[OT] 50% vs 50%

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Koltrasten

Aktiv medlem
[OT] 50% vs 50%
Könsfördelningen i vårt "Land", består av ca 50% kvinnor och 50% män.
Hur kommer det sig då att här på "Happy" inläggen till ca 98%, består av "Tuppar"?
Svaret är lika givet, som tragiskt. Män skriker. Visar musklerna och skrämmer bort alla initiativ.
Är det någon som protesterar?
Skall försöka att skapa en tråd, vid namn "Tjejtråden". Dit "Tuppar" inte har tillträde.
Kanske kan detta leda utvecklingen framåt...

Tråden OT-märks då den inte verkar handla om cykling. // Admin

Senast redigerad av en moderator:
[OT] 50% vs 50%
Hur kommer det sig då att här på "Happy" inläggen till ca 98%, består av "Tuppar"?
Svaret är lika givet, som tragiskt. Män skriker. Visar musklerna och skrämmer bort alla initiativ.
Skall försöka att skapa en tråd, vid namn "Tjejtråden". Dit "Tuppar" inte har tillträde.
Tillhör koltrasten familjen tuppar?

[OT] 50% vs 50%
Är det verkligen så svårt att känna in stämningen på det här forumet?
Var har det skrikits, visats muskler och skrämts bort alla initiativ? Att det skett i något mörkt hörn av forumet tvivlar jag inte på men att det skulle ske regelmässigt är nog århundradets största missförstånd.

[OT] 50% vs 50%
Bra initiativ ändå. Orka starta en tråd(!), i ett forum som (också) startats av dessa pk hatade skrikhalsar och lyckats överleva tills nu.. Vad en del kan! ?

[OT] 50% vs 50%
det är rätt mycket tekniskt nörderi här, även när det gäller off topic utanför cykelområdet.

kvinnor älskar också nörderi, men inom andra områden. lägger ingen värdering i det, men det vore trevligt om fler kvinnor deltog här hos oss.

trots att könsfördelningen är så skev, ser jag det som ett större problem för happyride att det är få deltagare som skriver, och att åldern tycks förhållandevis hög?

det har sedan funnits och finns delvis fortfarande ett inslag av personliga påhopp och översittarfasoner, inbjuder varken kvinnor eller unga att delta i vårt forum.

Senast ändrad:
[OT] 50% vs 50%
Svensk Golf fick ju stänga ner sitt forum pg den hatiska stämningen. Det är långt dit kan jag lova. Jag personligen trivs inte på fotbollsmatcher. Har bjudits med några gånger men gillar inte stämningen. Ska då alla supporters anpassa sig till mig? Nej jag tycker inte det, bättre att jag tittar på slopestyle där åkare och fans hyllar o peppar varandra istället för att sjunga hatramsor. Hitta ett forum eller sammanhang man trivs i, eller skapa ett eget. Har bidragit till att skapa allt från kulturfestivaler till Life Science-nätverk. Bara att görat.

[OT] 50% vs 50%
Just fotboll är en maffia för sig.. totalt nickat bort allt förstånd! Alla kommunsatsningar läggs på fler, snart inrasade arenor.. för att ingen vill ha ungarna hemma.

[OT] 50% vs 50%
Börja med att sätta en vettig rubrik.

[OT] 50% vs 50%
Oj en till, equality of outcome finns inte på riktigt. När folk väljer själva blir fördelningen så här. Gå ut och cykla i skogen och räkna män vs kvinnor du möter på cykel så är det inte 50/50 på långa långa vägar. Här blir ännu mer, det är ganska prylorienterat. Det är väl vetenskapligt bevisat att män är mer intresserade av prylar än vad kvinnor är.

Gå in på ett valfritt forum som inte är prylorienterat, utan mer om utseende/design och leta män där? Du slår på en död häst.

[OT] 50% vs 50%
Om moderatorer gjorde ett bra jobb med att hålla forumet trevligt så skulle man inte behöva ignorera en massa användare.

[OT] 50% vs 50%
Om moderatorer gjorde ett bra jobb med att hålla forumet trevligt så skulle man inte behöva ignorera en massa användare.
då ser man ju inte vad roligt folk skriver?

förresten finns det väl inte en massa användare? inte räknat, men en gissning är att 50 pers står för 98 procent av det skrivna..

moderationen och därmed stämningen har förresten kraftigt förbättrats senaste tiden, närmare bestämt sedan 8 november, när moderationen gick in i stealth mode:) kudos till det.

[OT] 50% vs 50%
då ser man ju inte vad roligt folk skriver?

förresten finns det väl inte en massa användare? inte räknat, men en gissning är att 50 pers står för 98 procent av det skrivna..

moderationen och därmed stämningen har förresten kraftigt förbättrats senaste tiden, närmare bestämt sedan 8 november, när moderationen gick in i stealth mode:) kudos till det.

Jag tycker inte drevet i Koltrastens trådar gett mig känslan av någon trevlig stämning alls. De flesta där är ignorerade av mig nu, något jag inte behövt göra tidigare även om det varit nära många gånger.

[OT] 50% vs 50%
Ts verkar vara tjej ? Och verkar ha en konstig och förvriden verklighetsuppfattning. Grow up ! Men andra tjejer här är vettiga och klarar att skriva smarta inlägg.

[OT] 50% vs 50%
Med tanke på tiden då tråden/trådarna startades strax efter krogarnas stängning imorse kanske hen inte bara druckit vatten och var lite ”förvirrad”….

[OT] 50% vs 50%
En av dom viktigaste grundreglerna är att inte skicka jobbmail sent på fredagskvällen ?

[OT] 50% vs 50%
Jag minns lite dåligt men var inte
50/50 någon dryckesvariant på krogen förr?
Vill trådstartaren att det ska vara mer 50/50-drycker?

[OT] 50% vs 50%
Men är det verkligen exakt 50% av män/kvinnor i Sverige. Jag känner mig rätt tveksam till det. Om inte så så är ju trådtiteln missvisande och därmed ogiltig!

[OT] 50% vs 50%
Men är det verkligen exakt 50% av män/kvinnor i Sverige. Jag känner mig rätt tveksam till det. Om inte så så är ju trådtiteln missvisande och därmed ogiltig!
Faktiskt inte så off.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp