Barncykling

Barncykling
Idag blev det Barncykling men utan barn (stora killen skadad) å lillkillen ville inte ?, fick iallafall ihop två timmars kontinuerlig cykling vilket är trevligt, lite stig lite grusväg å ett par varv i pumptracken….

Barncykling
Ny pumptrack på Lidingö. Verkar populärt.

2023-11-11-12-53-33-630.jpg

Barncykling
Alla känner sina egna barn bäst förstås. Samtidigt är ni också förståndiga nog att värdera informationen i följande video tänker jag. Med det sagt, jag har inte sett inslaget och själv bildat mig någon uppfattning. Gillar Ben dock.

Barncykling
Har sedan länge gett upp hoppet om att hålla samma nivån som sonen. På höstas klagade han att stigarna i Hellas var för enkla och att jag inte var tillräckligt duktigt. Men åtminstone kan jag fortfarande hitta roliga utmaningar till honom i Hellas, här på mammas cykel. (Och jag provar plattisar med hoppet att jag kommer att våga att köra högre step-ups.)

2024-03-17-20-09-34-707.jpg

Senast ändrad:
Barncykling
Fick ut dem vid nio och vi kom hem vid två med
ett fika och ett matstopp och med tanke på att de inte ville cykla alls imorse så får man vara glad ?

Barncykling
För min del har indoktrineringen gått ganska trögt, men igår verkar det som att jag äntligen lyckades.

Blå rundan på Spillepengen i Malmö har fått godkänt av barnen, det var tydligen "satisfying" att cykla där. Alla hängde med hela rundan, ingen trillade och ingen grät, minstingen ville köra en gång till. Roligaste partierna verkar vara lugna "flowiga" svängar utför.

Så nu behöver jag mata dom med liknande, väldigt enkel cykling. Tyvärr kan jag inte komma på nåt sånt i närområdet, Genarp och skrylle har en annan karaktär och är betydligt mer stenigt, regnbågsbanan är mycket brantare och fränare, järavallen är platt med rötter.

Nån som har tips på mer rundor som är likt Spillepengen blå?

Barncykling
New (used) bikeday , lillkillen har äntligen fått 24”an av kusinen och den måste testas direkt så sagt och gjort, vi cyklade till bmxbanan i Högdalen. Försökte få honom att förstå att den nog är lite för stor men NÄÄÄÄ det är den inte alls ..(han blev jättearg)
Nån från klubben var där och skottade stora banan och vi fick låna en spade och tog bort snön som låg kvar i pumptracken.
Blev en mycket bra eftermiddag (trots för stor cykel)
1712420334364.jpeg
IMG_0356.jpeg
IMG_0364.jpeg

Barncykling
Har precis själv hittad Mtb som nytt intresse. Jag vill ju självklart cykla med min son (7år) och dotter (5år). Vi gör som vi gjort med skidorna.
Det är på barnens villkor och så länge dom har kul fokuserar vi inte så hårt på teknik, det kommer med tiden. Sonen kör svart och dottern rött i skidbackarna, men det var dom som bestämde när dom var redo. Vi fokuserade bara på att åkningen var kul och vi var självklart sherpa föräldrar.
Våran son sitter också långt ner. Jag har förklarat att det bli lättare att trampa högre upp men han bestämmer själv när han är redo. Intressen blir gärna jobbigt om man lägger till massa måsten.

Barncykling
Hej! Osäker om det här blir rätt tråd eller om det borde ligga i samlingstråden för barncyklar.
Men hur som helst, barnen (8 och 9 år) uppskattar mycket att köra downhill. Hittills har vi varit i Åre och där fungerar liften klockrent.

Men vi skulle vilja kunna nyttja den backe som finns närmare oss också men där finns bara ankarlift. Som vuxen tycker jag ankarliften fungerar bra efter lite träning men misstänker att när dom är små och lätta och cyklarna blir små kan det bli tufft att ha den hakad bakom sadeln. Är det någon som har en bra lösning på problemet? Tänker att det borde gå att ha någon lösning med snöre fäst i styrstammen och en Quick release typ.

Tillbaka
Topp