Bikeshop.se

Bikeshop.se
Jag skickade kontaktmeddelande till Bikeshop, Ons 31/1, kring en produkt jag vill köpa. Fick bekräftelse på mottaget meddelande med "vi försöker svara inom 24 h". Får se hur lång tid det tar, ser ju ut som vissa har fått vänta rejält länge på svar. ?

Annars upplevt bikeshop som rätt responsiva och snabba i kommunikationen tidigare jag kontaktat dem.

Bikeshop.se
Sökte vita cykelstrumpor alldeles nyss. Detta verkade ju bra:

1707302440015.png

Men när jag väl hade klickat på länken blev jag inte förvånad:

1707302503658.png

Bikeshop.se
Sökte vita cykelstrumpor alldeles nyss. Detta verkade ju bra:

Visa bilaga 679688
Men när jag väl hade klickat på länken blev jag inte förvånad:

Visa bilaga 679689
Blev tvungen att göra samma test, för jag har inte upplevt att priset skiljt mellan Google och sedan att man klicka sig in på länken.
Skärmavbild 2024-02-07 kl. 12.36.01.png

Skärmavbild 2024-02-07 kl. 12.36.16.png

3569 SEK på Google, 3569 SEK på Bikeshop.

Senast ändrad:
Bikeshop.se
Jag som gnällde tidigare var tvungen att testa igen häromdagen när andra satt att det fungerade. Jag tror det är uteslutande kopplat till det prisjämförelsebolaget som heter INV (ingen aning vad det är) som antagligen lastar in saker till google shopping. Det är deras priser som alltid är fel. Om shopping-resultate är Google, eller om det är en ren söktröff (alltså inte shopping) så verkar det rätt.

Däremot så är ex. ofta Facebook-annonser också knas. Dvs att man hamnar på en anna produkt eller på en tom sida

Bikeshop.se
Blev tvungen att göra samma test, för jag har inte upplevt att priset skiljt mellan Google och sedan att man klicka sig in på länken.
Visa bilaga 679702
Visa bilaga 679703
3569 SEK på Google, 3569 SEK på Bikeshop.
Upprörande! Någon borde osv…
Men det framgår ju även här att det inte är Bikeshops annons utan nån tredjepart. Säkert med band till Klarna. [*konspirationsteori*]

Bikeshop.se
Jag fick äntligen svar av Bikeshop och det var kanonbra!
Fick dessutom en extra bild tagen på en produkt som ännu inte fotograferats för hemsidan! ? Det är schysst support!

Tror de har haft lite mycket att göra på support senaste tiden. Vet ju själv att det är hyfsat mycket sjukfrånvaro på jobbet hos mig med.

Bikeshop.se
Hej,

Glad över att ha hittat en Giant Revolt i rätt storlek köptes en från Bikeshop i oktober. Lång tid från betalning till leverans och dåligt med leveransinfo men dök upp till slut. Monterade ihop cykeln och konstaterade att lacken flagade på flertal ställen. Anmälde till supporten och fick efter flertal mail, chattar och samtal till sist bekräftelse på att mitt ärende öht tagits emot. Fick komplettera med ytterligare bilder med hänvisning till att infon krävdes av importören - efter det återigen radiotystnad och först efter flertal påstötningar ett vagt besked att en ny ram ska ordnas samt att cykeln kunde användas i befintligt skick under tiden. Dags för premiär alltså men hann knappt lämna garaget innan bakväxeln åkte in i bakhjulet, knäcktes och flagade av ännu mer på den redan skamfilade ramen. Nytt case till supporten och återigen krävdes en rad påstötningar.

Snart 4 månader efter inköp står jag alltså med en obrukbar cykel och utan besked om åtgärd. Supporten har dock skickat en ny bakväxel och kedja (som jag inte ens bett om) men inga som helst besked om att de tar kostnaden för själva reparationen. Har nu reklamerat cykeln pga ursprungligt fel men har efter snart en vecka fortfarande inte fått nån respons.
Hej,

kort uppdatering. Efter ytterligare påstötningar kom olika förslag som slutade med att cykeln returnerades förra veckan. Hoppas nu på att returfrakt och återbetalning inte blir lika segdragna...

Bikeshop.se
För några veckor sen körde de en kampanj på Brynjeunderställ. Eftersom jag var lite intresserad av att testa kollade jag på tröjan direkt när mejlet kom. Jovisst tjena, bara strl XXL. Resten såldes till ordinarie pris. Det stod inget i annonsen om att det var begränsat till vissa storlekar. Oseriöst.

Jag har sedan tidigare minst sagt blandad erfarenhet av dem. Ovan gjorde mig inte direkt mer positivt inställd.

Tillbaka
Topp