BigDog
Aktiv medlem
Borde det inte gå fortare?
Jag är ju nybörjare på landsvägscykling har väl kört ca 40 mil i år, korta rundor mellan 20 och 40km. Sist körde jag själv 38km rätt platt och hade snittfart på 29,6km/h en del vind. Jag har varken puls eller wattmätare men har kört mycket spinning och stride med pulsmätare och där ser man ju watten också min poäng är att ansträngningen kändes ”hög” typ mellan 80-93% i puls och watten ungefär som ett medeltungt spinningpass. På spinning snittar jag på 230 watt och ftp-test ligger ungefär där också. Jag väger ca 70kg så typ 3,2watt/kg.
Jag gissar själv att det beror på att spinningcykeln har glädjemätare i kombination att jag inte trampar och cyklar effektivt eller vad tror expertisen?
Nu spelar det inte så stor roll jag har roligt och får bra träning men skulle så klart vilja cykla fortare ? är det bara att mata på både själv och i klunga med klubben så kommer farten?
Jag gissar själv att det beror på att spinningcykeln har glädjemätare i kombination att jag inte trampar och cyklar effektivt eller vad tror expertisen?
Nu spelar det inte så stor roll jag har roligt och får bra träning men skulle så klart vilja cykla fortare ? är det bara att mata på både själv och i klunga med klubben så kommer farten?