Ulricehamn Bikepark

Ulricehamn Bikepark
FB383986-AE39-4880-943C-12005C7D597A.png

Man måste inte vara medlem.

Ulricehamn Bikepark
I lokaltidningen idag var det en liten uppdatering. Nya ägarna ska ha haft besök från Kanada av några som ska ta fram förslag på lite mer leder.

Från artikeln:
– Det vi har nu räcker gott för träning och tävling. Men för oss vanliga dödliga så kan de befintliga lederna vara lite för svåra. Förhoppningsvis kan vi komma igång och bygga nya cykelleder till hösten.
och
- Målet är att få till 3-5 leder och investeringskostnaden beräknas till en miljon per led.

Ulricehamn Bikepark
I lokaltidningen idag var det en liten uppdatering. Nya ägarna ska ha haft besök från Kanada av några som ska ta fram förslag på lite mer leder.

Från artikeln:
– Det vi har nu räcker gott för träning och tävling. Men för oss vanliga dödliga så kan de befintliga lederna vara lite för svåra. Förhoppningsvis kan vi komma igång och bygga nya cykelleder till hösten.
och
- Målet är att få till 3-5 leder och investeringskostnaden beräknas till en miljon per led.
Maskingrävda flowleder antar jag?

Ulricehamn Bikepark
Hörde lite rykten, typ så här: De leder som finns idag duger som sagt till "träning o tävling" men de är inte byggda för att hålla i längden o för fler åkare. För det krävs helt andra insatser.

Sedan ryktas det om en sittlift, hör o häpna! När den väntas vara på plats vet jag inte men på ngt sätt känns det som en förutsättning för att locka dit massorna (tänk Isaberg).

Ulricehamn Bikepark
Riktigt roligt ställe ?. Var där idag med sonen och vi gav det högsta betyg, en lyx att ha det nära. Hoppas nu det blir verklighet så man kan dra dit o hojja oftare… tjoho!

Ulricehamn Bikepark
Riktigt roligt ställe ?. Var där idag med sonen och vi gav det högsta betyg, en lyx att ha det nära. Hoppas nu det blir verklighet så man kan dra dit o hojja oftare… tjoho!
Någon som hört ngt mer ang den planerade sittliften?
Jag pratade med en som jobbar där som uttryckte sig försiktigt. Jag tolkade det som att tanken är att det ska bli sittlift men inte förrän de byggt ut anläggningen med mer familjeanpassade leder. OBS!, inget säkert alltså.

Det var ca 90 glada cyklister där i onsdags vid premiäröppningen. Tyvärr är det nu fem leder längst i norr som är borta i och med den nya gröna flowbanan bl.a.

Ulricehamn Bikepark

Jag pratade med en som jobbar där som uttryckte sig försiktigt. Jag tolkade det som att tanken är att det ska bli sittlift men inte förrän de byggt ut anläggningen med mer familjeanpassade leder. OBS!, inget säkert alltså.

Det var ca 90 glada cyklister där i onsdags vid premiäröppningen. Tyvärr är det nu fem leder längst i norr som är borta i och med den nya gröna flowbanan bl.a.
Tyckte ankarliften var snäll o fin sist ?. Men synd med lederna i norr. Dom hann jag inte testa senast, har för mig vissa hade rykte om sig om att vara roliga…

Ulricehamn Bikepark
Ulricehamn Bikepark

Varit där idag, händer massa verkar det som. Brant och bra, skapligt många leder även om mycket inte är klart än. Inte uppskyltat än så fråga personalen, blir lättare att hitta då.

Tråkigt när gamla leder försvinner men ni får istället flera hopplinjer av rätt stor magnitud signerade Gravity logic, kanske väger upp?... Det finns ju även ett skapligt gäng naturliga stöklinjer kvar.

Ulricehamn Bikepark
Varit där idag, händer massa verkar det som. Brant och bra, skapligt många leder även om mycket inte är klart än. Inte uppskyltat än så fråga personalen, blir lättare att hitta då.

Tråkigt när gamla leder försvinner men ni får istället flera hopplinjer av rätt stor magnitud signerade Gravity logic, kanske väger upp?... Det finns ju även ett skapligt gäng naturliga stöklinjer kvar.
Jag borde kanske förtydliga mitt föregående inlägg lite. I kartan nedan så är de gröna, svarta och lila spåren borta. Utöver de så är det två spår mellan det rosa och lila som är borta. Allt beror inte på att de anlägger lederna med grävare i den delen, gröna spåret försvann delvis då de avverkade på andra sidan Härstorpsvägen. De två spåren som inte är med på kartan var mest bara raka stigar ned från berget som inte utnyttjade fallhöjden så mycket (av vad jag sett).

Screenshot 2021-08-28 14.15.26.png

Synd att de bara har uppe ledkartan för fas 1 på hemsidan, det skulle vara kul att sitta i lugn och ro och se kartorna de har i backen och vad fas 2-4 innebär.

Ulricehamn Bikepark

Var också där idag, superfint!!! Trevlig personal och helt grymma leder. Dom till vänster när man kommer upp har ju smaskiga drops ??. Håller tummarna att det lockar tillräckligt med gäster. Var väldigt glest idag. Nu måste ALLA dra sitt strå till stacken och åka dit minst 10ggr i sommar så det inte blir som i Sunne ?☠️⚰️

Ulricehamn Bikepark
Jag borde kanske förtydliga mitt föregående inlägg lite. I kartan nedan så är de gröna, svarta och lila spåren borta. Utöver de så är det två spår mellan det rosa och lila som är borta. Allt beror inte på att de anlägger lederna med grävare i den delen, gröna spåret försvann delvis då de avverkade på andra sidan Härstorpsvägen. De två spåren som inte är med på kartan var mest bara raka stigar ned från berget som inte utnyttjade fallhöjden så mycket (av vad jag sett).

Visa bilaga 698415

Synd att de bara har uppe ledkartan för fas 1 på hemsidan, det skulle vara kul att sitta i lugn och ro och se kartorna de har i backen och vad fas 2-4 innebär.
Jag förstår.
Karta på alla faserna satt uppe vid liften (fotade tyvärr inte), vilket till en början var lite förvirrande men kul att se planerna.

Senast ändrad:
Ulricehamn Bikepark

Visa bilaga 698415

Den svarta var ju bara en grusväg för att ta sig upp igen, innan dom hade liften igång.
Den gröna var ganska tråkig och väldigt mycket trampade på slutet. Den lila var väl ok, men ingen jätteförlust att den inte går att köra nu.

Ulricehamn Bikepark
Den svarta var ju bara en grusväg för att ta sig upp igen, innan dom hade liften igång.
Den gröna var ganska tråkig och väldigt mycket trampade på slutet. Den lila var väl ok, men ingen jätteförlust att den inte går att köra nu.
Ja det har du rätt i. Vägen upp på baksidan är markerad svart. Mellan svarta och lila gick det en led dock som anslöt till den lila längre ned. Jag har aldrig varit med och tävlat här och jag har aldrig brytt mig om att lära mig namnen på lederna heller. Tråkigt eller inte så bidrog det till en större variation. För en som har årskort och 5 minuters avstånd till parken så kan det vara kul med lite omväxling.

Ulricehamn Bikepark
Ulricehamn Bikepark
Går fint. Har Spectral 125 och det är inte cykeln som hindrar mig … ?
Men visst vissa saker är större än Isaberg. Skulle säg att geometrin är viktigare än slag mm

Ulricehamn Bikepark
Bravo Skibikehike ???! Hade en riktigt skoj dag i Ulricehamn idag ?. 28 grader varmt och torrt som bara den i spåren. Kul och varierande leder, både stök och flow, trevlig personal och snäll lift! Sällskapet fick stå för att köra de mest galna featuresen, men fanns en del skoj för tanten också ?. Så ni som bor i söder (och alla andra så klart...), dit och åk nu, så parken får vara kvar och frodas ❤️‍?.
VideoCapture_20240627-215807.jpg
VideoCapture_20240627-215402.jpg
VideoCapture_20240627-220448.jpg
VideoCapture_20240627-220001.jpg

Ulricehamn Bikepark
Bravo Skibikehike ???! Hade en riktigt skoj dag i Ulricehamn idag ?. 28 grader varmt och torrt som bara den i spåren. Kul och varierande leder, både stök och flow, trevlig personal och snäll lift! Sällskapet fick stå för att köra de mest galna featuresen, men fanns en del skoj för tanten också ?. Så ni som bor i söder (och alla andra så klart...), dit och åk nu, så parken får vara kvar och frodas ❤️‍?.
Visa bilaga 708193Visa bilaga 708194Visa bilaga 708195Visa bilaga 708196
Ja helt otroligt ställe! ?. Och ändå inte helt färdigt sist jag var där. Heja Ulricehamn

Ulricehamn Bikepark
Jag rekommenderar verkligen alla att åka till Ulricehamn SkiBikeHike. Det är riktigt bra nu. Perfekt med både flow/hopp leder och handgrävt tech. Det enda är att vissa delar av det maskingrävda är fortfarande lite mjukt så kan va svårt med farten på sina ställen men det bör sätta sig snart. Släplift med varannan bygel och easyloop (fungerar riktigt bra). Åk och cykla så dom kan fortsätta satsa!

Ulricehamn Bikepark
Har dom öppnat fortsättningen på leden med road-gapet? Den skall ju gå in på den blåa efter step-upen och sedan vika av igen åt höger en bit ner precis när man kommer in i ett skogsparti. I helgen var det bara paddning kvar sa dom.

Ulricehamn Bikepark
Har dom öppnat fortsättningen på leden med road-gapet? Den skall ju gå in på den blåa efter step-upen och sedan vika av igen åt höger en bit ner precis när man kommer in i ett skogsparti. I helgen var det bara paddning kvar sa dom.

Jag körde inte hela men den går in i blå sen viker den av igen på eget spår, såg inga skyltar om att den va avstängd så den är nog öppen!

Tillbaka
Topp