Makten
Aktiv medlem
[OT] Internet i skogen
Vad finns det för rimliga lösningar för trådlöst internet om man exempelvis har ett landställe där man bara är ibland? Jag har insett att det inte går att använda telefonen till detta. Bara att lyssna på Spotify på sämsta ljudkvalitet i några timmar, samt surfa väldigt lite, drar 1-2 gig på en helg. Skulle jag låta bli att "hålla igen" skulle min månadspott på 10 gig inte räcka mer än kanske två helger, max.
I min mening är det rätt sjukt att det fortfarande inte finns trådlöst internet helt utan begränsningar, till rimligt pris. En gång i tiden hade jag Telenors "fri surf"-abonnemang för hundra spänn i månaden. Men sen gjorde de allt för att bli av med sina kunder genom att höja priserna nåt helt absurt. När de ville ha 500:- i månaden bad jag dem fara och flyga. Voffo gör di på detta viset?
Hur gör man?
I min mening är det rätt sjukt att det fortfarande inte finns trådlöst internet helt utan begränsningar, till rimligt pris. En gång i tiden hade jag Telenors "fri surf"-abonnemang för hundra spänn i månaden. Men sen gjorde de allt för att bli av med sina kunder genom att höja priserna nåt helt absurt. När de ville ha 500:- i månaden bad jag dem fara och flyga. Voffo gör di på detta viset?
Hur gör man?