[Zwift] Ötzi de Zwift

[Zwift] Ötzi de Zwift
Risk för klungkrash

20240113_090327.JPG

[Zwift] Ötzi de Zwift
Finns ingen tid (sån tur var kanske) att försöka köra 200km idag. Men jag försöker mig på min första 100km inomhus.

Då jag inte har några tempopinnar så funderade jag efter en stund på om man kunde använda något annat.

Tog ett hoprullat liggunderlag under första "kaffepausen". Fungerar finfint och man kan placera armarna lite där man önskar. Bara att ställa vid sidan när man vill hålla "vanligt"

1000012819.jpg

[Zwift] Ötzi de Zwift
OT eftersom jag inte körde enligt rubriken. Men 102km/3h blev det med hjälp av pace partner grupp. Hade jag orkat dubbla? Kanske, jag slutade av tidsbrist, inte av ork i alla fall.

I forskningssyfte valde jag att inte förnya mitt abonnemang innan. Jag började med 7km kvar på mina gratiskilometer. Inga problem att fortsätta inkl kaffepaus och byte av pace partner grupp.

? till er som fortfarande kör.

[Zwift] Ötzi de Zwift
För en som är totalt novis kring denna typ av övningar, är det något som hindrar att man gnetar på i sitt eget tempo till målet när man blir avhängd från gruppen såsom man får göra på ett vanligt brevet om man inte hittar någon annan möjlighet att ta sig hem?

[Zwift] Ötzi de Zwift
För en som är totalt novis kring denna typ av övningar, är det något som hindrar att man gnetar på i sitt eget tempo till målet när man blir avhängd från gruppen såsom man får göra på ett vanligt brevet om man inte hittar någon annan möjlighet att ta sig hem?
Nej, bara pannbenet. Det är ju på gott och ont väldigt lätt att bara stiga av cykeln och gå och duscha när man känner att man är nöjd..

Min egna ambitionsnivå räckte inte längre än så.

[Zwift] Ötzi de Zwift
Om man kört så hårt så man inte ens tar sig hem vetefan hur man ska göra . Köra klart är nog uteslutet. Ropa på frugan som får komma och plocka upp dig från golvet i källaren kan ev va ett alternativ

[Zwift] Ötzi de Zwift

Och det finns en "watch mode" ingen aning om hur det funkar, men jag antar att det är gratis och att man "hänger med" och kan byta kamera som när man cyklar?

Tillbaka
Topp