Bikester omstartar?

Bikester omstartar?
Inte om man bara klistrar på den bifogade retursedeln och lämnar in på servicestället.
Yes it is
It always shows up in my app as an optional return as soon as Bikester ships things to me.
Can't see why it would be just for little me.
Assuming you have the email and tel number used on your bikester account registered in the Postnord app it will be there

Bikester omstartar?
Fast det är väl bara den fysiska butiken? Webben bör ha omsatt mer så jag har förutsatt att det varit ett annat org.nummer. Jag kan ha fel men isåfall är bikster en ytterst marginell spelare.

Nej, 20 mkr är inte bara fysiska butiken, det måste vara hela Bikester AB. Det är bara lite mindre än Addnature AB. Bikester måste väl vara största svenska online cykelbutiken. Jag vet dock inte om tysken säljer mer till Sverige.

Som skrivs ovan kan Bikester bara överleva för att de äggs av samma bolag som äger fahrrad.de, som är större och kan därför köper in billigare och Bikester kan dela lager med.

Bikester omstartar?
Nej, 20 mkr är inte bara fysiska butiken, det måste vara hela Bikester AB. Det är bara lite mindre än Addnature AB. Bikester måste väl vara största svenska online cykelbutiken. Jag vet dock inte om tysken säljer mer till Sverige.

Som skrivs ovan kan Bikester bara överleva för att de äggs av samma bolag som äger fahrrad.de, som är större och kan därför köper in billigare och Bikester kan dela lager med.
Webben är Internetstores GmbH, inte svenska Bikester. Det är i alla fall vad som står i köpvillkoren.

Bikester omstartar?
Webben är Internetstores GmbH, inte svenska Bikester. Det är i alla fall vad som står i köpvillkoren.

Sovtid för mig. Tror att jag hade koll på siffrorna, men blandade ihop euri och kronor. 20 mkr är inte mycket (tänkte på 20 million euro). Och ser nu också att det är "Bikester Sweden Retail Stores AB" som slogs ihop med Addnature. Plural "Stores" är dock lite konstigt när det finns bara en butik.

EDIT: men då var min tidigare kommentar att det är samma butik också fel.

Bikester omstartar?
Sovtid för mig. Tror att jag hade koll på siffrorna, men blandade ihop euri och kronor. 20 mkr är inte mycket (tänkte på 20 million euro). Och ser nu också att det är "Bikester Sweden Retail Stores AB" som slogs ihop med Addnature. Plural "Stores" är dock lite konstigt när det finns bara en butik.

EDIT: men då var min tidigare kommentar att det är samma butik också fel.
Thr plurality was a plan that has not and now will most likely not come to fruition

Bikester omstartar?
Blir nog svårt. Att köpa loss varumärket blir svårt och dyrt. Även e-handelsplattformen blir svår att ta över. Visst kan någon anställd ta över butiken och bygga en egen e-handel och teckna nya avtal med alla leverantörer men de lär ju inte kunna hålla Bikesters priser och sortiment (de baseras nog på en hel del bulkordrar).
Jag menade i interimen tills dess att den tyska processen är avklarad. De lär vilja få befintliga livsdugliga verksamheter att rulla som bra som möjligt fram till ev. köp eller likvidiering.

Bikester omstartar?
Jag menade i interimen tills dess att den tyska processen är avklarad. De lär vilja få befintliga livsdugliga verksamheter att rulla som bra som möjligt fram till ev. köp eller likvidiering.
Always a problem when you can’t buy anything anymore. They have no cash and cannot create new debt so not much viability here (unfortunately)

Bikester omstartar?
Det var det sjukaste. Plötsligt är paketet på väg. Återstår att se om den kommer fram eller vänder halvvägs…
(Beställde 18:e, paketet registrerat samma dag men skickades aldrig)

IMG_3600.jpeg

Bikester omstartar?
Det var det sjukaste. Plötsligt är paketet på väg. Återstår att se om den kommer fram eller vänder halvvägs…
(Beställde 18:e, paketet registrerat samma dag men skickades aldrig)

Visa bilaga 665767
Samma här!
Nästan en månad efter jag beställde. Har sagt till flera gånger att jag inte vill ha sakerna då det tagit för lång tid och inte fått några uppdateringar och ordern har inte gått se på mina sidor heller, men nu skickar de ändå. Pausade via Klarna med. Redan beställt på annat ställe och fått sakerna så detta paket kommer inte hämtas ut, de får göra hur de vill men kommer inte acceptera detta beteende.

Bikester omstartar?
Jag beställde några saker (ingenting jättedyrt lyckligtvis) men fick inget levererat.
men nu fick jag ett mejl från Bikester att ’lämna Omdöme på dit köp’ ???
’hej, Bikester tackar för att du handlar hos oss.
Var allt ok med din beställning?
etc etc

automatiserad, jag vet, men helt sjukt ändå

Bikester omstartar?
Samma här!
Nästan en månad efter jag beställde. Har sagt till flera gånger att jag inte vill ha sakerna då det tagit för lång tid och inte fått några uppdateringar och ordern har inte gått se på mina sidor heller, men nu skickar de ändå. Pausade via Klarna med. Redan beställt på annat ställe och fått sakerna så detta paket kommer inte hämtas ut, de får göra hur de vill men kommer inte acceptera detta beteende.
Det är ju surt.

Jag vill som tur är fortfarande ha cykeln så håller tummarna. Blir väl oplanerat hemarbete imorrn så posten kan få tag i en.

Bikester omstartar?
Nu funkar sidan med orderstatus, har inte gjort det förut. Enligt den ska det vara skickat i mitten av oktober, men har varken sett eller hört något...

Bilagor

• Screenshot_20231114_090046_Chrome.jpg
    Screenshot_20231114_090046_Chrome.jpg
    125.9 KB · Besök: 56
Bikester omstartar?
Någon som har beställt en cykel innan konkursen och fått den skickad idag? Min ligger fortfarande bara som registrerad i postnord appen.

Update: fick precis aviserat att cykeln är på väg

Senast ändrad:
Bikester omstartar?
Nu har det kommit till Sverige utan att vända. Blir spännande att se vad som dyker upp imorrn. Har det stått ute i regnet på en lastkaj en månad eller inte?

IMG_3602.png

Senast ändrad:
Bikester omstartar?
Kanske vi kan göra en ’Bikesterkonkar-yardsale’
platsförslag: Framför Bikesterbutiken i Sickla
Allt för att hämnas, håna och jävlas. En sjukligt dålig idé som inte kommer leda fram till något som helst positivt för någon. Jag tror dessutom att ingen kommer vilja handla av folk som uppvisar ett sånt beteende. Risken är alldeles för stor för diverse tråkigheter helt enkelt.

Rikta ilskan mot de som är ansvariga istället för personal, kunder och butiken i Sickla som inte är på något som helst ansvariga för den situation som har uppstått. Fixa gärna en yardsale någon annanstans.

Bikester omstartar?
Allt för att hämnas, håna och jävlas. En sjukligt dålig idé som inte kommer leda fram till något som helst positivt för någon. Jag tror dessutom att ingen kommer vilja handla av folk som uppvisar ett sånt beteende. Risken är alldeles för stor för diverse tråkigheter helt enkelt.

Rikta ilskan mot de som är ansvariga istället för personal, kunder och butiken i Sickla som inte är på något som helst ansvariga för den situation som har uppstått. Fixa gärna en yardsale någon annanstans.

Det blir jobbigt om alla måste åka till Innsbruck för yardssalen, dessutom dåligt för klimatet.

Bikester omstartar?
Jahapp, säg den lycka som varar..

Visa bilaga 665980
Snackade med Postnord och bad dem overrida returen så jag kan få mina grejer, då det nu är andra gången som Bikester (?) rycker tillbaks paketet. Dock kunde PN inte hjälpa, ordern måste komma från avsändaren.

Har svårt att se hur det gynnar Bikesters ekonomiska situation att gång på gång skicka saker och sen trigga retur innan grejerna levereras.

Tillbaka
Topp