Tour de France, 2024

Tour de France, 2024
Etapp 18 med start i Gap.
Trampade dit för att kika runt på startområdet. Veckans varmaste dag, såg ingen temperatur men idag så vad det hårfönsvarning var man än cyklade.
När starten gått, så trampade jag upp till Col de Manse lite från sidan. Stannade vid en kallkälla för att skölja huvudet och blöta upp hjälmen ordentligt. Efter det så gick det bättre att trampa.

Tog väldigt många bilder, till och med för mycket för en surfplatta just nu.
Kan i alla fall bjuda på en bild på Cav igen.

DSC06204.jpeg

Tour de France, 2024
Kul avslutning. Varför skrattade Lottokillen innan spurten tro?
Blev de polare under flykten eller var de polare sedan innan?
Kul att de höll undan hur som.

Tour de France, 2024
Kul avslutning. Varför skrattade Lottokillen innan spurten tro?
Blev de polare under flykten eller var de polare sedan innan?
Kul att de höll undan hur som.
Nej han skrattade inte. Se nog bara ut som det. Han brukar se ut så där när han är koncentrerad.

Kul att de höll undan ja. Roligt att Campenarts fick vinna. Lotto borde ångra att de inte gav honom ett nytt kontrakt.

Tour de France, 2024
Bra intervju med Victor med/på Escape Collective. Alltid lika intressant när någon har siktat in sig på en specifik etapp för att vinna (och lyckas genom att både vara smart och stark).

Tour de France, 2024
Ingen svensk kommentering än va? Jag hittar ingen vart fall
Edit: hittade nu, men inte i den "med svensk kommentering", utan idag fanns den av anledning i den andra "flerspråkiga".

Tour de France, 2024
Är det en taktik från TVL att ha de två bästa (?) hjälpryttarna till JV i utbrytningen (som satellitryttare)? Ska JV orka gå loss och brygga eller ät det för att hålla dem färskare till sista stigningen ? Eller satsar de på en etappvinst som plåster på såret ? Kommer Remco få en arm chair ride med TP för att kunna attackera JV om andraplatsen ?

Tour de France, 2024
Är det en taktik från TVL att ha de två bästa (?) hjälpryttarna till JV i utbrytningen (som satellitryttare)? Ska JV orka gå loss och brygga eller ät det för att hålla dem färskare till sista stigningen ? Eller satsar de på en etappvinst som plåster på såret ? Kommer Remco få en arm chair ride med TP för att kunna attackera JV om andraplatsen ?
Satelliter säkert, kan vara Kelderman vid botten av Isola och Jorgenson en bit upp, eller vice versa. Högt tempo hela vägen och hoppas. Eller satsa på att brygga över eller nåt.

Kan också vara defensivt för att undvika attacker över Bonette. Hade väl inte varit 100% osannolikt att Pog/Remco gör någon attack i slutet av bonette, på nedförs eller när det börjar platta ut sig.

Tour de France, 2024
Mmm, dessa gummibjörnar lämnar en lite bitter smak i munnen kan jag tycka. Makalöst vad lite extra kolhydrater kan göra tydligen.

Jag var ruskigt av Armstrong/Ulrich bataljer då det begav sig men sedan dess har jag blivit mer skeptisk till extraordinära prestationer.

Kanske är det bara jag som är gammal och bitter, kränkt och avhängd?

Tour de France, 2024
Alla konspirationsteoritiker och idioter som hittar på att månen är gjord av grön ost kan väl starta en egen tråd om det ? Istället för att förstöra här.

Tour de France, 2024
Alla konspirationsteoritiker och idioter som hittar på att månen är gjord av grön ost kan väl starta en egen tråd om det ? Istället för att förstöra här.
Ja, man undrar var de var de senaste två åren. Pogacar har ju varit en enorm talang från unga år och är väl den bästa och mest kompletta cyklist vi sett sedan Merckx dagar. Om man nu ska misstänka saker kan jag tycka att de som kommer upp som gubben i lådan senare i sina karriärer helt utan ungdomsmeriter är betydligt mer misstänkta!
Det är ju bara kul att vi äntligen har en toppcyklist som sätter färg på etapploppen igen, istället för att bara sitta defensivt och försvara sin ledning vilket varit modus operandi de senaste 10-15 åren. Äntligen är touren kul att titta på igen!

Tour de France, 2024
Att det här med doping kommer upp i cykelsporten är ju iofs inte så konstigt, historiskt sett har väl just cykel varit ett av de mörkaste kapitlen i det avseendet....

Tour de France, 2024
Kul att titta på oavsett tycker jag.
Det är ju riktigt bra cykelåkning vi får se.
Stark cykelåkning men när det är så här ojämnt saknas ju hela spektrat av taktik, attacker o nerv. Blir mer som en och en tempolopp uppför bergen varenda gång o det tycker inte jag är så kul att titta på men smaken är väl olika.

Tour de France, 2024
Vill minnas det var annat ljud i skällan förra onsdagen…?
Den stora skillnaden mot de senaste två åren är väl att Pogacar inte haft nån dålig dag där dansken fått ett försprång och sedan kunnat sitta och tråk-bevaka. Nu har vi ju faktiskt en gul tröja som kör offensivt och är den som attackerar, han skulle ju kunna göra som alla andra och bara sitta och bevaka dansken och Remco, men herrejävlar vad trist det skulle vara då.

Tillbaka
Topp