Nybörjare söker landsvägscykel råd

Första turen är gjord! Längsta jag cyklat, hade väl cyklat Max 13 km innan. Heeeelvete va det gick, högsta hastighet var 41,2km/h!! Råkade tappa telefonen ur fickan i en uppförsbacke så fick bromsa och då satt jag fast med fötterna och i backen gick jag ?? Men man lär sig, bara litet skrap märke på cykeln. Lite justeringar ska göras mer med sadelhöjd osv men än så länge känns det bra.
Grattis!

Nu har du rent statistiskt 1-2 SPD-vurpor kvar innan reflexerna att klicka loss är inlärda. :-)

Jag letar ju också som nybörjare skulle det här vara nått att sukta efter?
Det där är en bra cykel. Sen känner jag att priset är för högt. Ramen är plus, vevpartiet är premium (iaf känslomässigt), men resten lite ”meh”. Fulaste färgen? Max 15k hade jag betalat. 10k hade varit ett riktigt kap. 12-13k hade varit rimligt. Men obs, ”känner”, har inte koll på prisbilden.

Det där är en bra cykel. Sen känner jag att priset är för högt. Ramen är plus, vevpartiet är premium (iaf känslomässigt), men resten lite ”meh”. Fulaste färgen? Max 15k hade jag betalat. 10k hade varit ett riktigt kap. 12-13k hade varit rimligt. Men obs, ”känner”, har inte koll på prisbilden.
Jo den kändes lite dyr men det är tunt här uppe med cyklar. Jag gillar färgen ?

Är det Umeå som gäller och du letar fälgbromsat i den prisklassen så är denna bättre.

Den var inte dum men egentligen är det lite billigare under 10k som gäller och kan såklart vara betydligt enklare det mesta blir ju hursomhelst ett lyft från nu

Tillbaka
Topp