weldion
Aktiv medlem
Hör upp, cykel i media-tråden
Bakom kulisserna – Johan från Barkhyttan lever drömjobbet
Skrev historia i Touren: ”Som att LIF vinner en sjunde SM-final”.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
"– Tumregeln är att man inte ska ladda någonting utan uppsikt till exempel på natten. Man ska inte heller ladda på varma ställen som i sängen."![]()
Åtta personer till sjukhus efter batteriexplosion i Malmö
Åtta personer har förts till sjukhus efter att ett cykelbatteri exploderat i en lägenhet på Augustenborg i Malmö. Två av de skadade är poliser, där minst en av dem var bland de första på plats efter larmet.www.svt.se
Och skillnaden på "C E" och "CE" :PDet vore bra om vi lär oss ovanstående; skillnaden på CE-märkning och avsaknad av sådan samt det där med termisk rusning...
Touche. ?Och skillnaden på "C E" och "CE" :P
Visa bilaga 713082
![]()
Differences between ce and china export markings | Kimua…
Learn more about differences between ce and china export markings at Kimua Group. Advanced engineering, lifting and transport solutions.www.kimuagroup.com
Någon som förstår syftningen "– Folk laddar allt möjligt med litiumbatterier. Det kan vara mobilen eller cykelbatteriet eller datorn eller något annat, säger han."![]()
Åtta personer till sjukhus efter batteriexplosion i Malmö
Åtta personer har förts till sjukhus efter att ett cykelbatteri exploderat i en lägenhet på Augustenborg i Malmö. Två av de skadade är poliser, där minst en av dem var bland de första på plats efter larmet.www.svt.se
Vådan av att cykla med hörlurar och därmed allmänt ouppmärksam. Kunde rubriceras som vårdslöshet i trafik?
Va!? Ska människor vara tvungna att ta något sorts ansvar för sitt uppförande i trafiken? ORIMLIGT!Vådan av att cykla med hörlurar och allmänt ouppmärksam. Kunde rubriceras som vårdslöshet i trafik?
Krångligt. Avskaffa bara alla broar. Bäst för alla.Va!? Ska människor vara tvungna att ta något sorts ansvar för sitt uppförande i trafiken? ORIMLIGT!
Jag kräver att det skapas en myndighet för säker passage av broar. Denna myndighet ska utarbeta ett regelverk som säkerställer att det finns tydliga instruktioner kring säkerhetsrutiner vid öppningsbara broar. Sen får man skapa en myndighet som tillser att regelverket följs, något som bl.a. innebär att det finns personal tillgänglig vid broarna och att dessa människor tillser att ingen annan människa utsätts för fara i samband med brons öppnande.
Ah, avskaffande av broar innebär förstås att de måste rivas. Skapar en massa arbetstillfällen. Smart tänkt.Krångligt. Avskaffa bara alla broar. Bäst för alla.
Avd: hälsningar från Öland.
Ingen aning om verklig kostnad för just detta men hantering av fakturorApropå Ölandsbron
Visa bilaga 714315
Ursäkta OT. Finns det nån här som arbetar med slika saker och som kan berätta vad hela administrationskostnaden inkl utskick av pappersfaktura för indrivning av denna avgift kostar?
Broöppningsverket.Va!? Ska människor vara tvungna att ta något sorts ansvar för sitt uppförande i trafiken? ORIMLIGT!
Jag kräver att det skapas en myndighet för säker passage av broar. Denna myndighet ska utarbeta ett regelverk som säkerställer att det finns tydliga instruktioner kring säkerhetsrutiner vid öppningsbara broar. Sen får man skapa en myndighet som tillser att regelverket följs, något som bl.a. innebär att det finns personal tillgänglig vid broarna och att dessa människor tillser att ingen annan människa utsätts för fara i samband med brons öppnande.
Alltså borde de ha slängt på en administrationsavgift på 500kr på fakturan!Ingen aning om verklig kostnad för just detta men hantering av fakturor
kostar vanligen minst flera hundra kronor per faktura beror på exakta rutiner m m.
Jag gissar på minst 500 kr per faktura.
Inte för att vara sådan, men vem passerar Motalabron (?) bara två (!) gånger? ?Apropå Ölandsbron
Visa bilaga 714315
Ursäkta OT. Finns det nån här som arbetar med slika saker och som kan berätta vad hela administrationskostnaden inkl utskick av pappersfaktura för indrivning av denna avgift kostar?
Brukar vara så att kostnaden för att, automatiskt, skicka en faktura är väldigt mycket mindre än att ta emot en faktura. 500kr låter rimligt som kostnad för att ta emot fakturan. Kostnaden för att skicka är nog bara några kronor, men osäker på om det ändå inte kostar mer än 10 kr.Ingen aning om verklig kostnad för just detta men hantering av fakturor
kostar vanligen minst flera hundra kronor per faktura beror på exakta rutiner m m.
Jag gissar på minst 500 kr per faktura.
Ja det kan man verkligen undra men till Öland kom jag. Och hem igen.Inte för att vara sådan, men vem passerar Motalabron (?) bara två (!) gånger? ?
Plitar ner en liten notis i kalendern. Hojta gärna till i förväg om du skulle få för dig att du vill ha kaffe istället för något rimligt i kopp eller glas.Ja det kan man verkligen undra men till Öland kom jag. Och hem igen.
Trevlig resa f.ö. Med tanke på frekvensen kommer det att hända igen kring 2094.
Nästa gång är det en bil som blir stående på bron under broöppning. Blir det ingen anmälan upprättad då heller?Vådan av att cykla med hörlurar och därmed allmänt ouppmärksam. Kunde rubriceras som vårdslöshet i trafik?
Jag ställde frågan till Transportstyrelsen 2016 och då hänvisade de till en webbsida om just fakturakostnader (jag hittar den inte nu, om den finns kvar) där jag har för mig att det stod att fakturan kostar 50 öre allt som allt.Apropå Ölandsbron
Visa bilaga 714315
Öster om Sthlm finns den nya Skurubron som kostar 4 SEK/passage sedan oktober -23Inte för att vara sådan, men vem passerar Motalabron (?) bara två (!) gånger? ?
spectrum.ieee.org
Jag ställde frågan till Transportstyrelsen 2016 och då hänvisade de till en webbsida om just fakturakostnader (jag hittar den inte nu, om den finns kvar) där jag har för mig att det stod att fakturan kostar 50 öre allt som allt.
Och det ska upphandlas, överklagas och sen vinner nåt bolag som är samägt av andra bolag, som i sin tur använder underentrepenörer i massor, som saknar svetslicenser osv. Utländska lågprisarbetare får inte lön och måste stjäla för att ha råd med mat och hemresa osv. Så då blir det även massa jobb åt medelklassens alla pappersvändare.Ah, avskaffande av broar innebär förstås att de måste rivas. Skapar en massa arbetstillfällen. Smart tänkt.
När de sedan avskaffats kan nästa regering se till att återinföra dem, d.v.s. bygga nya broar. Skapar ytterligare arbetstillfällen!
+1Nästa gång är det en bil som blir stående på bron under broöppning. Blir det ingen anmälan upprättad då heller?
Det är definitivt inte inte lagligt att öppna en bro som det finns folk på. Brovakten var definitivt vårdslös och det finns säkert en passande brottsrubricering.
Inte i Närheten. För att ens kunna skicka ut fakturor till de som har passerat bron i fråga (eller vägtullen) så behövs kameror, datasystem, en operatör av kamerasystemen och kamerorna och säkert mer.![]()
Infrastrukturavgift (broavgift) - Transportstyrelsen
Infrastrukturavgifter är en typ av avgifter som tas ut för att finansiera bygget av en ny bro, väg eller tunnel. Det innebär att den som använder infrastrukturen ska...www.transportstyrelsen.se
Under Vanliga frågor… 4,5 kronor.
"Döv" är det väl ok att vara, men att personen valde att stanna på klaffen för att göra något som lika gärna kan göras före eller efter är ju anmärkningsvärt. Sen skulle det vara intressant att höra hur operatören tänkte och resonerade i samband med broöppningen.Vådan av att cykla med hörlurar och därmed allmänt ouppmärksam. Kunde rubriceras som vårdslöshet i trafik?
Operatören sitter nog i Norrköping och har femtioelva skärmar att hålla reda på."Döv" är det väl ok att vara, men att personen valde att stanna på klaffen för att göra något som lika gärna kan göras före eller efter är ju anmärkningsvärt. Sen skulle det vara intressant att höra hur operatören tänkte och resonerade i samband med broöppningen.
Javisst ja. Vid närmare eftertanke var vi i Enköping nångång i juni och passerade Motala. Tänkte inte på det.Inte för att vara sådan, men vem passerar Motalabron (?) bara två (!) gånger? ?
Avgiftsystemet för Ölandsbron administreras av Skatteverket; väldans smidigt.Javisst ja. Vid närmare eftertanke var vi i Enköping nångång i juni och passerade Motala. Tänkte inte på det.
Men visst finns det även något avgiftsystem på Ölandsbron? Tyckte jag såg nåt kamerasystem. Bara så man kan lägga till ännu ett bankgironummer i nätbanken…