"HappyRide" BkB aka BotkyrkaBacken

Snefan

Aktiv medlem
Hallåj alla happyrajders!
Har hållt mig borta från "happy" och varit lite unhappy.
Men nu så ska vi ändra på det.
Tänkte höra mig för om finns intresse för att dra ihop en happyride @ BKB botkyrkabacken.
Kan guida och visa runt på de galenskaper som jag+ några till skapat där. Kanske inte passar alla men finns lite av varje.
Mycket av det som finns nu har varit gjort i andan av "Tour the gnar" med barrelli o co.
Vissa saker är värre än andra. Men man kör efter sin förmåga. Tänkte mig någon gång till våren då det inte hunnit växa igen med gräs och annan sly.
Lite grillnig och tilltugg kanske.
Vill gärna dela med mig av denna glömda pärla som mest huserat som sopstation de senaste åren.

Tänkte höra mig för om finns intresse för att dra ihop en happyride @ BKB botkyrkabacken.
Kan guida och visa runt på de galenskaper som jag+ några till skapat där. Kanske inte passar alla men finns lite av varje.
Mycket av det som finns nu har varit gjort i andan av "Tour the gnar" med barrelli o co.
Vissa saker är värre än andra. Men man kör efter sin förmåga. Tänkte mig någon gång till våren då det inte hunnit växa igen med gräs och annan sly.
Vill gärna dela med mig av denna glömda pärla som mest huserat som sopstation de senaste åren.
Din beskrivning får mig att tro att XC-svetton bör hålla sig borta? Annars skulle jag gärna utforska detta när jag intar mitt sommarresidens för 2024 (a.k.a liten röd stuga).

Nej För fasen alla är välkommna när det bär av..
Om du inte vill hucka hucks elr rulla ner för branta rollers och annat "gnar"så kan man ju alltid trampa xc uppför vägen där och rulla ner samma väg ? elr utforska området runt i kring

Låter svinkul!!!
Har varit där för några år sen, men hoppas att jag vågar mig på lite mer denna gång.

IMG_0041.jpeg

Den här rollern kittlar lite xtra i magen..
Bilderna är tagna från dåliga filmsnuttar så gör sig inte rättvis mot hur det är i verkligheten.
Och denna ska man bara köra om man känner sig bekväm och har en bra dag, kan jag tycka.
En av d mer scary på BkB.

Bilagor

• VideoCapture_20240204-235815.jpg
    VideoCapture_20240204-235815.jpg
    365.4 KB · Besök: 233
  • VideoCapture_20240204-235408.jpg
    VideoCapture_20240204-235408.jpg
    152.5 KB · Besök: 244
  • VideoCapture_20240205-000139.jpg
    VideoCapture_20240205-000139.jpg
    592 KB · Besök: 248
Jag kommer gärna, fått en del spår från dig på insta och dom är sjukt bra

Får man komma å bara grilla å tilltugga , happyfolk brukar va trevliga att umgås med…
(Ser ut att vara liiiite över min fårmåga?)

Låter kul! Hoppas det kan bli lite torrare innan man försöker sig på några rollers
Många av de rollers som finns där brukar ha bra grepp blöta som torra. Dock inte om mossan hittat tillbaks. Men bara det är ju ett tecken på att fler måste hitta dit och sätta däcken på stenen.

Alltså... här loggar man in på Happy, första gången på typ 6 månader...
Också möts man av sin "brother in arm" (iaf i den initiala fasen av dessa episka bus-kuliga stigar), det kan ju inte bli en bättre start på dagen <3

Nu blev jag än mer taggad att bättra på fysiken så att min trasiga axel kan orka med lite gnar kommande säsong :)

För er som inte besökt denna skräphög tidigare, så kan jag varmt rekommendera en svängom här under våren!!
Vissa stigar är mer utmanande än andra, men det brukar gå bra att rulla igenom det mesta (tänk Glasberga, men med mera rollers och gaps istället för drops).
Kom bara ihåg att skruva ner rebound'en ifall ni ska köra ladda på i hoppen!!

Ses framöver !!

Den här rollern kittlar lite xtra i magen..
Bilderna är tagna från dåliga filmsnuttar så gör sig inte rättvis mot hur det är i verkligheten.
Och denna ska man bara köra om man känner sig bekväm och har en bra dag, kan jag tycka.
En av d mer scary på BkB.
Påminner lite om rollern vid hammarbybacken. Kul när det kittlar i magen lite. ?
5D743F1D-D4BA-4C1D-86D2-DF431AF50969.jpeg

Sen finns det denna också. Den är scary & gnarley på sitt sätt. Och även denna rekomenderas att köras när man känner sig mogen.

Bilagor

• Screenshot_20210904-224952_GoPro Quik.jpg
    Screenshot_20210904-224952_GoPro Quik.jpg
    375.1 KB · Besök: 196
  • 20210817_200334.jpg
    20210817_200334.jpg
    1.6 MB · Besök: 205
  • 20210817_194551.jpg
    20210817_194551.jpg
    1.4 MB · Besök: 208
Feck, måste skaffa riktig cykel igen.
70o HA och SS är fel vapen.

Edit: hur står sig Hällres roller i jämförelse med Botkyrkamonstren?

Senast ändrad:

Den rollen du nämner vet jag inte riktigt vilken det är. Men "dassröller" i Älta och den i väsjöbacken är snällare än dessa.
Sen finns det "snälla" rollers på BkB också.

Den rollen du nämner vet jag inte riktigt vilken det är. Men "dassröller" i Älta och den i väsjöbacken är snällare än dessa.
Sen finns det "snälla" rollers på BkB också.

Jag skulle inte ens klassificera branten på Hällre som roller, man kan trampa uppför den. Das Röller är en riktigt roller (jag vågar inte att köra den). Rollers här i tråden ser brantare ut och klart mer sketchy.

Jag skulle inte ens klassificera branten på Hällre som roller, man kan trampa uppför den. Das Röller är en riktigt roller (jag vågar inte att köra den). Rollers här i tråden ser brantare ut och klart mer sketchy.
Oki, som pappa till Hällre tyckte jag den var hårig när jag la första spåret i mossan på min lilla stålhäst. På SS har jag inte skuggan av en chans uppför, men har förstått att det görs, på Stravatiderna.

Då vet jag lite mer.

Oki, som pappa till Hällre tyckte jag den var hårig när jag la första spåret i mossan på min lilla stålhäst. På SS har jag inte skuggan av en chans uppför, men har förstått att det görs, på Stravatiderna.

Då vet jag lite mer.

Jag vågade först inte köra, men när man har en ung son som kör ner utan att tveka blir det enklare.

På SS kör jag uppför helt till höger, men då undviker man brantaste delen. Min son (då 9 år) klarade nästan brantaste delen. Han borde prova igen, jag tror att han skulle klara den nu.

Men tar gärna en titt på Das Röller, den ser imponerande ut. Dessutom finns det flera fina stigar där omkring.

Sakerna i den här tråden är ännu värre.

Jag vågade först inte köra, men när man har en ung son som kör ner utan att tveka blir det enklare.

På SS kör jag uppför helt till höger, men då undviker man brantaste delen. Min son (då 9 år) klarade nästan brantaste delen. Han borde prova igen, jag tror att han skulle klara den nu.

Men tar gärna en titt på Das Röller, den ser imponerande ut. Dessutom finns det flera fina stigar där omkring.

Sakerna i den här tråden är ännu värre.
Leden åt höger uppför sågade vi fram som alternativ för att släpa upp cykeln :)
Das Röller ska jag testa på Lilla blå när våren har kommit.

Nu är det svårt att jämföra saker bara via bild, men Röllern skrämmer mest med sin storlek.

Annars är den rak och fin. Sakerna här ser ut att behöva lite precision när man kommer ner också.

Nu är det svårt att jämföra saker bara via bild, men Röllern skrämmer mest med sin storlek.

Annars är den rak och fin. Sakerna här ser ut att behöva lite precision när man kommer ner också.
Precis så är det.. tanken med allt "gnarly" har varit just att du måste vara med på noterna och inte bara köra på.
Helt i anda med "TOUR THE GNAR"
Det är ju som sagt långt att resa till andra sidan jorden för att få smaka på deras "gnar"

Men som josofin nämner här ovan så finns det mer än "gnar" på denna knöl.

Kommer posta lite mera bilder här i tråden. På olika features etc som finns att prova på om man känner för det.

Lite olika 'hucks" dropp som finns runt om.
Plockar bilder från filmklipp med person i bild.
INTE för ngt skryt elr annat svammel bara så man får lite perspektiv på storlek. Men självklart ser det annorlunda ut in reel life.

Bilagor

• VideoCapture_20240207-114145.jpg
    VideoCapture_20240207-114145.jpg
    505.3 KB · Besök: 214
  • VideoCapture_20240208-113749.jpg
    VideoCapture_20240208-113749.jpg
    982.2 KB · Besök: 197
  • VideoCapture_20240206-134547.jpg
    VideoCapture_20240206-134547.jpg
    553.3 KB · Besök: 194
  • VideoCapture_20240206-134159.jpg
    VideoCapture_20240206-134159.jpg
    473.9 KB · Besök: 193
1. Död
2. Död
3. Död
4. Plötsligt infall av högmod, följt av död

Fast allvarligt så ser det riktigt jävla skoj ut. Synd att det är fel ände av landet. Och att jag inte är 25.
Ålder före skönhet.. är inte purfärsk heller men vägrar ge upp än.. lovar dig att det kommer vara värt ett besök. Om inte cyklingen duger så kommer sällskapet och gemenskapen vara på topp.

Lite bulor och berms av olika valörer finns det gott om också. En bild från Google maps så ser man lite av vad som finns. DOCK så växer det igen och kräver underhåll om man vill att det skall finnas kvar. Och på bilden ser man inte allt.

Bilagor

• 20211112_144936.jpg
    20211112_144936.jpg
    794.6 KB · Besök: 109
  • 20230516_194334.jpg
    20230516_194334.jpg
    1.8 MB · Besök: 121
  • 1000006777.jpg
    1000006777.jpg
    283.6 KB · Besök: 121
Finns lite broar och "rullstols"ramper också. Ganska snälla beroende på hur man vill köra dem såklart.

Bilagor

• VideoCapture_20240206-133130.jpg
    VideoCapture_20240206-133130.jpg
    474.6 KB · Besök: 120
  • VideoCapture_20240206-133643.jpg
    VideoCapture_20240206-133643.jpg
    624.6 KB · Besök: 103
  • VideoCapture_20240206-133235.jpg
    VideoCapture_20240206-133235.jpg
    575.2 KB · Besök: 121
  • VideoCapture_20240206-133600.jpg
    VideoCapture_20240206-133600.jpg