BFS
Aktiv medlem
El-cyklar innefattas inte av allemansrätten, enligt Naturvårdsverket.
Jag håller med. Jag cyklar inte när det är blött. Det sliter mer. Och jag kan vänta till det torkat upp lite. Världen snurrar inte runt mig och mina nöjen.Jag tycker det är ett större problem att vi (japp, allihop, med och utan el) som cyklar i naturen ibland gör det när och där vi inte borde, framförallt när det är blött. Alltför många tänker "allemansrätt" - men du är ute och cyklar om du hävdar allemansrätt när du tydligt gör spår efter dig på blöta stigar. Jag syndar själv ibland, det är kul att cykla genom surhål, och ibland är det inte så torrt som jag trodde när jag stack ut. Olämpligt är det definitivt och jag skäms lite varje gång.
