Problem att justera in Fox 3pos remote lockout

Rompa

Aktiv medlem
Jag håller på med min nya hoj och behöver justera in dem 3 lägena på både fram o bakdämpare.
Jag har en Scott Twinloc med den blåa 3pos för FOX, samt en Fox34 SC 120 3pos och en Fox Float DPS 3pos remote lockout, allt 2022 års modell.
Dämparna är ombyggda av Fox i Danmark.

Felet är att jag hittar inte mellanläget, varken på gaffeln eller bakdämparen. Antingen blir mellanläget som läge 1 (open) eller som läge 3 (låst). Jag fattar inte vad jag gör för fel…?

Bilagor

• IMG_8041.png
    IMG_8041.png
    297.1 KB · Besök: 98
  • IMG_8040.png
    IMG_8040.png
    275.6 KB · Besök: 93
  • IMG_8030.jpeg
    IMG_8030.jpeg
    421 KB · Besök: 92
Senast ändrad:
Den bakdämparen har väl inte tre lägen; utan bara öppen/stängd.

Jag hade problem med att hitta mellanläget på en Fox34. Hittades inte förrän den var helt rätt inställd. Först då jag kände skillnad på mellanläget och öppen.

Den bakdämparen har väl inte tre lägen; utan bara öppen/stängd.

Jag hade problem med att hitta mellanläget på en Fox34. Hittades inte förrän den var helt rätt inställd. Först då jag kände skillnad på mellanläget och öppen.
Den är ombyggd av Fox i Danmark till 3pos.

Hur gjorde du för att ställa in gaffeln då?

Jag har aldrig märkt nån skillnad på öppen/halvöppen på mina fox32 gafflar. Tror det är en marknadsföringsgrej...
Bak däremot så gungar det mindre i mittenläget .

Mellanläget är ändå väldigt svårt att hitta men det gick efter servicen. Det är nästan så exakt som ett halvvarv.
Just nu så kör jag med Rockshox twistloc och Fox gaffel och dämpare, det funkar bra.

Tillbaka
Topp