Hej,
Glad över att ha hittat en Giant Revolt i rätt storlek köptes en från Bikeshop i oktober. Lång tid från betalning till leverans och dåligt med leveransinfo men dök upp till slut. Monterade ihop cykeln och konstaterade att lacken flagade på flertal ställen. Anmälde till supporten och fick efter flertal mail, chattar och samtal till sist bekräftelse på att mitt ärende öht tagits emot. Fick komplettera med ytterligare bilder med hänvisning till att infon krävdes av importören - efter det återigen radiotystnad och först efter flertal påstötningar ett vagt besked att en ny ram ska ordnas samt att cykeln kunde användas i befintligt skick under tiden. Dags för premiär alltså men hann knappt lämna garaget innan bakväxeln åkte in i bakhjulet, knäcktes och flagade av ännu mer på den redan skamfilade ramen. Nytt case till supporten och återigen krävdes en rad påstötningar.
Snart 4 månader efter inköp står jag alltså med en obrukbar cykel och utan besked om åtgärd. Supporten har dock skickat en ny bakväxel och kedja (som jag inte ens bett om) men inga som helst besked om att de tar kostnaden för själva reparationen. Har nu reklamerat cykeln pga ursprungligt fel men har efter snart en vecka fortfarande inte fått nån respons.