[Artikel] Världens största sportkedja lägger ner i Sverige!
Ja, nu slapp du köpa den Btwin som vi alla vet att du suktat så hårt efter ?Äntligen!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, nu slapp du köpa den Btwin som vi alla vet att du suktat så hårt efter ?Äntligen!
Man provar kläder, inte datorer.Ja men samtidigt har vi Netonnet som ju många verkar gilla. Men visst kan det kanske vara en lite "billig" shopping-upplevelse.
Man provar kläder, inte datorer.
Om det gäller en bärbar dator, bör man vilja känna på den i verkligheten. Hur tangentbord ser ut, hur mycket datorn väger, hur bilden ser ut, om kroppen gnisslar/böjs när man anstränger den osv.Man provar kläder, inte datorer.
Alewalds har alltid rea, men inget är väl riktigt billigt? Bra grejor, absolut. Men aldrig kunnat välja mellan 4 par skor, alla under 200kr/paret eller underställsdelar för 59krSkillnaden är ju webbupplevelse och att det är välkända varumärken till bra priser.
Jag har bara upplevelse av webben och Uppsala-butiken. Billigt och lite rörigt. Kändes som sagt lite lågpris. Absolut bra priser. Köpte en superenkel dropper med handtag under sadeln till min ht, och gymnastikkläder till barnen. Annars hittar man ju, i varje fall i Uppsala, fritidskläder till lika bra priser på Alewalds outlet.
Ok. Jag kollar specifikationerna och priset. Och jag behöver ingen provhytt. Jämför det med de flesta som köper kläder i butik.Om det gäller en bärbar dator, bör man vilja känna på den i verkligheten. Hur tangentbord ser ut, hur mycket datorn väger, hur bilden ser ut, om kroppen gnisslar/böjs när man anstränger den osv.
Det finns olika inlärningsstilar: visuell, auditiv, taktil och kinestetisk. Jag har en vän som måste vidröra ett föremål innan han kan svara om han gillar det föremålet eller inte. Det spelar ingen roll om vi pratar om t.ex. en högtalare; utan att vidröra den kan han inte bestämma sig.Ok. Jag kollar specifikationerna och priset. Och jag behöver ingen provhytt. Jämför det med de flesta som köper kläder i butik.
Vill du ha tråden stängd så kan jag förklara för dig varför Ryssland bojkottas och vad begreppet whataboutism betyder.Synd! köpte min "packåsna" Riverside 520 (maxvikt 170kg) förra sommaren därifrån. Väldigt nöjd med den förutom sadeln som gav domningar efter endast 10 minuters cykling.
Och ni som grämer er över att ett kapitalistiskt företag endast bryr sig om vinster och vill tjäna pengar även i diktaturländer, här har ni en till sängvätare: Landet som står för majoriteten av världens cykelproduktion bedriver koncentrationsläger och systematisk förföljelse av oliktänkande och det är bara två av landets brott mot mänskliga rättigheter. Detta och mer därtill är inom värdegrunden för samtliga europeiska politiker och kräver ingen bojkott.
Men behöver han en provhytt?Det finns olika inlärningsstilar: visuell, auditiv, taktil och kinestetisk. Jag har en vän som måste vidröra ett föremål innan han kan svara om han gillar det föremålet eller inte. Det spelar ingen roll om vi pratar om t.ex. en högtalare; utan att vidröra den kan han inte bestämma sig.
Om du börjar rada upp alternativ till diktaturproducerat, så kan vi göra andra val. Sätt igång!Synd! köpte min "packåsna" Riverside 520 (maxvikt 170kg) förra sommaren därifrån. Väldigt nöjd med den förutom sadeln som gav domningar efter endast 10 minuters cykling.
Och ni som grämer er över att ett kapitalistiskt företag endast bryr sig om vinster och vill tjäna pengar även i diktaturländer, här har ni en till sängvätare: Landet som står för majoriteten av världens cykelproduktion bedriver koncentrationsläger och systematisk förföljelse av oliktänkande och det är bara två av landets brott mot mänskliga rättigheter. Detta och mer därtill är inom värdegrunden för samtliga europeiska politiker och kräver ingen bojkott.
Decathlons cyklar utvecklas i Lille (Frankrike).Decathlon utvecklar o tillverkar många av sina cyklar i Europa, så det är väl alltid ngn form av förmildrande omständighet tänker jag. Tror dom har ngn fabrik i Rumänien o på ngt annat ställe om jag minns rätt.
¯\_(ツ)_/¯Men behöver han en provhytt?
Arla Foods är ett företag.Arla är en ekonomisk förening som består av bönder i en radda länder numera.
Ligger man centralt så kan och måste man det. "Outdoor" är en värre materialsport än cykling dessutom.
Naturkompaniet ägs av Fjällräven numera typ.
Naturkompaniet har eller har haft nån scoutkoppling också.
Sånt gör att man har kunder.
Folkrörelser och industrihistoria är två av mina andra intressen :)
Arla fods är också ett mejerikooperativ.Arla Foods är ett företag.
Arla ek fr finns inte längre.
Kuriosa: den franska staden Lille heter Rysel på västflamländska (som är ett av språken som talas i regionen), därav namnet Van Rysel ("från Rysel") på cyklar och cykelprodukter.Decathlons cyklar utvecklas i Lille (Frankrike).
De har förutom fabriken i Rumänien, som är Europas största cykelfabrik, där även ramar tillverkas (således ej asiatisk import) även tillverkning i Portugal och Polen.
Decathlon är volymmässigt Europas största cykeltillverkare.
Förklara gärna det, förklara även begreppet hyckleri när du ändå håller på.Vill du ha tråden stängd så kan jag förklara för dig varför Ryssland bojkottas och vad begreppet whataboutism betyder.
Som Tobo skrev, Decathlons produktion sker i EU.Om du börjar rada upp alternativ till diktaturproducerat, så kan vi göra andra val. Sätt igång!
Politik är ej tillåtet och alla dina (2) inlägg på forum är politiska.Förklara gärna det, förklara även begreppet hyckleri när du ändå håller på.
![]()
Europe buying Russian oil via India at record rates in 2023 despite Ukraine war
India is benefiting from importing cut-price Russian oil amid European sanctions – and also selling that same oil to EU markets at full price once it has been refinedwww.independent.co.uk
Som Tobo skrev, Decathlons produktion sker i EU.
Vad jag lyckats få fram så har dessa märken exempel på företag med sina fabriker i Europa. Dock går det alltid att ifrågasätta "handmade in X" faktiskt är att hela produktionen är i X eller om endast ihopsättningen sker i X.
Canyon i Tyskland, Underleverantör i Taiwan
Cube i Tyskland, https://www.cube.eu/se-en/cube-world/about-us/location
KTM i Österriket,
Lapierre i Frankrike.
Koga i Nederländerna, https://www.koga.com/en/about-koga/why-koga
Drag i Bulgarien,
Ponero i Grekland, https://www.ponero-bikes.com/about
Skeppshult i Sverige
Monark i Sverige
Crescent i Sverige
![]()
European Bike Brands: Top 3 Bicycle Makers in EVERY EU Country
Discover all of the best European bike brands as we take a look at the top 3 bicycle brands from each EU country.discerningcyclist.com
Du bör se dig efter annan utloppskanal för vi skippar politiktugget på detta forum.Förklara gärna det, förklara även begreppet hyckleri när du ändå håller på.
![]()
India is benefiting from importing cut-price Russian oil amid European sanctions – and also selling that same oil to EU markets at full price once it has been refinedwww.independent.co.uk
Vad jag lyckats få fram så har dessa märken exempel på företag med sina fabriker i Europa. Dock går det alltid att ifrågasätta "handmade in X" faktiskt är att hela produktionen är i X eller om endast ihopsättningen sker i X.
KTM i Österriket,
Lapierre i Frankrike.
Drag i Bulgarien,
Skeppshult i Sverige
Monark i Sverige
Crescent i Sverige
![]()
Discover all of the best European bike brands as we take a look at the top 3 bicycle brands from each EU country.discerningcyclist.com
Förklara gärna det, förklara även begreppet hyckleri när du ändå håller på.
![]()
KTM i Österriket,
Lapierre i Frankrike.
Drag i Bulgarien,
Skeppshult i Sverige
Monark i Sverige
Crescent i Sverige
![]()
Där slår du huvudet på spiken. Politik är enligt reglerna förbjudet, men det är först när du skriver nåt som avviker fr pk som moderatorn vaknar. I övrigt verkar politik vara fullt tillåtet i praktiken.App, app. ingen politik här. Om man ändå vill prata politik gäller det att man håller sig i mitten av åsiktskorridoren.
Endast rapporterade inlägg (de som förargar tillräckligt) kan man räkna ses av moderatorerna (de är inte allläsande i forumet).Där slår du huvudet på spiken. Politik är enligt reglerna förbjudet, men det är först när du skriver nåt som avviker fr pk som moderatorn vaknar. I övrigt verkar politik vara fullt tillåtet i praktiken.
Klart jag vet hur det fungerar, jag bara konstaterar vad resultatet blir i praktiken.Endast rapporterade inlägg (de som förargar tillräckligt) kan man räkna ses av moderatorerna (de är inte allläsande i forumet).
Moderatorerna har nog turer att ta istället för att arbeta med forumet.
Det är fortsatt inte tillåtet att dra igång sidospår/politik tugg bara för att man är i mitten av åsiktskorridoren men med hjälp av de två föregående punkterna är det mindre av ett modererat beteende. Icke-modererat betyder ju inte tillåtet.
Tillbaka till ämnet och ignorera politik off topic?
Min Marin är i alla fall svetsad i Indonesien. Som rankas som mer demokratiskt än Bulgarien bla. Jag undviker gärna produkter från Kina. Det jag mest letar nu är fälgar, kassetter och nav. Så jag tar gärna emot tips?Förklara gärna det, förklara även begreppet hyckleri när du ändå håller på.
![]()
KTM i Österriket,
Lapierre i Frankrike.
Drag i Bulgarien,
Skeppshult i Sverige
Monark i Sverige
Crescent i Sverige
![]()
Ja shit, medioker är att ge den för gott betyg ;-) Några fälgar i udda storlekar och några Ice Spiker Pro i 650B tror jag det var. Var också förbi en sväng på lunchen men det tog inte många sekunder av min tid...Jag gick förbi butiken på lunchen eftersom den ligger mellan kontoret och maten, det såg ut att vara en riktigt medioker utförsäljning.
Ja, helt rätt. Bara för att landet är europeiskt betyder det inte att det är demokratiskt!Min Marin är i alla fall svetsad i Indonesien. Som rankas som mer demokratiskt än Bulgarien bla. Jag undviker gärna produkter från Kina. Det jag mest letar nu är fälgar, kassetter och nav. Så jag tar gärna emot tips?
www.bikebeat.de
För mig som har en Decathlon cykel så verkar det enda alternativet för att få tag på ett växelöra vara att köra mailboxde.com + beställa från tyskland. Örat kostar 10 EUR men vet inte vad mailboxde kostar. Säkert lika mycket till.
FAQ säger nej.Funkar det inte att beställa direkt på Decathlon.de tex? Har du testat?
DECATHLON | Sportschuhe & Sportbekleidung | Sportbedarf
Finde deine Sportausrüstung für über 100 Sportarten zu starken Preisen! | Teste dein Produkt 30 Tage ✅ Kostenlose Retoure ✅ Click & Collect ✅ Instore Order ✅www.decathlon.de
Nej, jag har inte försökt beställa för att kassan vägrar släppa vidare till adresser utanför Tyskland.Funkar det inte att beställa direkt på Decathlon.de tex? Har du testat?
DECATHLON | Sportschuhe & Sportbekleidung | Sportbedarf
Finde deine Sportausrüstung für über 100 Sportarten zu starken Preisen! | Teste dein Produkt 30 Tage ✅ Kostenlose Retoure ✅ Click & Collect ✅ Instore Order ✅www.decathlon.de
Synnerligen trist att Decathlon inte skickar hit längre, då svenska beställningar ändå skickades från webblagret i Polen.Man tycker ju att om man är så stor borde det finnas marginal på att sätta några gubbar och tanter på en internationell web-export avdelning. Tydligen inte. Även Evans vägrar sälja internationellt.
Från UK är det kanske inte så konstigt, pappersarbetet för varor av lite högre värde mellan UK och EU är rätt omfattande och har även knäckt en del verksamheter som i stor utsträckning sålde på export.Man tycker ju att om man är så stor borde det finnas marginal på att sätta några gubbar och tanter på en internationell web-export avdelning. Tydligen inte. Även Evans vägrar sälja internationellt.
Kanske det. Evans ville inte innan brexit heller och Wiggle skulle prompt stänga ner på Irland så jag vet inte hur mycket de anstränger sig. Vi kan nog gissa vad de respektive ledningarna röstade på i brexit.Från UK är det kanske inte så konstigt, pappersarbetet för varor av lite högre värde mellan UK och EU är rätt omfattande och har även knäckt en del verksamheter som i stor utsträckning sålde på export.
Jag noterar att Hunt har öppnat filial i Dresden för EU-försäljning.
Det är nog krass ekonomi som styr. Och att importera en ram direkt till EU istf omvägen runt UK är helt säkert billigare och mindre arbetskrävande.Kanske det. Evans ville inte innan brexit heller och Wiggle skulle prompt stänga ner på Irland så jag vet inte hur mycket de anstränger sig. Vi kan nog gissa vad de respektive ledningarna röstade på i brexit.
Helt jävla omöjligt att sälja en ram svetsad på Taiwan i EU kan det ju inte vara ens för en britt? Klarar de inte så kanske de kan öppna konto på ali.
Kanske det. Evans ville inte innan brexit heller och Wiggle skulle prompt stänga ner på Irland så jag vet inte hur mycket de anstränger sig. Vi kan nog gissa vad de respektive ledningarna röstade på i brexit.
Helt jävla omöjligt att sälja en ram svetsad på Taiwan i EU kan det ju inte vara ens för en britt? Klarar de inte så kanske de kan öppna konto på ali.
Visste jag inte. Vitus är väl en white med 3° mindre HTAEvans har ju utökat sitt ägande i XXL. Kanske en väg in i EU. De ska i varje fall försöka samordna inköp. Snart få vi väl se B-variant av Nukeproof på XXL.
Nja, Vitus var urspungligen det franska svaret på Reynolds; de producerade rör för cykelindustrin. Cyklarna kom sent och efter diverse övertagande.Visste jag inte. Vitus är väl en white med 3° mindre HTA
Vitus var iofs redan ett omstartat franskt märke. Crc också tror jag