Stigstatus i Stockholms Län? Uppdatera Här!

1000019004.jpg

Kan nog inte påstå att det är vidare bra över lag, men det börjar sakta likna lite stigcykling igen ?

Ge lite rapporter!!

Fokuserade idag på ett område som inte varit så välbesökt när snön låg: öster om brotropskanalen.
Körde: Tomtar och troll, Snoopy, Förbifart Stockholm, Essingeleden, klavikeln, axelleden osv.
Det var fanimej 90% barmark. Kanon cykling! Inga isgator som på de större stigarna.
Imorrn ska jag upp på Kolarängstoppen och sondera.

Någon som testat traktormakt nyligen? Brukar ju kunna vara jäkligt isigt länge hela klättringen från HB-sidan

Någon som testat traktormakt nyligen? Brukar ju kunna vara jäkligt isigt länge hela klättringen från HB-sidan
Kring jobbet (vid kth) var det mycket barmark, mest is på vältrampade stigar.

Försökte gå en omväg från pendel för att kolla till min skog, men gick fan inte att komma in i den, elljusspåret runt var som en vallgrav av blöt blankis.

Hade ränkte testa lite stigar immorn, men vetetusan om jag ens kommer dit.

Kring jobbet (vid kth) var det mycket barmark, mest is på vältrampade stigar.

Försökte gå en omväg från pendel för att kolla till min skog, men gick fan inte att komma in i den, elljusspåret runt var som en vallgrav av blöt blankis.

Hade ränkte testa lite stigar immorn, men vetetusan om jag ens kommer dit.
Ja det var min känsla också

Hade tänkt "cykla" inomhus på lunchen, men tydligen hade jag glömt ladda laptopen.
Ödet eller undermedvetet taktiskt beslut, vem vet, men värt var det.

Bild på bästa och sämsta förhållandena, det var inte många ställen där isen störde. Man fick välja sina transporter med omsorg bara.

Mitt 7 veckors streak på Zwift är nu dött. Länge leve våren.

1706793665364.png
1706793719506.png

Var ute och gick från äventyrsbanan, blåa->bygg ole->hällre->blåa tillbaka->corona. Förhållandena var långt över förväntan!

Blåa och sedan vika av till höger på bygg ole var väldigt bra. Sedan var blåa sämre. Hällre också bra, men inte nedförsbacken i slutet. Corona hade sina stunder, men också större ispartier.

Början av blåa
IMG_6249.jpeg

Bygg ole
IMG_6251.jpeg

Blåa efter där corona och hällre möts
IMG_6253.jpeg

Jag körde idag
Davids smala
Hundbenet
Blå till my deer
My deer
Bygg Ole
Hällre
Area 51
Area 52
Samtliga var cyklingsbara med ISP ?
Det är mycket barmark på stigarna men blå och många transporter är ju blankis. Skulle jag hoja stigarna utan dubbdäck, japp. Skulle jag hoja transporterna utan dubb, inte en chams.
Alla skidspåren är borta och med det alla skidåkare så det var bra med gratisparkering.

Nu kan fan ingen klaga, bästa föret sen innan jul. Marken är stelfrusen och de små isfläckar som fortfarande ligger är sträva efter nattens rejäla köldknäpp. Passa på.
Bästa föret?

Missade du hur det var fram tills snön kom igår? ?

Jag inte cyklat idag, men ändå trampat på bra mycket snorhal is som nu är helt gömd under 15mm snö

Bästa föret?

Missade du hur det var fram tills snön kom igår? ?

Jag inte cyklat idag, men ändå trampat på bra mycket snorhal is som nu är helt gömd under 15mm snö
Ja, jag har missat senaste 4 dagarna pga. Fylla i helgen :)

Verkar jhu vara lokala avvikelser, för runt Sicklaskiftet var det tamifan kanon och ingen nysnö. Men antar att det kan skilja ganska mycket på ett så litet avstånd som några kilometer.

Hade inga problem med grepp i skogen idag, gick att stå på rejält. (Utan dubb). På grusvägarna var det värre dock, men dem ger jag fan i att cykla på.

Ja, jag har missat senaste 4 dagarna pga. Fylla i helgen :)

Verkar jhu vara lokala avvikelser, för runt Sicklaskiftet var det tamifan kanon och ingen nysnö. Men antar att det kan skilja ganska mycket på ett så litet avstånd som några kilometer.

Hade inga problem med grepp i skogen idag, gick att stå på rejält. (Utan dubb). På grusvägarna var det värre dock, men dem ger jag fan i att cykla på.
Samma här, har tog en kort jäkla tur i torsdags sen har jag bara sett solskenet på bild :p

Men har ni ingen snö som döljer dom få isfläckarna så fattar jag att det är grymt.
Får rulla söderut i helgen om det håller sig!

Vem vet vad stigstatusen är... Tror inte det finns stigar ens för jag har inte sett en stig eller en skog för den delen på veckor pga tidig vabruari. Blir tokig.

Jag knallar runt med jycken i östra skogskanten och visst har mycket is försvunnit med de fläckar som ligger i skuggiga partier är halkiga.

Grusvägarna i Erstavik är till stora delar nicht fahrbar. Blankis under pudersnön som kom i natt gör att dubben inte går i + svårt att se hur halt det är. Gav upp och sprang i vägrenen efter tredje vurpan som var en käftsmäll. ? Kunde gått illa så var försiktiga.

jag körde i Hellas idag och det gick ganska bra så länge man höll sig på västra sidan av Ältavägen

På ruinens brant, OMX, Trigonalen var angenäm cykling.
Börsras var en enda ismassa. ?

My deer var 1dm snömos. Blä. Körde Blåa ut till korset istf ByggOle. Blåa var blöt som fan men körbar.

Så närmare stan var markant bättre. Isen var rätt mjuk så man fick fäste.

Stalle

Senast ändrad:
Va tror vi, är de bättre idag tack vare att de fryst på. Eller livsfarligt idag pga att de fryst på?
Velar om de blir löpning eller mtb.
Det känns jäkligt sketchy ute nu. Mycket is som är svår att se - ibland några cm under jorden. Och nu efter allt regn och nattens låga temp känns det ännu värre. Sen beror det ju på vad man har för tanke med cyklingen. Att "lalla runt" i lugn och ro och ev hitta ett stigsegment som inte är livsfarligt bara för att cykla mtb är inte för mig. Då sticker jag hellre ut och kutar. Låter som du resonerar likadant

Det känns jäkligt sketchy ute nu. Mycket is som är svår att se - ibland några cm under jorden. Och nu efter allt regn och nattens låga temp känns det ännu värre. Sen beror det ju på vad man har för tanke med cyklingen. Att "lalla runt" i lugn och ro och ev hitta ett stigsegment som inte är livsfarligt bara för att cykla mtb är inte för mig. Då sticker jag hellre ut och kutar. Låter som du resonerar likadant
Ah de blev löpning istället, så här i efterhand ett bra val. Men väldigt fint ute!

Promenerade i Hellas idag. Oerhört skiftande före. Rent och torrt där solen kommer åt, snö och dödsis på andra sidan. Grusvägarna har också blandat före men t ex Vattenledningsvägen var bitvis snorhal. Och avstängd förresten, den är helt uppschaktad i höjd med Sågtorp. Men man tar sig förbi om man vill.

Sicklaskiftet idag på Lunchen. I "dalarna" är det en hel del is, sjöar och vattendrag i, kommer man upp lite är det rätt så bra. Isen var hyfsat mjuk och greppig men hal på vissa ställen så lite förrädiskt. Om vädret i helgen håller sig över nollan nattetid och solen kikar fram på dagarna så börjar det nog bli riktigt bra nästa vecka.

Sickla1.jpg
sickla2.jpg
Sickla3.jpg
sickla4.jpg
Sickla5.jpg

Senast ändrad:
Nära snöfritt i östra Erstavik idag. Dock högt vatten och en hel del svallis. På tex gröna fanns is kvar i skugga. Annars hårt och fint på småstigarna.

Tillbaka
Topp