Gregorz
Aktiv medlem
Fula Hojar!!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vilket år som helst nu så går vi uppHata Löven!
Nej. Bara nej.Vilket år som helst nu så går vi upp![]()
Varför då?Hata Löven!
Intressant att försprånget är "variabelt" beroende på underlaget. Måste ge en härlig och trygg känsla!
Tradition.Varför då?
Såg den innan idag och tänkte på denna tråden. Jag gillar Kona men detta är något av det värsta jag sett. Man skulle kona tro att det är en elcykel från en biltillverkare. Det är som en Silex i största storleken fått en framgaffel från en barncykel och sen har man gjort cykeln ännu fulare. Nya loggan är ful. Ramen är ful. Ja herrejävlar.
För många växlar är inge nog!
Visa bilaga 693478
Det är förmodligen hur AI:n svarar på förfrågan "rita mig en cykel".
Det slår dock inte Sheldon Browns cykel med 3×7×3 = 63 växlar!För många växlar är inge nog!
Visa bilaga 693478
The O.T.B. currently sports a Sturmey-Archer AW 3-speed hub, with 7 sprockets, driven by 3 chainwheels: 3 x 7 x 3 = 63. When people hear that I have built a 63-speed bicycle, the first question they ask is "do you really need all those gears?"
The answer, of course, is "no."
Det är inte en cykel, det är ett neoplasticistiskt konstverk.Det är förmodligen hur AI:n svarar på förfrågan "rita mig en cykel".
”Because I choose to.”
Där har ni svaret varför kona går åt skogen….
Tur att de låst den. Fatta vad fort tjuvarna skulle kunna fly annars!Jo, alltså…
Visa bilaga 694549
”This bicycle, called the "RELATIVITY Special", if pedaled at 90 rpm, is designed to travel faster than the speed of light. This is proven by a description of the gear ratios on the sheets seen on the wall behind it. One revolution of the pedals sends the bike 6 times around the earth. (It is part of the art exhibition "Circle of Time" that Pat Chirapravati curated now on display at California State University, Sacramento).” ?
Det blir ganska stora krafter på den första kejdespännaren. Tror inte det där kommer att hålla för ljusets hastighet. :)Jo, alltså…
Visa bilaga 694549
”This bicycle, called the "RELATIVITY Special", if pedaled at 90 rpm, is designed to travel faster than the speed of light. This is proven by a description of the gear ratios on the sheets seen on the wall behind it. One revolution of the pedals sends the bike 6 times around the earth. (It is part of the art exhibition "Circle of Time" that Pat Chirapravati curated now on display at California State University, Sacramento).” ?
Jo, spännaren ska ju vara på den "slacka" sidan.Borde väl sitta på andra sidan kedjan? Blir inte alltid bra när teoretiker skall bli praktiker.
Jag tror att det är ett större problem när konstnärer ska bli praktiker. Fast det kan bli kul när de lyckas.Borde väl sitta på andra sidan kedjan? Blir inte alltid bra när teoretiker skall bli praktiker.
Lyckad eller inte, men väldigt konstnärlig. Nästan för snygg för tråden faktiskt.Jag tror att det är ett större problem när konstnärer ska bli praktiker. Fast det kan bli kul när de lyckas.
Snygg drivlina!
Fast nog borde det funnits växlarSnygg drivlina!
Velodrom cykel ...?Lyckad eller inte, men väldigt konstnärlig. Nästan för snygg för tråden faktiskt.
Visa bilaga 694563
Bara jag som får Itera-vibbar?Studiebesök i Doro?
Nej, inte bara du.Bara jag som får Itera-vibbar?
Jag tycker den är märkligt vacker. Vill ha.Ful eller? Fräscht från sjöuttern:
Visa bilaga 694917
Visa bilaga 694918
![]()
7 New Bikes We Found at Sea Otter
From road to gravel to all-road, here are some of the new models that were on display from Jamis, Parlee, Felt, BlackHeart, FiftyOne, and Sava.velo.outsideonline.com
Går det att krångla till något enkelt så ska man göra det.Ful eller? Fräscht från sjöuttern:
Visa bilaga 694917
Visa bilaga 694918
![]()
7 New Bikes We Found at Sea Otter
From road to gravel to all-road, here are some of the new models that were on display from Jamis, Parlee, Felt, BlackHeart, FiftyOne, and Sava.velo.outsideonline.com
Wow! Om vi leker med tanken att konstruktionen är övernaturligt hållbar (praktiskt taget oändligt stark), hur stor effekt skulle man behöva lägga på pedalerna för att få bahjulet att över huvud taget snurra (i luften, utan något motstånd utöver det mekaniska motståndet genom alla kedjor och drev)? Nån som vågar sig på en gissning?Jo, alltså…
Visa bilaga 694549
Och nu med flera bilder:Nej, inte bara du.
Man får hoppas att plasten är UV-beständig och att ramens känsla av mjukost inte tävlar med Iterans. Fy fan!Och nu med flera bilder:
Visa bilaga 696196
![]()
NSMB.com - Sea Otter Gems - Our Favourite Leftovers
An official Gulf Livery Mondraker, a new insert from Tannus, our favourite vehicles, and heaps more...nsmb.com