weldion
Aktiv medlem
[OT] Korståg mot felanvänd språklig terminologi
Men basket blir extremt. Blir mål så ofta så man hinner inte bli glad för målet som nyss gjordes.För dom som tycker om få mål finns redan fotboll.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Men basket blir extremt. Blir mål så ofta så man hinner inte bli glad för målet som nyss gjordes.För dom som tycker om få mål finns redan fotboll.
Propå?korgboll hette det förr:)
propå trådämnet.
Jävligt sent svar... Men det har väl att göra med att ATB är All-terrain-bike, då blir MTB mountain-terrain-bike?Varför säger/skriver man ”MTB”, och inte endast ”MB”?
Jmf att ”CD” (ovan) skulle kallas ”CPD”...
T.o.m. före sporten basket uppfanns.korgboll hette det förr:)
propå trådämnet.
Gör man verkligen ”mål” i basket?
Jävligt sent svar... Men det har väl att göra med att ATB är All-terrain-bike, då blir MTB mountain-terrain-bike?
Säkert någon jävel som har svarat redan i denna 19-sidiga tråd, men vafan ska man göra när man redan har börjar svara innan man inser att inlägget är mer än 1 år gammalt?!
Fast den konkurrerar inte med
Jag behöver fortfarande få det här förklarat, samt det besläktade analog cykel. Båda förekommer även ihopskrivna.analog cykling
Har nyligen sett de för mig nya orden biocykel och muskelcykel.
Jag gissar att det första är cineastens motsvarighet till pub runner och det andra är en riktigt kraftfull motorcykel.
Har också sett uttrycket analog cykling. Analogt till vadå? Oklart...
Tydligare språkanvändning efterfrågas.
Handlar det inte helt enkelt om att man inte är uppkopplad? Zwift är digital cykling och ”vanlig” cykling är analog cykling?Jag behöver fortfarande få det här förklarat, samt det besläktade analog cykel. Båda förekommer även ihopskrivna.
Handlar det inte helt enkelt om att man inte är uppkopplad? Zwift är digital cykling och ”vanlig” cykling är analog cykling?
Vill man ta det ett steg längre tänker jag att man skulle kunna se det som att man cyklar utan digitala hjälpmedel (cykeldator).
Vad menar du? Vad är du i för bransch där GC inte står för gång- och cykeltrafik?I min bransch är "GC" eller "gång- och cykeltrafik" informellt formella benämningar på cykeltrafik. (Nej, gångtrafik ingår ALDRIG i begreppet GC.)
Samhällsplanering. Du måste skilja på vad GC rent språkligt står för och vad som ingår i branschtermen.Vad menar du? Vad är du i för bransch där GC inte står för gång- och cykeltrafik?
I min branch står det för både "Gång och Cykel", men även "Global Connect", vilket kan skapa en del förvirring.Samhällsplanering. Du måste skilja på vad GC rent språkligt står för och vad som ingår i branschtermen.
Äntligen lite programmering i forumet!Garbage Collection?!
General Classification, ffs.GC står väl för Gran Canaria här på happy
korgboll hette det förr:)
propå trådämnet.
Analogt med den jag fick när jag en gång i tiden besökte lokala OnOff-butiken och bad få köpa ett kryssbox.klassiskt.
inte lika klassiskt är när man är på donken beställer en mjölkskak. renderar snarare frågande tom blick...
Jag gillar't.Arbetar som lärare. En elev hade som uppgift att förklara vad det innebär att "ta tema på verb".
Eleven exemplifierade med: bord, borde, bordet.
Jag vet inte om eleven är okunnig eller ett språkligt geni.
B1 och B2 säljer B2B hos B2.I min branch står det för både "Gång och Cykel", men även "Global Connect", vilket kan skapa en del förvirring.
Ett tag var det även lite förvirrande när folk förkortade "Bredbandsbolaget" till "B2". Det fungerade hyfsat ända tills det kom en ny aktör på marknaden som hette "Bredband2".
Arbetar som lärare.Arbetar som lärare. En elev hade som uppgift att förklara vad det innebär att "ta tema på verb".
Arbetar som lärare. En elev hade som uppgift att förklara vad det innebär att "ta tema på verb".
+1.
Allt är ett skämt...Fast det där skriver man väl som ett skämt...?
...precis, en sak, som en cykel...om man inte är ute och cyklar...helt i det blå...Kostnad och pris är inte samma sak. Pris är mer än en sak...
:-)
/Martin
Är två skämt ett skämt?Allt är ett skämt...
Nä, det är plural. Det kan inte vara skämt.Är två skämt ett skämt?