spennare90
Medlem
Stigstatus i Stockholms Län? Uppdatera Här!
Kör dubb för tusan! Kommer vara så ovärt att slå omkull pga halla på is! Dubb is good!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kring jobbet (vid kth) var det mycket barmark, mest is på vältrampade stigar.Någon som testat traktormakt nyligen? Brukar ju kunna vara jäkligt isigt länge hela klättringen från HB-sidan
Ja det var min känsla ocksåKring jobbet (vid kth) var det mycket barmark, mest is på vältrampade stigar.
Försökte gå en omväg från pendel för att kolla till min skog, men gick fan inte att komma in i den, elljusspåret runt var som en vallgrav av blöt blankis.
Hade ränkte testa lite stigar immorn, men vetetusan om jag ens kommer dit.

Man fick välja sina transporter med omsorg bara.
Bästa föret?Nu kan fan ingen klaga, bästa föret sen innan jul. Marken är stelfrusen och de små isfläckar som fortfarande ligger är sträva efter nattens rejäla köldknäpp. Passa på.
Ja, jag har missat senaste 4 dagarna pga. Fylla i helgen :)Bästa föret?
Missade du hur det var fram tills snön kom igår? ?
Jag inte cyklat idag, men ändå trampat på bra mycket snorhal is som nu är helt gömd under 15mm snö
Samma här, har tog en kort jäkla tur i torsdags sen har jag bara sett solskenet på bild :pJa, jag har missat senaste 4 dagarna pga. Fylla i helgen :)
Verkar jhu vara lokala avvikelser, för runt Sicklaskiftet var det tamifan kanon och ingen nysnö. Men antar att det kan skilja ganska mycket på ett så litet avstånd som några kilometer.
Hade inga problem med grepp i skogen idag, gick att stå på rejält. (Utan dubb). På grusvägarna var det värre dock, men dem ger jag fan i att cykla på.
Det känns jäkligt sketchy ute nu. Mycket is som är svår att se - ibland några cm under jorden. Och nu efter allt regn och nattens låga temp känns det ännu värre. Sen beror det ju på vad man har för tanke med cyklingen. Att "lalla runt" i lugn och ro och ev hitta ett stigsegment som inte är livsfarligt bara för att cykla mtb är inte för mig. Då sticker jag hellre ut och kutar. Låter som du resonerar likadantVa tror vi, är de bättre idag tack vare att de fryst på. Eller livsfarligt idag pga att de fryst på?
Velar om de blir löpning eller mtb.
Ah de blev löpning istället, så här i efterhand ett bra val. Men väldigt fint ute!Det känns jäkligt sketchy ute nu. Mycket is som är svår att se - ibland några cm under jorden. Och nu efter allt regn och nattens låga temp känns det ännu värre. Sen beror det ju på vad man har för tanke med cyklingen. Att "lalla runt" i lugn och ro och ev hitta ett stigsegment som inte är livsfarligt bara för att cykla mtb är inte för mig. Då sticker jag hellre ut och kutar. Låter som du resonerar likadant
Ser kletigt men jävligt roligt ut.Blött men mestadels barmark kring Nackamasterna nyss. Den is som finns är lätt att ta sig förbi. Själv förbannade jag valet att inte montera bakstänka.
Visa bilaga 682596
Visa bilaga 682595
Vad är det för svart plastgrej du monterat på kedjestaget?Blött men mestadels barmark kring Nackamasterna nyss. Den is som finns är lätt att ta sig förbi. Själv förbannade jag valet att inte montera bakstänka.
Visa bilaga 682596
Visa bilaga 682595
Kedjestyrare!?Vad är det för svart plastgrej du monterat på kedjestaget?