El-cyklar innefattas inte av allemansrätten, enligt Naturvårdsverket.
Tror jag faktiskt inte, möjligtvis för mtb/emtb. Lyfter man ut och styr upp kan man behålla friluftslivet till fots. Jag ser inte ngt problem med det då jag tycker den delen av allemansrätten är viktigast. Om jag inte skulle få färdas var jag vill är inget problem. Jag kan fortfarande gå eller springa. En terrängcykellag som reglerade var du får terrängcykla med mtb/emtb hade varit på sin plats.Snarare sorgligt att allt fler inte förstår vad allemansrätten är. Det innebär att dess dagar är räknade, och att alltmer kommer att behöva lagfästas.

