Bikester omstartar?

Bikester omstartar?
And they did not rectify the issue?
Did you not express this unhappiness in a strongly worded email, letter, fax, or telex?
How very dare they price their products in a way in line with the local market to ensure the millions at risk in their business venture had a chance (and yet still fail) to see a profitable outcome?
#cancelfahrrad #cancelbikester
Skönt att höra en netrual och balanserad röst!

Bikester omstartar?
Danska bikeable.se brukar vara ok. Konstiga stavningar ibland vilket ger olika priser på samma grej (hittade ett par Endurabyxor men då råkade de skriva bukser…)

Men tråkigt att allt blir samma! Vad hände med det moderna samhällets teori om att ytterligheterna ökar, här är allt en soppa i mitten istället ?
Fast det blir ju lite löjligt, eftersom de har gjort precis samma sak i danmark som vi diskuterar här. De skriver iaf att Foreman Capital är de som vill ha ränta på investeringen och också kan lägga ner skiten om det går åt pipan. Alltid något

Bikester omstartar?
Did you not express this unhappiness in a strongly worded email, letter, fax, or telex?
How very dare they price their products in a way in line with the local market to ensure the millions at risk in their business venture had a chance (and yet still fail) to see a profitable outcome?
Självfallet ska man betala mer för att göra sin beställning på svenska än på tyska. Även om sakerna skickas från samma lager ❤️

Bikester omstartar?

I don't get your point. Of course they can set any price they want. And I simply buy from other stores when I'm not satisfied with a store.

Bikester omstartar?
Jag tycker det är bra att cykelbranschen står upp för sin rätt att driva hela skiten i sank! Det är bara kalkryggar som spånar altarnativa lösningar. Speciellt de som jobbar i branscher med fungerande konkurrens och prissättning. De har inte fattat hur det funkar med cyklar.

Här är Trek en föregångare. Sjunker försäljningen när man höjer priserna så inte fan erkänner man fel. Sparka 10% istället. Det ska lära dem!

Bikester omstartar?
En mer relevant fråga: vad händer med garantiärenden när man har nekat överföring av dina uppgifter från gamla ägaren till nya ägaren av Bikester?

Bikester omstartar?
Fast det blir ju lite löjligt, eftersom de har gjort precis samma sak i danmark som vi diskuterar här. De skriver iaf att Foreman Capital är de som vill ha ränta på investeringen och också kan lägga ner skiten om det går åt pipan. Alltid något
Jag beställde ett vevlager hos Bikable.se 14:e februari eftersom det var slut på Bikester. Det levererades till postbox 2 dygn och 1 timme senare. Väldigt snabbt och smidigt.

Bikester omstartar?
I don't get your point. Of course they can set any price they want. And I simply buy from other stores when I'm not satisfied with a store.
My point is that a business look at a market and will try to sell as high as the market can support.
And that being unhappy about it is just pointless. You vote with your wallet so unless you NEVER once since that change ordered from Bikester, you very much took a survey and said that you had no REAL issue with them changing their way to do business in Sweden.

In this case if they kept higher pricing in Germany than Sweden is clearly because it was more profitable to do so since we do not have the same competition,

Also, I expect that free shipping being in fact not free but baked into the price, As it happens to be more costly from DE to SE than DE to DE, the Swedish prices (ie Bikester) reflect that fact of life.

Bikester omstartar?
A more relevant question: what happens to warranty cases when the transfer of your data from the old owner to the new owner of Bikester has been denied?
Regardless of wether you agree to transfer data or not, internstores is responsible for ongoing cases,
Future possible warranty case from previous purchase are the manufacturer problem (first year) with the shop only being a falicitator of sort so it doesn’t really mater
Reall issue is the warranty on any of the brands owned. By the group
Those will most likely be non existent

Bikester omstartar?
Yes, rational genius they are but belly up they go
This is a little more complicated than that. For what I understood, there were not profitable but this was purposeful and in line with business plan agreed with the parent company that was supposed to financially support their continued growth.
Their trouble started when the parent company ran out of money due to the state of the commercial real estate market they are very deeply involved in

Bikester omstartar?
This is a little more complicated than that. For what I understood, there were not profitable but this was purposeful and in line with business plan agreed with the parent company that was supposed to financially support their continued growth.
Their trouble started when the parent company ran out of money due to the state of the commercial real estate market they are very deeply involved in
Yes, I think maybe let the customers vent a bit and I am sure all will be fine.

Bikester omstartar?
My point is that a business look at a market and will try to sell as high as the market can support.
And that being unhappy about it is just pointless. You vote with your wallet so unless you NEVER once since that change ordered from Bikester, you very much took a survey and said that you had no REAL issue with them changing their way to do business in Sweden.

In this case if they kept higher pricing in Germany than Sweden is clearly because it was more profitable to do so since we do not have the same competition,

Also, I expect that free shipping being in fact not free but baked into the price, As it happens to be more costly from DE to SE than DE to DE, the Swedish prices (ie Bikester) reflect that fact of life.

Well, I can still be unhappy about something I can't influence.

The shipping is baked into the price, that's always the case. But prices often differed much more than just the shipping cost, especially discounted bikes were often hundreds of euros cheaper at fahrrad.de. Obviously they will do this if that's profitable.

Bikester omstartar?
Bike24 tar en dag med express.
Ok, har helt missat det. Det förklarar varför den vanliga börjat ta så lång tid.

Det finns alltså ingen anledning att handla "lokalt" om man känner till att prisskillnaden går direkt till Shimanos ficka. Jag köper att man vill gagna lokala arbetstillfällen men en .se för produkter tillverkade i Asien räddar inte svenskt näringsliv. Sorry.

Den enda trovärdiga förklaringen till prisskillnaden är att svenska kunder anses lite trögare än tyska.

Bikester omstartar?
Ok, har helt missat det. Det förklarar varför den vanliga börjat ta så lång tid.

Det finns alltså ingen anledning att handla "lokalt" om man känner till att prisskillnaden går direkt till Shimanos ficka. Jag köper att man vill gagna lokala arbetstillfällen men en .se för produkter tillverkade i Asien räddar inte svenskt näringsliv. Sorry.

Den enda trovärdiga förklaringen till prisskillnaden är att svenska kunder anses lite trögare än tyska.
Jag tror att cykelverkstäder i köpcentrum som monterar ihop och servar cyklar är framtiden, köpen görs på annat håll, ungefär som däcksfirmor gör idag, du beställer en cykel till en lokal firma ...

Bikester omstartar?
Det är ju intressant. Vet du om det är 24h från lager i se eller i EU?
Det jag beställer brukar komma från både Sverige och EU. Å andra sidan beställer jag bara därifrån när det är just bråttom. Bor utanför småstad och har ändå dagen efter-leverans till dörren, fraktfritt (pga prime video-abb). Upplever inte att någon annan e-handlare kommer nära Amazons logistik.

Bikester omstartar?
Det jag beställer brukar komma från både Sverige och EU. Å andra sidan beställer jag bara därifrån när det är just bråttom. Bor utanför småstad och har ändå dagen efter-leverans till dörren, fraktfritt (pga prime video-abb). Upplever inte att någon annan e-handlare kommer nära Amazons logistik.
Det som är viktigt när jag beställer från Amazon är ju att det skickas från just Amazon och ingen annan, då har de prylen på lager någonstans i EU och det brukar gå fort. Finns en box att klicka i när man söker. Annars kan de ju vara var som helst ifrån.
1710357293306.png

Bikester omstartar?
Det som är viktigt när jag beställer från Amazon är ju att det skickas från just Amazon och ingen annan, då har de prylen på lager någonstans i EU och det brukar gå fort. Finns en box att klicka i när man söker. Annars kan de ju vara var som helst ifrån.
Visa bilaga 685929
Japp, brukar alltid klicka i ”prime”-knappen. Upplever ändå utbudet som snudd på gränslöst, dock ej på cykeldelar.

Bikester omstartar?
Jag ligger på 5 beställningar i månaden ungefär, oslagbart, billigast är det dock inte alltid

Bikester omstartar?
Jag tror att cykelverkstäder i köpcentrum som monterar ihop och servar cyklar är framtiden, köpen görs på annat håll, ungefär som däcksfirmor gör idag, du beställer en cykel till en lokal firma ...
Ja, något måste de komma på. Jag hoppas ändå på fortsatt utveckling av varuhuscyklar som White och ännu mer rockrider. Inte för att jag vill köpa min cykel på varuhus men jag vill inte heller betala 156 000 för en epic.

Bikester omstartar?
Ja, något måste de komma på. Jag hoppas ändå på fortsatt utveckling av varuhuscyklar som White och ännu mer rockrider. Inte för att jag vill köpa min cykel på varuhus men jag vill inte heller betala 156 000 för en epic.
White aluminium är ju perfekta cyklar för dom flesta, inte för mig kanske men barnmodellerna är ju totalt oslagbara pris/vikt mot allt annat

Bikester omstartar?
Om fahhrad har sålt av bikester så bör dom ju ha fått någon klausul på att inte öppna på den svenska marknaden, kan man tro.
Skulle vara kul att höra input på någon som jobbar på wesports ändå. Jag vet ju att dom läser...
Skulle EU få nys om en sån klausul tar det nog hus i helvete.
Om jag inte är felinformerad är det absolut förbjudet att dela upp marknaden mellan olika bolag.

Senast ändrad:
Bikester omstartar?
Det påminner mig om en annan poäng som varit uppe tidigare. Så länge billiga HT har sämre geo än dyra HT så är marknaden fucked up och det kvittar vad nån cykelnasare säger om det.

Låt oss säga att det är billigare att ligga konservativt i långa serier men över en femårsperiod? Kom igen.

Tänk om White haft bara snäppet bättre vinklar och man kunnat köpa till ett bättre hjulpar. Bingo!

Bikester omstartar?
Det är ett självmordsupplägg. Om du som firma monterar en cykel är du ansvarig för att hela cykeln är OK. Detta helt utan någon återförsäkring bakåt i ledet med tillverkarna av ram, hjul etc.

Bikester omstartar?
Menar du att kunden själv beställer delarna till denna firma som sen, mot ersättning, monterar ihop cykeln?

Om så undrar jag om det är ett vinnande koncept. Jag tror att det är rätt få som är intresserade/kunniga nog för att ha specifika åsikter om vilka delar de vill ha. En skaplig andel av de som har så specifika önskemål tror jag också är sådan som gladeligen själva monterar ihop sina cyklar. Med andra ord tror jag att det är en relativt låg andel av cykelköparna som skulle vara intresserad till att börja med.

Tillkommer sedan det faktum att det i många fall kommer att bli en rätt dyr cykel, i alla fall om man som privatperson ska köpa alla delar nya.

Bikester omstartar?
Menar du att kunden själv beställer delarna till denna firma som sen, mot ersättning, monterar ihop cykeln?

Om så undrar jag om det är ett vinnande koncept. Jag tror att det är rätt få som är intresserade/kunniga nog för att ha specifika åsikter om vilka delar de vill ha. En skaplig andel av de som har så specifika önskemål tror jag också är sådan som gladeligen själva monterar ihop sina cyklar. Med andra ord tror jag att det är en relativt låg andel av cykelköparna som skulle vara intresserad till att börja med.

Tillkommer sedan det faktum att det i många fall kommer att bli en rätt dyr cykel, i alla fall om man som privatperson ska köpa alla delar nya.
Ja om inte annat faller det på priskillnad komponent vs cykel men problemet är att alla företrädare för cykelbranschen som inte begriper att ha en social media policy (dvs hålla käft på Happy) låter som om de är karaktärer i Candide av Voltaire.

Inget går utom det de gör och det går inte heller men vi ska inte ändra nåt.

Bikester omstartar?
Att happy=freeride känns ju rätt välkänt men att happy=wesport var en nyhet som helt klart inte kommunicerats och som man bör veta om man läser tester osv.
Att Wesport gått in som ägare till Happyride var nytt för mig. Så indirekt sponsrar man Wesport när man postar här vilket inte känns helt bra. Hade någon velat starta att nytt cykelforum, helst ideelt, hade jag bytt direkt.

Bikester omstartar?
Att Wesport gått in som ägare till Happyride var nytt för mig. Så indirekt sponsrar man Wesport när man postar här vilket inte känns helt bra. Hade någon velat starta att nytt cykelforum, helst ideelt, hade jag bytt direkt.
Kan starta ett, men jag vet inte om det blir bättre. Kommer att moderera hårt och så kommer politiksnack att vara tillåtet.

Tillbaka
Topp