[OT] Vilket vin dricker du?
Tyckte den var sjukt dyr, råkade kolla på 6 liters varianten. :DVisa bilaga 655482
Helt fantastisk, mer choklad tack ??
2022 lika bra som 2021?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tyckte den var sjukt dyr, råkade kolla på 6 liters varianten. :DVisa bilaga 655482
Helt fantastisk, mer choklad tack ??
Gjorde samma sak, men som tur var så tittade jag en gång till :)Tyckte den var sjukt dyr, råkade kolla på 6 liters varianten. :D
2022 lika bra som 2021?
Vilken var "bäst"?Nu har vi även korkat upp och provat Georgiska flaskan numero två. Lite annorlunda mot förra, mer fruktig men fortfarande sådär så det river till av murrighet långt bak i gommen. Trevlig!
Visa bilaga 663416
Tbilvino vinner nog trots allt. Kändes lite mer lätthanterlig och 'flexibel'. Jag har inget emot kraftiga viner (båda två var det, med råge), tvärtom är det min favorit. Men om jag var tvungen att välja ett av dom som jag skulle vilja dricka igen, är det nog Tbilvino. Lättare att matcha med någon form av mat, lättare att bjuda på, och smaken var lite lätt rundare.Vilken var "bäst"?
Ajdå, beställde Qvevri, gillar "fylliga", kraftiga viner. =) Blir nog bra.Tbilvino vinner nog trots allt. Kändes lite mer lätthanterlig och 'flexibel'. Jag har inget emot kraftiga viner (båda två var det, med råge), tvärtom är det min favorit. Men om jag var tvungen att välja ett av dom som jag skulle vilja dricka igen, är det nog Tbilvino. Lättare att matcha med någon form av mat, lättare att bjuda på, och smaken var lite lätt rundare.
Alltså inget av vinerna var dåligt. Inte ens i närheten. Men sätter du mig under pistolhot (likt de stackars elcyklisterna som ska hämta narkotika i Nacka), och tvingar mig välja... Det blir nog toppen! Låt det lufta lite extra länge bara. Märkte att det jämnade ut sig rejält med tiden.Ajdå, beställde Qvevri, gillar "fylliga", kraftiga viner. =) Blir nog bra.
Klassiker.....Kir,Tirnave och Beyaz....det handlade nog mer om Yrsel per Krona än att njuta av ett gott vin.
Klassiker.....Kir,Tirnave och Beyaz....det handlade nog mer om Yrsel per Krona än att njuta av ett gott vin.
Har nog spytt upp en och annan liter av dessa kulinariska produkter i ungdomen. ??
Drack den i helgen till mat, hade förväntat mig ett kraftigare vin än det var men den var ju helt klart ok. Definitivt annorlunda toner i smaken, på ett bra sätt.Tbilvino vinner nog trots allt. Kändes lite mer lätthanterlig och 'flexibel'. Jag har inget emot kraftiga viner (båda två var det, med råge), tvärtom är det min favorit. Men om jag var tvungen att välja ett av dom som jag skulle vilja dricka igen, är det nog Tbilvino. Lättare att matcha med någon form av mat, lättare att bjuda på, och smaken var lite lätt rundare.
Synd att dom ändrade flaskan. Den gamla var coolare och mer elegant. Den nya ser ut som Nightmare before christmas.
Så länge du häller ut dem på rätt ställe...Tur jag hittade de här flaskorna i källaren och kunde hälla ut innehållet innan någon råkade dricka det. Bäst före måste gått ut för flera år sedan.
Visa bilaga 684881
Har fyllt i Systembolagets värderingsprotokoll och skickat bilder på flaskorna inklusive nivån i flaskorna.De där kan ju vara värda pengar. Värt att kolla upp.
De har legat i samma källare sedan 30-talet. Har lite blandat gott där.Har du ärvt dem? Känns ju som att de legat där ett tag… ?
Fira 100-årsdagen sedan börskraschen på Wall Street.Fem år till och poppa på 100-årsdagen? ;)
Tja, de säljs ju för 3,2/ flaskan. Euro alltså. Så det kan bli till en bättre cykel.Har fyllt i Systembolagets värderingsprotokoll och skickat bilder på flaskorna inklusive nivån i flaskorna.
Har inget direkt intresse av att dricka innehållet själv, så är det mycket pengar så säljer jag dem. Är det lagom nivå så får det väl bli 50-årspresenter till 3 st vänner.
Ta chansen nudå och köp en flaska. Skickar spårbart via Postnord.Tja, de säljs ju för 3,2/ flaskan. Euro alltså. Så det kan bli till en bättre cykel.
Så håll du dig till din Verdicchio.
Själv har jag fått uppleva Latour, dock inte ’29. Men det var en upplevelse man inte glömmer.
Hittade en som går att dricka redan i år.Fem år till och poppa på 100-årsdagen? ;)
Hittade en som går att dricka redan i år.
Visa bilaga 684938
Om det var sådant man kunde hitta i källaren så skulle jag vara lite mer motiverad att röja upp….
Med ett snittpris på dryga 32 kronor kan det inte vara något vidare, så det är lika bra att du skickar den vidare till mig så kan jag hälla ut den åt dig.![]()
Best local price for 1924 Chateau Haut-Brion - stores near you in Sweden
Find the best local price for 1924 Chateau Haut-Brion, Pessac-Leognan, France. Avg Price (ex-tax) kr32,699 / 750ml. Find and shop from stores and merchants near you in Swedenwww.wine-searcher.com