Ikväll, måndagar, blir det fortsatt träning på gym här hemmavid, mest för att få in övningarna. Vi ser långsiktigt på det här, men jag inser att jag behöver träna på mina villkor även om vi är på samma anläggning. Ikväll blir det det även gå igenom en del rörlighetsövningar.
I morgon, eller tisdagar, har jag planerat in backträning, så det blir promenad på löpbandet. Har kört upp till en timme med 22 % lutning. Får se vad det blir i morgon kväll. Målet är backträning i Hammarbybacken som jag började med i höstas...det var kalaskul och behövs för sommarens maffiga löpäventyr i Norge.
På torsdag blir det att reflexa i Majroskogen. Blir nog inte lika kallt som i torsdags. Banan är 5 km lång, bra uppmärkt och reflexerna syns fint...kan rekommendera den.
Ska springa på lördag...dags att börja få in löpning ordentligt nu...jag har sprungit, men det behöver bli lägre distanser nu...öka lite varje vecka.
Nåt sånt tänker jag. Ganska lugnt, återkommande från vecka till vecka, och öka dosen i lagom takt.