Köpråd Pendlarcykel och maxvikt
jag har idag en trek fx2 fullt utrustad(stänkskärmar, avs pakethållare, lampor) som jag pendlar med varje dag samt ibland kör lite längre turer med men har blivit sugen på något roligare och bättre.
Helst av allt skulle jag vilja hitta något som har allt, hydrauliska skivbromsar, dynamo lampor, stänkskärmar, pakethållare och så vidare. Kanske byta från avs väska till sån där som hänger på sidan.
Det jag hittat som matchar det är denna:
www.bikester.se
det jag inte riktigt förstår är vad skillnaden det är på den och den ”vanliga” som inte heter blue då den är 5000:- billigare.
Annars har jag förstått att denna från xxl ska vara ett bra alternativ:
www.xxl.se
Antar att den borde gå att utrusta med allt utan problem. Navdynamo kan jag leva utan även om det vore nice för o slippa ladda lampor.
Det jag också undrar över är det här med maxvikt. Jag väger idag 107 så man blir lite orolig när cyklarna har 120 som maxvikt med allt inräknat. Är det något man ska oroa sig för och vad finns annars som klarar lite mer vikt? (Jag håller på med en viktresa så har tappat 30kg redan men har en bit kvar).
Helst av allt skulle jag vilja hitta något som har allt, hydrauliska skivbromsar, dynamo lampor, stänkskärmar, pakethållare och så vidare. Kanske byta från avs väska till sån där som hänger på sidan.
Det jag hittat som matchar det är denna:
Gravel bikes online hos
Köp Gravel Bikes hos oss - Hög kvalitet till låga priser! ✔ Alltid snabba leveranser ✔ Välkommen! - Bikester.se
det jag inte riktigt förstår är vad skillnaden det är på den och den ”vanliga” som inte heter blue då den är 5000:- billigare.
Annars har jag förstått att denna från xxl ska vara ett bra alternativ:
GX LTD SAGE 25, gruscykel - Gravelcykel - GX LTD SAGE 25, gruscykel | XXL
Läs mer om GX LTD SAGE 25, gruscykel. Trygg handel med prisgaranti och 28 dagars öppet köp
Antar att den borde gå att utrusta med allt utan problem. Navdynamo kan jag leva utan även om det vore nice för o slippa ladda lampor.
Det jag också undrar över är det här med maxvikt. Jag väger idag 107 så man blir lite orolig när cyklarna har 120 som maxvikt med allt inräknat. Är det något man ska oroa sig för och vad finns annars som klarar lite mer vikt? (Jag håller på med en viktresa så har tappat 30kg redan men har en bit kvar).