger mig inget. När jag trampar TR kollar jag, liksom jonte987, på film eller serier.

Sen huruvida träningen är "fysiologiskt" bättre kan jag inte uttala mig om. Men det är mycket enklare och passar min ambitionsnivå.
Man kan antingen skapa ett program enligt sina mål, då får man träningspass som anpassar sig efter hur historiken ser ut.

Eller så väljer man "train now" så får man ett pass som också är anpassat för sin historik.

Sen hur bra denna AI-anpassning är vet jag inte, men för mig duger det gott ?

Och, jag ska kanske tillägga att jag föredrar att cykla ute, även på vintern. Men trainer är ett bra sätt att få ett effektivt pass när jag inte har lust att ge mig ut på en mörk, kall och blöt tretimmarsrunda ute. ?

Jag har även börjat löpa lite, just för att få till kortare pass än vad mina normala ute-rundor är.

Jag kör både Trainerroad och Zwift. Samtidigt, TR styr trainern och Zwift översätter egentligen bara outputen från alla sensorer till något mer visuellt än en tråkig graf.

Jag rekommenderar alla skeptiska Zwifthatare att prova lagtempo (WTRL serien), det tycker jag är rätt ballt även om det var drygt ett år sedan jag "roade mig" med det sist. Men visst, det blir en tid att passa, inom laget snackar man oftast genom Discord, lite flåsiga taktik-diskussioner. ?

Jag ska sätta upp min dumma syrakvarn i helgen. Inte helt behaglig för distans men håller motståndet när jag kör intervall. 30-sekunders på 52X11 brukar göra att jag får svårt att gå efter.

Jag är inte speciellt social på Zwift och jag upplever att träningspassen och planerna de har för de mesta är skräp. Men för mig fungerar det att se de andra som cyklar medan jag kör mina intervaller, precis lagom distraktion från smärtan. Sen är det trevligt att vara med i något event ibland för lite variation.

Funderar på att ge TR ett nytt försök, AI-coachen verkar intressant. Samtidigt verkar det ju fungera att planera träningen själv som jag gör nu, så borde väl vänta tills jag når en platå.

Jag rekommenderar alla skeptiska Zwifthatare att prova lagtempo (WTRL serien), det tycker jag är rätt ballt även om det var drygt ett år sedan jag "roade mig" med det sist. Men visst, det blir en tid att passa, inom laget snackar man oftast genom Discord, lite flåsiga taktik-diskussioner. ?
Jag vill ha en trainer för att träna, inte för att prata Discord.

Jag vill ha en trainer för att träna, inte för att prata Discord.
Men för h-vete, gör som du vill. ?

Du menar att när jag drar på så mycket jag orkar (dock beroende på lagets styrka så klart) i ett lagtempo pass/tävling under ca 40-60 minuter så tränar jag inte för att jag håller kontakt med mina lagtempo medlemmar via discord?

En till person på ignore listan

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp