Tänkte skaffa mig en sommar hobby genom att köpa en mtb

Slutade med en Allebike mb31. Svårt att säga nej till den för det priset. Om jag nu ångrar mig om något år elevens och vill byta är det inte så mycket pengar och dem verkar sälja rätt bra begagnat.

Var det modellen för motsvarande pris? Oavsett vilket troligen en bättre affär men jag tror att en av de billigare rätt väl motsvarade BCF i komponentnivå.

MB31 gjort några fler iterationer och nuvarande modell är lite mindre extrem och mer allround så det blir nog toppen.

Var det modellen för motsvarande pris? Oavsett vilket troligen en bättre affär men jag tror att en av de billigare rätt väl motsvarade BCF i komponentnivå.

MB31 gjort några fler iterationer och nuvarande modell är lite mindre extrem och mer allround så det blir nog toppen.
Kan inte svara på att det är liknande bcf men många andra 15-20k+ cyklar hade ofta samma komponenter eller egna. Egna är svårt att jämföra.

Var lite Jack of all trades som sålde in mig. 130mm på fram dämparen är ju också mer än några andra jag sett i samma klass.

Jag har nära till Isaberg/kisa Mtb/ulricehamn och några fler (läs max 1.5h). Så lär bli en heldämpad senare. Men hoppas och tror att denna ska klara gröna och blåa nedfarter. Försöker bromsa mig själv lite för jag vet att det ofta skenar när det kommer till mig och prylar ??

Kan inte svara på att det är liknande bcf men många andra 15-20k+ cyklar hade ofta samma komponenter eller egna. Egna är svårt att jämföra.

Var lite Jack of all trades som sålde in mig. 130mm på fram dämparen är ju också mer än några andra jag sett i samma klass.

Jag har nära till Isaberg/kisa Mtb/ulricehamn och några fler (läs max 1.5h). Så lär bli en heldämpad senare. Men hoppas och tror att denna ska klara gröna och blåa nedfarter. Försöker bromsa mig själv lite för jag vet att det ofta skenar när det kommer till mig och prylar ??
Blått går helt klart och det går med rött också men du kommer så klart att titta avundsjukt på dem med enduro.

Finns ju folk här som smiskar svarta nedfarter med hardtail utan att blinka, men det ställer ju lite högre krav på fysik och teknik.

Du kan köra allt överallt på en HT, typ. Du måste bara ha tekniken för det… ;-) En svart hoppled är dessutom mindre lämplig än en mer klassisk svart DH-skogs-repa kanske. Jag har kört de svart i Isaberg på XC-fs. Det gick, men var inte optimalt. Däcken begränsade mest.

Det ger sig! Kör och ha roligt, börja enkelt. Och grattis till nya cykeln!

Ska man börja snacka svarta hoppleder så kommer vi in på nya (hypotetiska) frågor.

Vad händer om man gör totalt skrot av en förmånscykel? Rent juridiskt är det ju "någon annas cykel" som man haft ihjäl.

Gräv och tig? Chansen är väl att 36 månader eller vad det är hinner passera innan det är dags för hoppled....

Blå och röd på isaberg ska den hålla för.

Grattis till cykeln! Har du tendenser att vara prylgalen kommer hobbyn ge dig stor glädje och tunn plånbok, för här finns oändliga möjligheter!
Och som flera sagt innan, cykeln klarar alla leder i Isaberg. Det är inte där begränsningen sitter :-).

Ska man börja snacka svarta hoppleder så kommer vi in på nya (hypotetiska) frågor.

Vad händer om man gör totalt skrot av en förmånscykel? Rent juridiskt är det ju "någon annas cykel" som man haft ihjäl.
Blev ingen förmånscykel. Det som erbjöds passade inte mig.

Företaget kan betala reparationen med oskattade pengar. Så det är väl största fördelen med förmånscykel. På samma sätt vad händer om du krockar med en förmånsbil.

Ångesten när cykeln kommer imorgon men pedalerna har inte ens fått ett spårnings id än ?‍♂️ Får nog ta en tur förbi Biltema så man kan prov cykla lite ?

Ångesten när cykeln kommer imorgon men pedalerna har inte ens fått ett spårnings id än ?‍♂️ Får nog ta en tur förbi Biltema så man kan prov cykla lite ?
Hittade en bild från din kommande premiärtur

Bilagor

• springa.JPG
    springa.JPG
    24.1 KB · Besök: 44
Tillbaka
Topp