Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag tyckte jag kände igen efternamnet Gemperle från orienteringssammanhang. Jag hade visst rätt. Undrar om Robin har någon koppling till orienteringssporten och de med samma efternamn som sysslar med orientering. Någon som vet?Nähä, inte det heller. Finns tydligen en liten väg på södra sidan som är genare.
Visa bilaga 715138
Bara att börja rota. ?Jag tyckte jag kände igen efternamnet Gemperle från orienteringssammanhang. Jag hade visst rätt. Undrar om Robin har någon koppling till orienteringssporten och de med samma efternamn som sysslar med orientering. Någon som vet?
https://en.wikipedia.org/wiki/Natalia_Gemperle
Han har iaf hunnit med att vara mtb-proffs, om jag minns rätt.Bara att börja rota. ?
Körde mitt första PBP 2021 med Rémi! ? Hittade varandra i Brest och hängde ihop hem. Snabbcyklare av rang ?Bosoni har mellan tummen och pekfingret knappt 20 mil kvar till CP2 trots att han fortfarande ångar på med fältets högsta rullsnitt med råge, nu 27,82 km/t.
Nr 99 Rémi Mejean som inte har uppmärksammats så mycket här, eller inte alls, har den fjärde högsta rullhastigheten med 23.96.
Körde mitt första PBP 2021 med Rémi! ? Hittade varandra i Brest och hängde ihop hem. Snabbcyklare av rang ?
Håller med om att det ser udda ut. Kanske @A.Nilsson eller @mkallstrom har någon idé om vad som händer.Jag blir lite konfys av vägvalet som Moreau och Strittmatter gör här. De viker av ganska nära starten på parcours 3 och ger sig iväg på vad som ser ut att vara en ganska lång omväg. Får man ta checkpointen före parcours? Nån som förstår poängen?
Visa bilaga 715181
TCR vinnaren 2015 Josh Ibbett, har slängt in handduken... Knäproblem
Ser ut som att avståndet mellan Gemperle och Zeinab var runt 2.15 där deras rutter skiljdes åt. När de nu åter är på väg att förenas verkar skillnaden krympt till två timmar eller någon minut mindre. Så Zeinab verkar ha plockat in en kvart på den biten.Zeinab föredrar tydligen norra sidan av östra sjön. Medvetet val eller hade han missat existensen av den lilla vägen på södra sidan. Kan kanske försöka jämföra tiderna när deras rutter åter sammanstrålar och se om det ger något
Visa bilaga 715185
Ok, i facebookgruppen diskuteras att vägen till parcours 3 västerifrån var avstängd, verkar ha varit tillfälligt eftersom det är åkare på "rätt" väg nu igen.Håller med om att det ser udda ut. Kanske @A.Nilsson eller @mkallstrom har någon idé om vad som händer.
Edit: Även Pulawski (#8) verkar vara på väg åt det hållet.
Och det var ju några som var inne i parcouren då de tog ”omvägen”.Ok, i facebookgruppen diskuteras att vägen till parcours 3 västerifrån var avstängd, verkar ha varit tillfälligt eftersom det är åkare på "rätt" väg nu igen.
Och Bosoni får en helt egen CP3 - uppe vid Grossglockner Hochalpenstrasse!Lite blandade skärmdumpar från Tcr's facebookgrupp. Ang flytt av CP3 och tillhörande parcours
Visa bilaga 715223Visa bilaga 715224
Uppdatering ger att Gemperle dragit ifrån de två bakom medan Strasser tagit lite på Zeinab.När nu rutterna åter sammanstrålat kan ett försök till skattning av tidsavstånden i täten vara på sin plats. Jag hittade följande punkter som ligger hyggligt nära varandra rent geografiskt:
Gemperle: 12.13
Zeinab: 13.29
Strasser: 15.49
Eller m.a.o., Zeinab låg 1.16 efter och Strasser 3.36 efter.
Vet att det inte är över ännu men när var det sist Strasser fick stryk i ett ultralopp, antar att det inte är särskilt vanligt eller är hans storhetstid över?
Strasser fick väl oxå avbryta Österrike runt iår?
Hur göra för att dricka?Bas Vlaskamp, ett geni? Ja, kanske. Visa bilaga 715281
Jag är helt pantad vette du, om man bara kunde vara lika klipskt som du.Haha, skämtar du?
Dom måste fan vara genier för att få fram sina rutter innan själva anmälan ens går igenom?
Själv känner jag mej som Magnus o Brasse då de agerar piloter o kikar på världskartan längst bak i sin fickalmanacka, Väärrllden.
Världen!? Har dom flygplats?
Hittade en actionbildHur göra för att dricka?
Och nu står han (=Di Felice) som DNF.Platsen han befinner sig på ankom han till igår ca kvart i fyra så det är nog bara ngn mindre rörelse tidigare idag som gör att det inte står en längre tid av inaktivitet än fem timmar.
Eller, hm, vem är egentligen först? Uppdateringarna är inte helt synkade så det är svårt att säkertveta. Jämnt så det föreslår är det dock. Rimligen kommer dock Zeinab att behöva vila någon gång rätt snart och då kommer Gemperle förstås att dra ifrån.Gemperle vilar sedan drygt två timmar tillbaka och Zeinab är åter uppe i ledningen!
Visa bilaga 715301