Ramjig ,garage å skit

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum
Ramjig ,garage å skit
Otroligt fint bygge EST. Snygga linjer, ser följsam och svårspräckt ut. Sen den där överdelen på gaffeln som är 100% hårdrock. Fantastiskt att det finns några personer som både är skickliga cyklister, grymma hantverkare, konstruktörer, projektledare och designers. Det finns en i alla fall.

Ramjig ,garage å skit
Blir förhoppningsvis test runda imorgon!
received_563596479112259~2.jpeg

Ramjig ,garage å skit
Det byggs lite annat just nu än cyklar. Hämtade hem en nylackad Vespa idag?
Dock så måste jag få min Nordest gravel såld så jag har råd att köpa de sista delarna till denna så är det ingen som vet nån som är sugen på gravel??
DSC_1494.JPG

Ramjig ,garage å skit
Denna dämpare var typ utdömd när racing bike Sweden servade den så kan byggde dh hojen men den höll ända till igår.
Så om nån har en 240*76 liggandes så hojta till?
DSC_1610.JPG

Ramjig ,garage å skit
Blev ju en förkortad tripp till fjällen tyvärr. När jag skulle byta axeln i baknavet så var det fel längd å min var ju rätt av...Men sån tur så såg jag att ramen hade spruckit å vi hade just kört lite 5 meters hopp osv som avslutning så det kunde går illa....Men 4:30 hem i bil så började jag kolla å laga nu måste jag ha mera gas så blir nog en provtur imorgon. Sen så hann jag svarva om så allting passade i navet med?
DSC_1900.JPG
DSC_1901.JPG
DSC_1906.JPG
DSC_1907.JPG
DSC_1908.JPG
DSC_1909.JPG

Ramjig ,garage å skit
Nån som vill köpa en grym svets?
DSC_3861.JPG

Ramjig ,garage å skit
Testar att fråga här. Hur är det med underhåll av pinion? Måste man köpa deras egna dyra olja eller finns det nån billigare motsvarighet?

Ramjig ,garage å skit
Tänkte kolla om nån är sugen på ungens cykel. Bägge är i min längd nu så insätt att den är för liten nu. Pike gaffel 26" hjul tror det är 130/140 fram 100 bak med spacer i dämparen för att få låg standover plus att 160 känns lite overkill för en liten unge. Ks lev 150 droppet Shimano bromsar osv.
10 papp eller bud har inte en aning egentligen.
Bägge mina ungar har haft riktigt kul på dem i Trysil å högen iallafall?

Bilagor

• DSC_3976.JPG
    DSC_3976.JPG
    366 KB · Besök: 134
  • DSC_3975.JPG
    DSC_3975.JPG
    531.3 KB · Besök: 137
Tillbaka
Topp