Skärmar till White GX 2022-års modell?

Bele

Aktiv medlem
Försökte häromdagen montera en SKS Bluemels framskärm. Den passar utmärkt på GX Liten, men fästet för framskärmen sitter annorlunda på LTD:n och stagen blir för korta. Hade en ganska smal SKS Longboardsskärm liggande som hade tillräckligt långa stag. Skulle dock hellre ha en något bredare skärm. Hur har ni andra gjort?

Försökte häromdagen montera en SKS Bluemels framskärm. Den passar utmärkt på GX Liten, men fästet för framskärmen sitter annorlunda på LTD:n och stagen blir för korta. Hade en ganska smal SKS Longboardsskärm liggande som hade tillräckligt långa stag. Skulle dock hellre ha en något bredare skärm. Hur har ni andra gjort?
Biltemas standardskärmar sitter bra på min sambos GX Lite. De är dock rätt korta, kompis- och egolapp rekommenderas.

Biltemas standardskärmar sitter bra på min sambos GX Lite. De är dock rätt korta, kompis- och egolapp rekommenderas.

Frågan är om de funkar till LTD:n. Problemet är att den kräver längre stag än Liten. Kan du mäta upp staglängden eller har ni kapat dem?

Jag monterade Biltemas på en ltd och det blev sådär. Stagen är i kortaste laget och skärm/ däck är tajt på ett ställe.

Om de har samma längd som @SIE stag så förstår jag inte hur du ens fick dit dem. Bluemels är knappt 380 mm och det räckte inte.
Kollade idag och såg att jag hade tagit ett par SKS-stag till Biltemas skärmar. Ska mäta imorgon, och som sagt, det är stag i kortaste laget och om det blir mycket snö kommer det kanske inte att fungera. På samma sätt önskar jag att skärmarna hade varit både bredare och längre, nu fick jag ordna ego- och kompislapp med gaffatejp. Jag hoppas att cykeln är än mindre stöldbegärlig iaf.

Tillbaka
Topp