Bikester omstartar?

Bikester omstartar?
Vet inte vad de nycklar på, men ett par bokmärken jag har leder fortfarande till samma produkter (fast avsevärt dyrare).
Verkligen? På cyklar verkar det vara samma utbud på cykelkraft och bikester. Visst, jag har bara kollat några menypunkter.

Du menar alltså att direkt länkarnas struktur skulle skilja sig mellan cykelkraft och bikester?

Bikester omstartar?
Jag gav 1185kr för den här för 20 dagar sen, ett bättre pris ...

Bilagor

• Screenshot 2024-03-20 at 22.51.43.png
    Screenshot 2024-03-20 at 22.51.43.png
    85.6 KB · Besök: 156
Bikester omstartar?
Ja, det vet jag inte hur man löst det eller varför man lagt tid på det. Eller hur det kan finnas några artiklar att länka till när det helt uppenbart är cykelkrafts sortiment.

Er teori är att det är gamla bikester.se och att man ändrat om den så att den funkar som cykelkraft.se?
Det är viktigt att tex filter är identiskt med cykelkraft men annorlunda mot bikester.de för att?

Bikester omstartar?
De har allt att vinna på att inte ha en massa trasiga länkar som går till deras webbplats. Det är dessutom enkelt att peka om gamla webbadresser så att de går till rätt sidor i deras nya webbshop.

Bikester omstartar?
De har allt att vinna på att inte ha en massa trasiga länkar som går till deras webbplats. Det är dessutom enkelt att peka om gamla webbadresser så att de går till rätt sidor i deras nya webbshop.
Om man gör det en och en så är det skitenkelt. Det är givetvis inte det jag undrar över.
Jag tycker som sagt det var otippat att det är löst men det kanske fanns en enkel lösning. Jag jobbar med ITprojekt så det är ett professionellt intresse. Vad bikesters kunder och kollegor tycker verkar rimligt är en helt annan sak....nån stackare har ju varit tvungen att implementera det också

Det är lustigt för bikester.se verka ha någon nummer i länken som jag inte ser varken på cykelkraft eller bikester.de.

Bikester omstartar?
nån stackare har ju varit tvungen att implementera det också

Det är lustigt för bikester.se verka ha någon nummer i länken som jag inte ser varken på cykelkraft eller bikester.de.
"nån stackare" har antingen varit jätte, jättesmart. Eller också väldigt, väldigt korkad. Genvägar lönar sig sällan iaf. Vi får se :)

Bikester omstartar?
Nån annan som har ett pågående ärende hos kundtjänst (hos Bikester)? Jag köpte en ny bakdämp precis innan ägarbytet som visade sig vara i behov av helservice och fick ett mail den 12 mars att dom skapat ett ärende hos deras "tekniska avdelning". Handläggningstiden skulle vara 3-5 dagar vilket ju passerats med råge nu.

Frågan är väl egentligen om det är något att hoppas på? Ägarbytet skedde väl formellt (?) efter den 12 mars eller? Isf känns det ju som en riktig högoddsare att det "nya" Bikester ska ta ansvar för något som såldes innan ägarbytet. I värsta fall får jag väl bekosta servicen själv men det lär ju landa på minst 1500-2000 kr gissar jag. Jäkligt surt när man köpt en helt ny pryl.

Bikester omstartar?
Nån annan som har ett pågående ärende hos kundtjänst (hos Bikester)? Jag köpte en ny bakdämp precis innan ägarbytet som visade sig vara i behov av helservice och fick ett mail den 12 mars att dom skapat ett ärende hos deras "tekniska avdelning". Handläggningstiden skulle vara 3-5 dagar vilket ju passerats med råge nu.

Frågan är väl egentligen om det är något att hoppas på? Ägarbytet skedde väl formellt (?) efter den 12 mars eller? Isf känns det ju som en riktig högoddsare att det "nya" Bikester ska ta ansvar för något som såldes innan ägarbytet. I värsta fall får jag väl bekosta servicen själv men det lär ju landa på minst 1500-2000 kr gissar jag. Jäkligt surt när man köpt en helt ny pryl.
Hur sjutton kan en ny dämpare vara i behov av en helservice? Det övergår mitt förstånd men du kan ju alltid vända dig direkt mot tillverkaren om varan är defekt, i sådana fall.

Bikester omstartar?
Hur sjutton kan en ny dämpare vara i behov av en helservice? Det övergår mitt förstånd men du kan ju alltid vända dig direkt mot tillverkaren om varan är defekt, i sådana fall.
Det visade sig att den var tillverkad 12 april 2021 (Rockshox Monarch Plus RC3) så o-ringarna vid rebound-vredet har förmodligen torkat (läcker ut olja där). Inte jättekonstigt kanske när man vet att den har legat på en hylla i 3 år (det visste dock inte jag när jag köpte den och det framgick ju inte heller av annonsen). My bad kanske då jag ev borde gjort noggrannare research innan men fortfarande en vara som säljs som ny. Frågan är väl då också hur lång tid jag bör ge Bikester innan jag försöker gå på RS direkt? Och hur gör jag det?

Bikester omstartar?
Det visade sig att den var tillverkad 12 april 2021 (Rockshox Monarch Plus RC3) så o-ringarna vid rebound-vredet har förmodligen torkat (läcker ut olja där). Inte jättekonstigt kanske när man vet att den har legat på en hylla i 3 år (det visste dock inte jag när jag köpte den och det framgick ju inte heller av annonsen). My bad kanske då jag ev borde gjort noggrannare research innan men fortfarande en vara som säljs som ny. Frågan är väl då också hur lång tid jag bör ge Bikester innan jag försöker gå på RS direkt? Och hur gör jag det?

Butiken brukar ringa RS och skicka till RS Danmark. Man kan väl prova att kontakta RS direkt.

Men om det bara är o-ringen som har torkad ser det ut att man kan byta den utan att tar isär dämparen. Det finns relativt billiga servicekit som innehåller ringen.

Bikester omstartar?
Ok, nä det är inte lätt att veta.

Tycker i och för sig att det måste vara ovanligt kass kvalitét på o-ringarna om dom inte håller längre än 3 år om de är förvarade i mörker. Men det kanske är så dåligt bland dämparföretag.

Bikester omstartar?

Jag har ett pågående ärende. Skickade tillbaka en cykel på garanti i måndags (fick fraktsedeln fredag förra veckan) som dom nu har tagit emot ser jag i postnord-appen. Dock inte hört något eller sett några pengar än.

Bikester omstartar?
Ännu ett exempel på hur de nya ägarna försöker blåsa trogna bikester kunder med "fina rabatter"

Edit: för info, så använder jag knogs PWR ekosystem, och letar efter de stora batterierna när jag sprang på denna.

Bikester omstartar?
… och angående butiken: Synd!
Jag vet att det är orealistiskt, men om de anställda dragit igång egen butik i lokalen eller i närheten så hade jag stödhandlat något kopiöst.

Bikester omstartar?
Ja...egentligen är det inte mycket bättre hos tysken. Anledningen att jag blir provocerad är kanske mest att 42% rabatt på cykelkraft fortfarande är dyrare än rrp på tysken

1000001192.jpg

Bikester omstartar?
Anger ett företag att de sänkt priset på en vara ska de även ange det tidigare priset. Det tidigare pris som ska anges är det lägsta pris som företaget haft på produkten under de senaste 30 dagarna före prissänkningen.
Hur definierar lagen "ett företag" ? Om du äger alla företagen kan du då hänvisa till priset hos vilken som helst av dina internetsajter?

Bikester omstartar?
Jaha. Ska vi börja anmäla till KV nu då?
Ja varför inte. Allt "överlukrativt skum" går väl bort? Eller hur tänker du! "Satsa på dig själv"? "Fri företagsamhet är bra för alla till vilket pris som helst"?
"Vem bryr sig om en liten obetydlig lbs går under bara jag gratis frakt och kan testa tre par skor som jag sedan skickar tillbaka"? Eller?

Bikester omstartar?

Min motpart vid handel med Bikester online har alltid varig Internetstores Gmbh (står på fakturan) och sålänge de inte har lagt ner verksamheten så är avtal med de fortfarande giltigt. Annars skulle det ju gå att avtala sig bort från konsumentköplagens ansvar etc genom att byta bort sina kunder till ett annat bolag och försätta detta i konkurs. och det ska inte gå att göra. då får man höra av sig till de direkt via exempelvis Fahrrad.se och hänvisa till avtal/faktura. Om Internetstores skulle bli av med ansvar gentemot mig måste(!) Wesports anamma detta ansvar. Om jag nu har fattat Konsumentköplagen rätt (men den ska vara lik på denna punkt över hela Europa).
Så hävda sin rätt mot Internetstores och håll tummarna att de klarar sig så har du konsumenträtt i vanlig ordning (enl. Svensk lag eftersom de riktade sig mot svensk kund genom Bikester.se).

Med tanke på att Internetstores går sådär så hade jag nog i cynismens anda låtit ansvaret dö med konkursen istället för att överta det om jag var Wesports. Om det är långsiktigt vettigt är en helt annan fråga. .

Vid köp i butik är det nog en annan femma. Då är det kanske Bikester AB som motpart. Det har jag noll koll på. :-)

Bikester omstartar?
No time at all
Contact Cycle Service Nordic is the distributor and would have to do a warranty work on the product anyway

Tillbaka
Topp