Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hej
Båda de där grejerna är ju tillfälliga varor som bara finns under respektive kampanjvecka (och kanske nån vecka till om de inte är så poppis). Samma sak med cykelprylar.Hej
Gick idag in på Lidl (Norrköping, Lindövägen) för att köpa fikon med mandel. Men tyvärr hitta jag inga :( Letade runt själv först i alla gångar och vrår och hittade till slut nån personal som såg frågande och ointresserad ut. Är alltför sällan på Lidl eftersom jag bor utanför stan så jag vet inte var de borde hittas. Räknas fikon med mandel som kakor eller godis, var brukar de finnas? Är er erfarenhet att olika butiker har väldigt olika sortiment, eller?
I stressen glömde jag kolla efter de berömda körsbären (snyft).
Fanns inga cykelrelaterade grejor heller..
Jaha ok, tack skall du ha!Båda de där grejerna är ju tillfälliga varor som bara finns under respektive kampanjvecka (och kanske nån vecka till om de inte är så poppis). Samma sak med cykelprylar.
Kan tänka mig att fikonkakan göms i osthyllan. Så är det på ica.Hej
Gick idag in på Lidl (Norrköping, Lindövägen) för att köpa fikon med mandel. Men tyvärr hitta jag inga :( Letade runt själv först i alla gångar och vrår och hittade till slut nån personal som såg frågande och ointresserad ut. Är alltför sällan på Lidl eftersom jag bor utanför stan så jag vet inte var de borde hittas. Räknas fikon med mandel som kakor eller godis, var brukar de finnas? Är er erfarenhet att olika butiker har väldigt olika sortiment, eller?
I stressen glömde jag kolla efter de berömda körsbären (snyft).
Fanns inga cykelrelaterade grejor heller..
Osthyllan hmm ja där kolla jag inte.. Tack för tipset!Kan tänka mig att fikonkakan göms i osthyllan. Så är det på ica.
Du får ladda om du kommer till Spanien, MasyMas och Mercadona gömmer den bland torkat frukt. Rimligare.
Jaha bland knäckebrödet, jösses man får kolla runt lite varstans verkar det som :)Fikonkakan ser jag antingen bland kampanjmaten eller knäckebrödet.
Letade efter nudlar en gång. Var vid folkölen. Rimligt ändå tänker jag. Lite samma sak på något vis. Man får bara tänka större :)Jaha bland knäckebrödet, jösses man får kolla runt lite varstans verkar det som :)
Ja sån är Lidl..Letade efter nudlar en gång. Var vid folkölen. Rimligt ändå tänker jag. Lite samma sak på något vis. Man får bara tänka större :)
Är det Paolos gamla glassar med nytt namn?Nu har dom glass från typ Fiorelli för bra pris. Mycket bättre än deras egna (hela sortimentet). Köprek.
Inte helt säker men tror jag såg den i frysen (köpte en annan typ), minns att jag tänkte -Aha sprit i glassen :) vilken sorts sprit minns jag inte, men om du rekommenderar den så är det ju värt att testa ?Jag gillar den här glassen från Lidl, om den nu finns kvar, var ett tag sen jag köpte:
Var det en sådan härInte helt säker men tror jag såg den i frysen (köpte en annan typ), minns att jag tänkte -Aha sprit i glassen :) vilken sorts sprit minns jag inte, men om du rekommenderar den så är det ju värt att testa ?
Gelatelli heter deras eget märke, är typ det enda de har i riktiga glassdisken. Sedan kan det ingå glass i kampanjveckorna, det kan vara Gelatelli, annat eget märke, eller externt märke. Den glassen brukar dock finnas med övriga kampanjvaror i andra frysdiskar.Glassen, är det något speciellt märke man ska titta efter? Eller har de bara ett märke?
Ja det är jag nästan säker på. Dock trodde jag i min enfald att det var amerikansk whiskey som det var i glassen, my misstake :) tittade inte så noga (köpte en annan glass).Var det en sådan här
![]()
Bourbon vanilj skall vara namnet på bästa typen av vanilj från bourbonöarna utanför Madagasker
![]()
Vaniljplantan: Sorter, ursprung och odling
Vilka är de olika vaniljsorterna? Varifrån kommer vaniljstänger? Hur odlas, skördas och processas vanilj? Lär dig allt om vaniljplantan.www.oetker.se
Det kanske är ett uppslag du får pitcha i Draknästet:Dock trodde jag i min enfald att det var amerikansk whiskey som det var i glassen, my misstake :) tittade inte så noga (köpte en annan glass).
Funkar garanterat, bourbon milkshakes är ju en grej, och far min brukar hälla stroh rom på sin vaniljglass för lite extra klös.Tjena!
Blir nog inte alls dumt. Italiensk maräng toppad med Knob Creek är en gammal favorit.b
Det tror jag inte, sen pysslar väl bara Paolo med "branding" mest. hans färska pasta var ju väldigt populär tex.Är det Paolos gamla glassar med nytt namn?
Alltid funderat på hur jag ska bli av med min Stroh rom!Funkar garanterat, bourbon milkshakes är ju en grej, och far min brukar hälla stroh rom på sin vaniljglass för lite extra klös.
Fiorelli är ett nytt varumärke från samma ägare som hade "Paolos". Om jag förstår det rätt så körde de igång det nya varumärket efter de bröt med Paolo och la ner "Paolos". Så jag tror Fiorelli är "Paolo-säkert". Sen startade väl Paolo Roberto ett eget nytt varumärke som heter Robertos (oklart om det någonsin blev något med det)Det tror jag inte, sen pysslar väl bara Paolo med "branding" mest. hans färska pasta var ju väldigt populär tex.
Vad säljer han? Nyfångad torsk?Fiorelli är ett nytt varumärke från samma ägare som hade "Paolos". Om jag förstår det rätt så körde de igång det nya varumärket efter de bröt med Paolo och la ner "Paolos". Så jag tror Fiorelli är "Paolo-säkert". Sen startade väl Paolo Roberto ett eget nytt varumärke som heter Robertos (oklart om det någonsin blev något med det)
Något sliskigt. Typ olivoljaVad säljer han? Nyfångad torsk?
Jag har en burk med russin o stroh rom. Blir supergod romrussinglass kombinerat med random bättre vaniljglass. Håller i evigheter, om man lyckas hålla fingrarna borta en längre stund. Bara fiska upp russinen och hälla i nya, ha i en slatt rom om det börjar sina.Alltid funderat på hur jag ska bli av med min Stroh rom!
Fixade en bruk dirr! Hur länge måste de stå? Värt att provsmaka ikväll eller är de bara bortkastat?Jag har en burk med russin o stroh rom. Blir supergod romrussinglass kombinerat med random bättre vaniljglass. Håller i evigheter, om man lyckas hålla fingrarna borta en längre stund. Bara fiska upp russinen och hälla i nya, ha i en slatt rom om det börjar sina.
De har även återupprepat förra årets extrapris på jordgubbarNu har dom glass från typ Fiorelli för bra pris.
Smakar de nått?De har även återupprepat förra årets extrapris på jordgubbar
![]()
![]()
Fast det är ~1mån tidigare och dessutom är priset högre (34,90 mot 19,90 förra året), förstås.
Ge dem nån dag, men att provsmaka lite kan inte skada.Fixade en bruk dirr! Hur länge måste de stå? Värt att provsmaka ikväll eller är de bara bortkastat?
Helt OKSmakar de nått?
DIY-kit! :)Var det en sådan här
![]()
Bourbon vanilj skall vara namnet på bästa typen av vanilj från bourbonöarna utanför Madagasker
![]()
Vaniljplantan: Sorter, ursprung och odling
Vilka är de olika vaniljsorterna? Varifrån kommer vaniljstänger? Hur odlas, skördas och processas vanilj? Lär dig allt om vaniljplantan.www.oetker.se
Matrikel är deras eget märke för svenska produkter, typ bröd, mejeri, mjöl, chark, etc. Tillverkade av andra betydligt mer kända varumärken, osten görs av Arla, knäckebrödet är Leksandsbröd, Smör och Smör o Raps (Bregott) görs av Grådö mejeri, osv. 20% är riktigt bra rabatt, speciellt som priset redan fr början ligger lägre än i ”fina” butiken.Lidl har 20% på sitt eget märke matriket mars ut. Naturella yoghurten är bra. Testade också banan/karamell. Smakar bara banan.
Chokladvarianten är också bra och sedan några år finns även "Dark Chocolate" och den är riktigt bra, passar bra med hallonsorbet eller deras "salted caramel".DIY-kit! :)
![]()
Idag köpte jag standardmjölk för 9:20 kr (!). 5dl grädde för 19kr och smör 600g för under 40kr. Det är häpnadsväckande billigt.Matrikel är deras eget märke för svenska produkter, typ bröd, mejeri, mjöl, chark, etc. Tillverkade av andra betydligt mer kända varumärken, osten görs av Arla, knäckebrödet är Leksandsbröd, Smör och Smör o Raps (Bregott) görs av Grådö mejeri, osv. 20% är riktigt bra rabatt, speciellt som priset redan fr början ligger lägre än i ”fina” butiken.
Som rubriken säger alltså. Allt är budget utom inlagda körsbär. De måste vara premiumvidriga.Vill inte säga något negativt om Lidls försäljning av cykelprylar. Snarare är det berömvärt att en stor kedja öht engagerar sig åt oss cyklister. Hur många gör det? ICA kanske?!
Nåväl. Köper man och betalar för budget. Får man budget. Detta borde alla vara medvetna om.