Köpråd FS runt 25-35 kkr: Radon Skeen 9/10 eller Allebike MB31?

rularn

Aktiv medlem
Hej!

Önskar lite tips och råd här. Användningsområden är vanlig stigcykling, marathon, långlopp mm. Har nu en Stumpjumper FSR 29er som jag varit nöjd med, den har 130/140 mm dämpning. Är 192 cm lång så lite extra slaglängd passar gött :)

Har snöat in mig på dessa alternativ:

Radon Skeen 9, ca 28 kkr in frakt:

Radon Skeen 10, ca 33 kkr med frakt:

Allebike MB31, 26 kkr:

Vad säger ni?

Varför skulle ngn av de cyklar du listar vara bättre än den du redan har och är nöjd med? Vad är det som inte funkar nu?

Varför skulle ngn av de cyklar du listar vara bättre än den du redan har och är nöjd med? Vad är det som inte funkar nu?

Den nuvarande är från 2014 och i ganska stort renoveringsbehov. Hjulen är slut, däcken har nästan hål igenom, dämparna har aldrig servats, växlarna är risiga så det blir en stor peng som ska till för att hålla den i skick. Tänkte lämna in den och få det fixat tills jag fick reda på vad det skulle kosta, och då är man nästan halvvägs till en ny cykel.

Ok, fattar.

Har dålig koll på Skeen men är Discoveryn en bra långloppsracer? Tänker att ngt downcountry-aktigt skulle passa bättre, typ Scott Spark, Top Fuel? Vet inte om just din längd och slaglängd har ngt samband.

Har i och för sig inget bra i den prisklassen att tipsa om men hänger gärna kvar i tråden o tar till mig tips.

Edit. Jag gillar "nya" Canyon Neuron om det är ungefär samma slaglängd du är ute efter. Den är dessutom ganska trampeffektiv och är allround. Fortfarande ingen riktig långloppsracer dock...

Jag lägger in ett förslag, Vad jag kan läsa mig till verkar det som att yt har riktigt sjysta hojar, hade gärna köpt en själv om jag kände att jag kunde spendera dom pengarna, dessutom ser riktigt bra ut och bra komponenter är det också

Jag lägger in ett förslag, Vad jag kan läsa mig till verkar det som att yt har riktigt sjysta hojar, hade gärna köpt en själv om jag kände att jag kunde spendera dom pengarna, dessutom ser riktigt bra ut och bra komponenter är det också
Den där var ju sjukt sexig ! :)
Tackar för alternativet!

En modern XC kanske också kan funka. Nya Orbea Oiz tycker jag ser riktigt trevlig ut. Beror nog lite på vad "vanlig stigcykling" betyder för dig.

Majestic för 30 känns väl otroligt prisvärt?

Edit: Slut i L såg jag!
Tack för ett bra tips!
Jag har XL :)

Dock känns den gamla Majestic lite "tråkig", lite väl brant gaffelvinkel och vill helst ha 120/120 eller 130/130 mm dämpning.
Vad tror ni om denna?

Tillbaka
Topp