Tips om budgetprylar på Lidl

Nu finns det fikon med mandel och fikon med valnötter igen.

Visa bilaga 680265
Hej
Gick idag in på Lidl (Norrköping, Lindövägen) för att köpa fikon med mandel. Men tyvärr hitta jag inga :( Letade runt själv först i alla gångar och vrår och hittade till slut nån personal som såg frågande och ointresserad ut. Är alltför sällan på Lidl eftersom jag bor utanför stan så jag vet inte var de borde hittas. Räknas fikon med mandel som kakor eller godis, var brukar de finnas? Är er erfarenhet att olika butiker har väldigt olika sortiment, eller?
I stressen glömde jag kolla efter de berömda körsbären (snyft).
Fanns inga cykelrelaterade grejor heller..

Hej
Gick idag in på Lidl (Norrköping, Lindövägen) för att köpa fikon med mandel. Men tyvärr hitta jag inga :( Letade runt själv först i alla gångar och vrår och hittade till slut nån personal som såg frågande och ointresserad ut. Är alltför sällan på Lidl eftersom jag bor utanför stan så jag vet inte var de borde hittas. Räknas fikon med mandel som kakor eller godis, var brukar de finnas? Är er erfarenhet att olika butiker har väldigt olika sortiment, eller?
Båda de där grejerna är ju tillfälliga varor som bara finns under respektive kampanjvecka (och kanske nån vecka till om de inte är så poppis). Samma sak med cykelprylar.

Hej
Kan tänka mig att fikonkakan göms i osthyllan. Så är det på ica.
Du får ladda om du kommer till Spanien, MasyMas och Mercadona gömmer den bland torkat frukt. Rimligare.

Ska titta in i Klocket..f'låt Sandtorp (eller Kneippen Syd?) när jag går förbi i morgon, kan finnas något av intresse - ser jag fikon bland knäcke, blöjor eller annat logiskt så låter jag meddela!

Den vaniljglassen är min favorit. Deras övriga glassortiment har både högt och lågt, men den här är inget annat än en riktigt bra vaniljglass. De har nyligen bytt utseende på etiketten så den är knappast på väg bort.

Inte helt säker men tror jag såg den i frysen (köpte en annan typ), minns att jag tänkte -Aha sprit i glassen :) vilken sorts sprit minns jag inte, men om du rekommenderar den så är det ju värt att testa ?
Var det en sådan här
front_fr.4.full.jpg

Bourbon vanilj skall vara namnet på bästa typen av vanilj från bourbonöarna utanför Madagasker

Glassen, är det något speciellt märke man ska titta efter? Eller har de bara ett märke?
Gelatelli heter deras eget märke, är typ det enda de har i riktiga glassdisken. Sedan kan det ingå glass i kampanjveckorna, det kan vara Gelatelli, annat eget märke, eller externt märke. Den glassen brukar dock finnas med övriga kampanjvaror i andra frysdiskar.

Var det en sådan här
front_fr.4.full.jpg

Bourbon vanilj skall vara namnet på bästa typen av vanilj från bourbonöarna utanför Madagasker
Ja det är jag nästan säker på. Dock trodde jag i min enfald att det var amerikansk whiskey som det var i glassen, my misstake :) tittade inte så noga (köpte en annan glass).

Det tror jag inte, sen pysslar väl bara Paolo med "branding" mest. hans färska pasta var ju väldigt populär tex.
Fiorelli är ett nytt varumärke från samma ägare som hade "Paolos". Om jag förstår det rätt så körde de igång det nya varumärket efter de bröt med Paolo och la ner "Paolos". Så jag tror Fiorelli är "Paolo-säkert". Sen startade väl Paolo Roberto ett eget nytt varumärke som heter Robertos (oklart om det någonsin blev något med det)

Fiorelli är ett nytt varumärke från samma ägare som hade "Paolos". Om jag förstår det rätt så körde de igång det nya varumärket efter de bröt med Paolo och la ner "Paolos". Så jag tror Fiorelli är "Paolo-säkert". Sen startade väl Paolo Roberto ett eget nytt varumärke som heter Robertos (oklart om det någonsin blev något med det)
Vad säljer han? Nyfångad torsk?

Alltid funderat på hur jag ska bli av med min Stroh rom!
Jag har en burk med russin o stroh rom. Blir supergod romrussinglass kombinerat med random bättre vaniljglass. Håller i evigheter, om man lyckas hålla fingrarna borta en längre stund. Bara fiska upp russinen och hälla i nya, ha i en slatt rom om det börjar sina.

Jag har en burk med russin o stroh rom. Blir supergod romrussinglass kombinerat med random bättre vaniljglass. Håller i evigheter, om man lyckas hålla fingrarna borta en längre stund. Bara fiska upp russinen och hälla i nya, ha i en slatt rom om det börjar sina.
Fixade en bruk dirr! Hur länge måste de stå? Värt att provsmaka ikväll eller är de bara bortkastat?

när vi nu är inne på goda jordgubbar även off season. kan jag åter passa på att tipsa om driscoll's. upptäckte dem i england för många år sedan, och på senare år har de ibland letat sig till sverige.

alltså har aldrig råkat ut för att de smakar annat än bra. som håkan skriver, inte som svenska sommarjordgubbar men fullt njutbara oavsett tid på året. man har ju åkt på pumpen några gånger med tidiga gubbar från italien och spanien som närmast smakar plast?

men dessa är mycket bättre än så.
.
IMG_1791.jpeg

Lidl har 20% på sitt eget märke matriket mars ut. Naturella yoghurten är bra. Testade också banan/karamell. Smakar bara banan.
Matrikel är deras eget märke för svenska produkter, typ bröd, mejeri, mjöl, chark, etc. Tillverkade av andra betydligt mer kända varumärken, osten görs av Arla, knäckebrödet är Leksandsbröd, Smör och Smör o Raps (Bregott) görs av Grådö mejeri, osv. 20% är riktigt bra rabatt, speciellt som priset redan fr början ligger lägre än i ”fina” butiken.

Matrikel är deras eget märke för svenska produkter, typ bröd, mejeri, mjöl, chark, etc. Tillverkade av andra betydligt mer kända varumärken, osten görs av Arla, knäckebrödet är Leksandsbröd, Smör och Smör o Raps (Bregott) görs av Grådö mejeri, osv. 20% är riktigt bra rabatt, speciellt som priset redan fr början ligger lägre än i ”fina” butiken.
Idag köpte jag standardmjölk för 9:20 kr (!). 5dl grädde för 19kr och smör 600g för under 40kr. Det är häpnadsväckande billigt.

Vill inte säga något negativt om Lidls försäljning av cykelprylar. Snarare är det berömvärt att en stor kedja öht engagerar sig åt oss cyklister. Hur många gör det? ICA kanske?!
Nåväl. Köper man och betalar för budget. Får man budget. Detta borde alla vara medvetna om.

Vill inte säga något negativt om Lidls försäljning av cykelprylar. Snarare är det berömvärt att en stor kedja öht engagerar sig åt oss cyklister. Hur många gör det? ICA kanske?!
Nåväl. Köper man och betalar för budget. Får man budget. Detta borde alla vara medvetna om.
Som rubriken säger alltså. Allt är budget utom inlagda körsbär. De måste vara premiumvidriga.

Tillbaka
Topp