Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Om du inte anmäler så finns varken statistik eller ett ramnummer. Då är det garanterat att du aldrig får se cykeln igen. Om du anmäler, något som inte kostar mer än ett par minuter, så har du möjlighet att få tillbaka cykeln och kan kolla med försäkringsbolaget om det finns något att hämta där.Fick min landsvägscykel stulen i torsdags. Är det meningsfullt att anmäla? Köptes 2019 för 7000 kr så självrisken överstiger säkert försäkringsbeloppet?
Världen behöver fler människor som dig <3Jag lämnade in fyra cyklar till polisen för två år sen. De återbördades till sina rättmätiga ägare tack vare ramnumren.
Förutsatt att det inte var Bele som stulit dem. ;-)Världen behöver fler människor som dig <3
Generellt ja men slarvar med personer jag upplever jag ”känner” (handlat av innan/aktiva på forumet). Ologiskt men sant.Från andra hållet, om ni skulle köpa en cykel beg från privatperson, ber ni alltid om ramnumret först innan ni åker för att kolla på cykeln? Kollar man ramnumret med polisen?
Jag gissar att folk ofta inte vet sina ramnummer eller hur man tar reda på det - privatsäljare verkar överlag rätt okunniga om vad de säljer, man får ofta be dem flera gånger att de kollar vilka växlar som sitter på (viss skillnad på Tourney Acera Deore 105 etc).