Stulen: omnium cargo mini-Max i Malmö

trulsson

Medlem
Hej, har tyvärr fått min omnium cargo mini-Max stulen under helgen.

Den har stått i det låsta jobbgaraget fastlåst men tyvärr har någon ändå tagit den.

Det är en vinröd version 3 i storlek medium med ett lite extra brett styre bland annat. Lägger upp bilder här och tar gärna alla hjälp jag kan få med extra ögon på stan, blocket , marketplace etc.

IMG_4577.jpeg
D9685CB0-9460-4A44-A71E-2D4B1C60DA40.jpeg

Så kanske det är, men den är ju inte helt lätt att transportera direkt.
Stulna traktorer och grävmaskiner skeppas utomlands så cyklar är enkelt för de som håller på med sånt, förekommer hela lastbilar med stöldgods men vanligast är nog större skåpbilar och de tar ju utan problem ett antal lastcyklar.

Mm, fast kanske dansk köp/sälj är lite för näraliggande? Drar mig till minnes tjommen som fick sin KMC räser stulen i Sverige, när han var inne på affären och handlade. Sen bevakade han nätet väldigt noggrant. Efter ett par månader blev det napp på köp/sälj i Rumänien.

Hej, har tyvärr fått min omnium cargo mini-Max stulen under helgen.

Den har stått i det låsta jobbgaraget fastlåst men tyvärr har någon ändå tagit den.

Det är en vinröd version 3 i storlek medium med ett lite extra brett styre bland annat. Lägger upp bilder här och tar gärna alla hjälp jag kan få med extra ögon på stan, blocket , marketplace etc.

Visa bilaga 670162Visa bilaga 670163
Se PM nästan 100 att den ligger ute på marketplace

Senast ändrad:
Väldigt mycket dyker upp på Marketplace, min spaning är att det är nog är vanligare än att cyklarna försvinner utomlands. Så håll koll där.

Kan ju vara så att bilderna inte är på den cykel som verkligen säljs i det här fallet..

Var och kikade på en beg Bullitt för några år sen. Den var uppenbart stulen när man såg den i verkligheten, ommålad och bortslipat ramnummer. Säljaren höll inte alls med om att det var skumt dock..

Jag var och tittade på cykeln. Samma färg etc.. dock som det skrevs så var det vissa delar som ej stämde överens.. tog tyvärr inte ramnumret.. kanske som ni skriver så kommerden från andra sidan sundet(ej hittat ngt danskt forum)(dumt att jag inte tog ramnunret, men jag drog lite öronen till mig även om jag var väääldigt sugen på att klippa den)
Han sa att det var ngn finsk köpare (låter märkligt..) som hade första tjing. Avbröt kontakten strax efter.

Så nu får man leta vidare (dvs hittar ni ngn begagnad så tipsa gärna via DM)

Tycker dock att dessa forum uppfyller sin funktion, när vi tillsammans hjälps åt..:))

Tillbaka
Topp