Tips om budgetprylar på Lidl

Tacopizza och kebabpizza!
Jag säger bara
f80c536b-ad8b-4019-9183-53ac6c95ed26

Vet att Sucuk-korven varit på tapeten här i tråden, såg precis detta:

Livsmedeljätten återkallar Yayla Suckuk Vitlökskorv.

Orsaken är att leverantören upptäckt att den kan innehålla bakterien E-coli.

Att äta korven kan innebära en hälsorisk.

"Samtliga berörda produkter är bortplockade ur butik och vi uppmanar alla kunder som köpt varan att returnera den till närmaste Lidl-butik", skriver företaget i ett pressmeddelande.

Återkallelsen gäller korven med bäst-före-datum 05-04-2024.

Kunder får sina pengar tillbaka även utan att visa kvitto.

Korven är OT.

Jag brukar spana in vad de har för cykelprylar. Man vet aldrig vad man kan stöta på i butiken.
Trots avsaknad av [OT] i trådtiteln är detta inte en cykelspecifik tråd. Mest fokus har varit på de konserverade körsbären, tätt följda av Lidls sadlar. Dremlar (?) och svetsar har även passerat.

Trots avsaknad av [OT] i trådtiteln är detta inte en cykelspecifik tråd. Mest fokus har varit på de konserverade körsbären, tätt följda av Lidls sadlar. Dremlar (?) och svetsar har även passerat.
Lidl har blandade prylar och jag har köpt en del saker där, även mat.
Körsbär säger du? Var de hiss eller diss?

Amarenakörsbär heter de. Brukar finnas vissa italienska veckor, t.ex. nästa. De brukar finnas kvar länge och hamnar nästan alltid i fyndlådan, så speciellt poppis verkar de inte vara. Troligtvis för att de är vidriga.
Ålrajt...jag fortsätter då att foka på kvalitetsprylarna som Lidl har och skippar dessa bär.

Amarenakörsbär heter de. Brukar finnas vissa italienska veckor, t.ex. nästa. De brukar finnas kvar länge och hamnar nästan alltid i fyndlådan, så speciellt poppis verkar de inte vara. Troligtvis för att de är vidriga.

Appappah! Vi med framförhållning köper på oss. Har precis börjat tulla på det undre lagret, läs nästa flak. Något mer restriktiv med inköpen då det gått inflation även i dessa. Men strunt i bären - då blir det fler äckliga bär till oss andra.

Rekommenderar att ha dem på Lidls grekiska yoghurt eller glass.

Hej
När brukar Lidl mekställ dyka upp?
När stjärnorna står rätt och Han Som Bestämmer har en god dag.

Är det brådis är Harald Nyborgs likadant.

Det fanns (finns?) nåt sätt att enkelt sätt att trimma/bygga om Lidl mekstället... Har läst det, men hittar inte det inlägget för tillfället.

När stjärnorna står rätt och Han Som Bestämmer har en god dag.

Är det brådis är Harald Nyborgs likadant.
Men det finns väl inte när som helst på året eller? Brukar det vara vår eller sommar??

Jag har ett det är OK men som sagt inget märkvärdigt. Det mindre bra är att benen pekar ut åt alla håll så att det tar ganska mycket plats, plus att klämman är lite meckig att ändra storlek på om man ska klämma fast olika cyklar.

Jag har ett det är OK men som sagt inget märkvärdigt. Det mindre bra är att benen pekar ut åt alla håll så att det tar ganska mycket plats, plus att klämman är lite meckig att ändra storlek på om man ska klämma fast olika cyklar.

Om det fortfarande är samma modell som för sisådär 5 år sedan så är det enkelt att ta bort ett ben (eller kanske bättre beskrivet: koppla loss ett ben). Jag har gjort det och har det mot en vägg. Men det kanske inte är ett alternativ?

Halva grejen med Lidl-mekstället var ju att det var väldigt billigt när det kom. Då kostade det 299 kr. Om det nu kostar 599 kr så är det plötsligt inte så mycket pengar extra för att köpa ett märkesställ istället. Jag har ett Lidl-ställ som jag är nöjd med givet att jag köpte det för 299 kr, men det hade inte varit ett lika självklart köp om jag hade behövt betala 599 kr.

Halva grejen med Lidl-mekstället var ju att det var väldigt billigt när det kom. Då kostade det 299 kr. Om det nu kostar 599 kr så är det plötsligt inte så mycket pengar extra för att köpa ett märkesställ istället. Jag har ett Lidl-ställ som jag är nöjd med givet att jag köpte det för 299 kr, men det hade inte varit ett lika självklart köp om jag hade behövt betala 599 kr.
Jag skulle vilja säga att HELA grejen med Lidl-stället var att det var billigt...

Jag skulle vilja säga att HELA grejen med Lidl-stället var att det var billigt...
Nja, givet att man bara ska ha det till hemmamek någon gång ibland så fungerar det bra. Inte det smidigaste, ganska tungt och lite långsamt att justera, men stabilt och gör jobbet. För någon som mekar cykel hela dagarna är det däremot helt klart värt att köpa något bättre.

Och jag har använt mitt HN/lidl ställ i kanske tio års tid. Fått ersätta någon ratt med skruv o mutter men annars funkar klämma och höjdjustering mm klanderfritt. För priset mycket bra.
Fast den typen av ställ är ju i grunden inte mycket mera än en tredje hand. Men för mig räcker det väl och bra för det service- och cykelbyggebehov jag har.

Tillbaka
Topp