Hur är föret i GBG?

Hur är föret i GBG?
Hur är föret i GBG?
Blev ett par timmar på finfina vinterstigar i Änggården. Några enstaka isfläckar, annars perfekt torrt och greppigt.

IMG_9146.jpeg

Hur är föret i GBG?
Ser riktigt nice ut! Hojta gärna nästa gång ni blir ett gäng som ska ut i ÄGB. Förhoppningsvis har jag orkat servat cykeln till dess.
Medhåll! Förhoppningsvis skulle jag isåfall hinna cykla mtb en handfull gånger i år.. Uppryckning!

Jag ska kolla föret i Paradisskogarna via övernattning där inatt. Gissar på kanonföre!?

Hur är föret i GBG?
Nu cyklade jag inte men spenderade typ ett dygn i skogen i Paradiset och runtomkring. Galet bra! Någon enstaka isfläck, men annars kalasföre. Sov under bar himmer i -7 grader och fick se norrsken, följt av en helt magisk dag med sol och klar himmel idag. Fantastiskt bra!?

IMG_5713.jpeg

IMG_5711.jpeg

Hur är föret i GBG?
Nu cyklade jag inte men spenderade typ ett dygn i skogen i Paradiset och runtomkring. Galet bra! Någon enstaka isfläck, men annars kalasföre. Sov under bar himmer i -7 grader och fick se norrsken, följt av en helt magisk dag med sol och klar himmel idag. Fantastiskt bra!?

Visa bilaga 667860

Visa bilaga 667861
Berätta mer! Cykel eller vandring (gissar cykel pga att du kommenterade isfläckar)? Inga mängder av andra människor på stigarna på nätterna antar jag, och moppe-huligan-säkert pga hyfsat otillgängligt från bebyggelse? Några spännande möten med djur under skymning/gryning? Varr det inte kallt under bar himmel, behöver man nån typ av sovsäcksöverdrag?

Hur är föret i GBG?
Fram tills igår var det supertorrt och greppigt, men nu har vi ett par cm snö. Halkigt som attan här inne i stan, ska bli intressant att se hur föret är i skogen imorrn.

Hur är föret i GBG?
Min take på dubbdäck under rådande förhållanden är att dom förstör mer än de gör nytta nu. Jag tycker folk bör strunta i dubben i skogen tills det blir rejält med snö o isgata.

Visst det är is på en del hällar, men funkade fint iaf igår utan dubb

/Surgubben
Plusett på allt. Förstör inte skogen med dubb.

Det är ju egentligen inte speciellt halt, det är bara att den fläckvis is som finns är svårare att se under snön.

Hur är föret i GBG?
Mtb eller lvg/grus? 100% säkert dubbdäcksbehov på väg åtminstone. I skogen har man väl nästan aldrig behövt dubbdäck förutom en gång 2013 eller något i den stilen när det var isgata överallt.

100% mtb.
Det blir nok Delsjön og kanskje Änggården siden jeg kan sykle uten kart der.

Den helgen i 2013, kjørte jeg en to kamerater från Oslo til GBG for å sykle. Og det var 15cm snö... Så vi kjørte hjem igjen....

Tillbaka
Topp