[Zwift] Ötzi de Zwift

[Zwift] Ötzi de Zwift
Tyvärr får jag göra dig besviken. Är grav zwiftanalfabet och det lär inte avhjälpas till på lördag.

Eller vill du att jag ska komma hem till dig och livereferera ditt trampande? ?

GoranS här diiirekt från fhlostons Zwiftgrotta. Jaaa, här trampas det , och det trampas..... Och där trillade han av sadeln.
Ja det var allt för idag, åter till Manhurin2 i en annan Zwiftgrotta.

[Zwift] Ötzi de Zwift
Jag googlade lite på klungkörning i Zwift. Det verkar ge bra besparingar och man behöver turas om att dra, precis som ute. Man trycker F1 för att göra något tecken att man vill bli avlöst. Det går ju inte att styra och bromsa så det kanske är lite klurigare att hålla position?

[Zwift] Ötzi de Zwift
Jag googlade lite på klungkörning i Zwift. Det verkar ge bra besparingar och man behöver turas om att dra, precis som ute. Man trycker F1 för att göra något tecken att man vill bli avlöst. Det går ju inte att styra och bromsa så det kanske är lite klurigare att hålla position?

Finns alltid prylar att köpa jag kan både styra och bromsa
Zwift playkontroller

[Zwift] Ötzi de Zwift
Ok att bara köra typ... 4timmar?

Hmm

Bilagor

• DSC04876.jpeg
    DSC04876.jpeg
    205.9 KB · Besök: 100
[Zwift] Ötzi de Zwift
När du har anmält dig så kommer du automatiskt komma in på eventet när det är dags. Se till att vara inne på Zwift 5-10 minuter innan. Sen är det bara att vänta tills vi det kör igång.
Vi kommer nog köra fri fart som en vanlig brevet. Jag kommer nog hålla runt 2 watt/kg. Ju fler som kör destå enklare blir det att bilda grupper.
Är det runt 2 watt/kg du kommer att hålla på lördag? I så fall hänger jag med i det tempot och känner efter hur kroppen reagerar.

[Zwift] Ötzi de Zwift
Känns som min fråga (OBS! ej utlovande) om live-rapportering från @fhloston castle övertolkats rätt ordentligt.
Va!!! Du vet ju vart vi bor allihopa så jag var beredd på att du skulle komma och göra diverse vikt/doping kontroller på oss. Jag som köpt alkoholfri Guinness så jag har ngt att bjuda på till pepparkakan å allt!

[Zwift] Ötzi de Zwift
Ursäkta massa dumma frågor, var ett bra tag sen jag var "aktiv" på Zwift.

Finns det nån öppning att köra typ timmen, vila längre period, och sen ansluta till cyklister igen?

Jag är ju gammal och kassare än vanligt och ful, har cyklat max 25 min efter sista uppehållet men då hårdare.
Borde såklart klara timmen lätt men det är nog kraftigt osmart att rulla kontinuerligt 20 mil.
Om man cyklar typ timmen och viker sig, blir man då utkastad eller står man kvar och kan återansluta efter 30, 60, 90 min när det kommer kända namn på en rundbana som denna?

[Zwift] Ötzi de Zwift
Ursäkta massa dumma frågor, var ett bra tag sen jag var "aktiv" på Zwift.

Finns det nån öppning att köra typ timmen, vila längre period, och sen ansluta till cyklister igen?

Jag är ju gammal och kassare än vanligt och ful, har cyklat max 25 min efter sista uppehållet men då hårdare.
Borde såklart klara timmen lätt men det är nog kraftigt osmart att rulla kontinuerligt 20 mil.
Om man cyklar typ timmen och viker sig, blir man då utkastad eller står man kvar och kan återansluta efter 30, 60, 90 min när det kommer kända namn på en rundbana som denna?
IT-gurun svarar sig själv.....

Screenshot_20240112_114911_Samsung Internet.jpg

[Zwift] Ötzi de Zwift
Om man sätter sig på toan med en tiolitershink med vatten kan man alltså rulla med gruppen hela vägen runt genom att var tredje minut trycka på knappen och alternerande dricka och pinka. ?

[Zwift] Ötzi de Zwift
Om man sätter sig på toan med en tiolitershink med vatten kan man alltså rulla med gruppen hela vägen runt genom att var tredje minut trycka på knappen och alternerande dricka och pinka. ?
Du kommer att vara expert på detta efter imorgon.
Ska försöka styra upp så att du bara får ett ställe att rapportera från här, du kan tacka mig på plats?

[Zwift] Ötzi de Zwift
Du kommer att vara expert på detta efter imorgon.
Ska försöka styra upp så att du bara får ett ställe att rapportera från här, du kan tacka mig på plats?
Tusan, här har man laddat upp hårt för at bevaka evenemanget bara för att inse att schemat säger att jag ska pedantpolera kedjan imorgon. Så, blir tyvärr en DNC (=Did not cover) för min del. Önskar dock deltagarna lycka till.

[Zwift] Ötzi de Zwift
Jag vill bara meddela att jag inte kommer att delta i detta evenemang, jag har lite annat för mig i morgon. Jag har alltså inte skrivit i tråden. Att sitta alldeles ensam i en mörk källare och svettas i 7-8 timmar, vilken tur att man slipper det, stolleprov! ?

[Zwift] Ötzi de Zwift
Kommer ni prata med varandra över nån discord kanal eller liknande. Tänkte man kanske kan kika och slänga lite käft ..

[Zwift] Ötzi de Zwift
Skriva överhuvudtaget när sitter på trainern är ju svårt. Har problem nog att ge ett Ride on till någon.

Kul detta. Tyvärr barnvecka så blir nog svårt vara med. Men möjligt hänger jag på ett tag och kliver av efter ett tag.

[Zwift] Ötzi de Zwift
Jag har laddat ner appen och funderar på att liva upp det genom att ansluta ute från riktiga Ötzin.

Edit: Till Discord alltså, inte till Zwift-rundan. Men nu när jag tänker efter, kan det vara ett sätt att logga dubbla km?

Kom bara ihåg att om det blir jobbigt där ute, så är det bara att trycka på kaffekoppen!

20240112_202510~2.JPG

Tillbaka
Topp