Visa din Miyata!

Visa din Miyata!
Ja, fast jag beställde från Panduro.

Trek-fantomens utlåtande efter de första försöken ger vid handen att färgen hittar även sådana små lackskador som man inte ser med blotta ögat och att det således gärna vill bli mycket guld. Pastan är också väldigt dryg så det behövs mycket mindre än man kan tro. Kanske att man skulle stryka på den med bomullstops i stället för med fingret och en handske, för att ha bättre styr på stryket.

Men vi ska testa i små steg och tunna skivor. Jag anar hur som helst en guldfrossa under uppsegling.

Rosa + guld?
Glittersvart + guld?
Midnattsblått + guld?
Tusing-grått + guld?
Majestätsblått + guld?
Sextians gråsvarta gevärspipeblå + guld?

Vad kunne väl möjligen gå fel?
Ahh, det är ju bra att det går köpa därifrån. Ska tipsa brorsan om det. Vi har pratat lite om att testa det på hans on/off men viste inte vart det fanns att få tag på.

Många fina kombinationer där! 😍

Visa din Miyata!
Såg en trevlig Miyata idag.
Lite speciell sadel dock.
PXL_20260821_114133794.webp
PXL_20260821_114123995.MP.webp

Visa din Miyata!
Haha.. fixar några ikväll 😁
Brorsan cyklar inte mycket så lite avstannat projekt.. 😉🫣
Har även silver och koppar som jag skulle testa för olika färgkombinationer. I samma veva så köptes fernissan också för eventuell längre hållbarhet..inte testad ännu dock.

Bilagor

• 20260821_173209.webp
    20260821_173209.webp
    205.3 KB · Besök: 5
  • 20260821_173148.webp
    20260821_173148.webp
    251.2 KB · Besök: 5
  • 20260821_173114.webp
    20260821_173114.webp
    231.8 KB · Besök: 5
Visa din Miyata!
Brorsan cyklar inte mycket så lite avstannat projekt.. 😉🫣
Har även silver och koppar som jag skulle testa för olika färgkombinationer. I samma veva så köptes fernissan också för eventuell längre hållbarhet..inte testad ännu dock.
Snyggt, mycket lovande. Den cykeln/ramen förtjänar en helfigur i Miyatatråden.

Jag har på något oförklarligt sätt lyckats bärga mig från att testa pastan, men ikväll får det nog bli ett första försök.

Visa din Miyata!

Jag har på något oförklarligt sätt lyckats bärga mig från att testa pastan, men ikväll får det nog bli ett första försök.
Tror att man ska försöka lägga på i tunna lager tills man får nån jämn nivå annars så smetar den mest ut på resten omkring. Får försöka ta tag i projektet igen..

Visa din Miyata!

För en nervös målare: Finns det länk till nämnda pasta? Jag tycker färger är något av en djungel, och leds gärna rätt av en stadig men varsam hand.

Repade ramar har jag dock gott om, så lite guldpatinering skulle vara kul att ge sig på.

Tillbaka
Topp