TCR 2024 - Transcontinental Race, no 10

Nähä, inte det heller. Finns tydligen en liten väg på södra sidan som är genare.
IMG_6655.png

Nähä, igen. Strasser återansluter nog betydligt tidigare än där jag tidigare trodde. Den vägen var f.ö. motorväg på ett ställe så den var inte ens möjlig.

1722085804941.png

Undrar om Strasser tjänade ngt på vad som rimligen bör ha varit en lite längre väg.
1722085913430.png

Bosoni har mellan tummen och pekfingret knappt 20 mil kvar till CP2 trots att han fortfarande ångar på med fältets högsta rullsnitt med råge, nu 27,82 km/t.

Nr 99 Rémi Mejean som inte har uppmärksammats så mycket här, eller inte alls, har den fjärde högsta rullhastigheten med 23.96.

Bosoni har mellan tummen och pekfingret knappt 20 mil kvar till CP2 trots att han fortfarande ångar på med fältets högsta rullsnitt med råge, nu 27,82 km/t.

Nr 99 Rémi Mejean som inte har uppmärksammats så mycket här, eller inte alls, har den fjärde högsta rullhastigheten med 23.96.
Körde mitt första PBP 2021 med Rémi! ? Hittade varandra i Brest och hängde ihop hem. Snabbcyklare av rang ?

När nu rutterna åter sammanstrålat kan ett försök till skattning av tidsavstånden i täten vara på sin plats. Jag hittade följande punkter som ligger hyggligt nära varandra rent geografiskt:

Gemperle: 12.13
Zeinab: 13.29
Strasser: 15.49

Eller m.a.o., Zeinab låg 1.16 efter och Strasser 3.36 efter.

Jag blir lite konfys av vägvalet som Moreau och Strittmatter gör här. De viker av ganska nära starten på parcours 3 och ger sig iväg på vad som ser ut att vara en ganska lång omväg. Får man ta checkpointen före parcours? Nån som förstår poängen?

Screenshot_20240727_163447_com.android.chrome.jpg

Zeinab föredrar tydligen norra sidan av östra sjön. Medvetet val eller hade han missat existensen av den lilla vägen på södra sidan. Kan kanske försöka jämföra tiderna när deras rutter åter sammanstrålar och se om det ger något
1722091530828.png

Jag blir lite konfys av vägvalet som Moreau och Strittmatter gör här. De viker av ganska nära starten på parcours 3 och ger sig iväg på vad som ser ut att vara en ganska lång omväg. Får man ta checkpointen före parcours? Nån som förstår poängen?

Visa bilaga 715181
Håller med om att det ser udda ut. Kanske @A.Nilsson eller @mkallstrom har någon idé om vad som händer.

Edit: Även Pulawski (#8) verkar vara på väg åt det hållet.

Zeinab föredrar tydligen norra sidan av östra sjön. Medvetet val eller hade han missat existensen av den lilla vägen på södra sidan. Kan kanske försöka jämföra tiderna när deras rutter åter sammanstrålar och se om det ger något
Visa bilaga 715185
Ser ut som att avståndet mellan Gemperle och Zeinab var runt 2.15 där deras rutter skiljdes åt. När de nu åter är på väg att förenas verkar skillnaden krympt till två timmar eller någon minut mindre. Så Zeinab verkar ha plockat in en kvart på den biten.

Håller med om att det ser udda ut. Kanske @A.Nilsson eller @mkallstrom har någon idé om vad som händer.

Edit: Även Pulawski (#8) verkar vara på väg åt det hållet.
Ok, i facebookgruppen diskuteras att vägen till parcours 3 västerifrån var avstängd, verkar ha varit tillfälligt eftersom det är åkare på "rätt" väg nu igen.

Ok, i facebookgruppen diskuteras att vägen till parcours 3 västerifrån var avstängd, verkar ha varit tillfälligt eftersom det är åkare på "rätt" väg nu igen.
Och det var ju några som var inne i parcouren då de tog ”omvägen”.

Skrevs det ngt om orsak till avstängningen? Väder? Trafikolycka?

När nu rutterna åter sammanstrålat kan ett försök till skattning av tidsavstånden i täten vara på sin plats. Jag hittade följande punkter som ligger hyggligt nära varandra rent geografiskt:

Gemperle: 12.13
Zeinab: 13.29
Strasser: 15.49

Eller m.a.o., Zeinab låg 1.16 efter och Strasser 3.36 efter.
Uppdatering ger att Gemperle dragit ifrån de två bakom medan Strasser tagit lite på Zeinab.

Gemperle: 17:28
Zeinab: 19:45 (+2:17)
Strasser: 21:39 (+4:11)

Vet att det inte är över ännu men när var det sist Strasser fick stryk i ett ultralopp, antar att det inte är särskilt vanligt eller är hans storhetstid över?

Min känsla är att konkurrensen i toppen blir hårdare över tid. Svårare att dominera då. Om han kan hålla uppe motivationen tror jag att han kan fortsätta konkurrera om bra placeringar i ett antal år till, men det kommer säkert att bli tuffare och tuffare.

Vet att det inte är över ännu men när var det sist Strasser fick stryk i ett ultralopp, antar att det inte är särskilt vanligt eller är hans storhetstid över?

Robert Müller vann över Strasser på B Hard ifjol med runt en trekvartsmarginal.
Strasser är ju rätt grön på self supported ultra. Det är stor skillnad på bara cykla jäääävligt långt jäääävligt fort och "bara" behöva trampa och behövs fixa allt inkl. navigation själv. Så ne, skulle inte säga att hans storhetstid är över - och än är inte loppet klart. Gemperle är ruskigt vass och kom tvåa ifjol efter Strasser. Han är väldigt revanschlysten har han sagt i intervjuer. :)

Strasser fick väl oxå avbryta Österrike runt iår?

Jo men det var på grund av en krasch, hare som sprang över vägen, Strasser försökte undvika och hamnade på rullgrus och gick omkull med rejäl road rash och en väderprognos som lovade rejält med regn

Så hans bedömning var att det var alldeles för stor infektionsrisk att försöka grisa på med smutsiga sår konstant blöt samt att cykeln hade en del skador så han skulle inte kunna konkurrera i alla fall.
Detta var väldigt tidigt i loppet så han ville se till att läka ihop istället för att vara hel för TCR.

Haha, skämtar du?
Dom måste fan vara genier för att få fram sina rutter innan själva anmälan ens går igenom?
Själv känner jag mej som Magnus o Brasse då de agerar piloter o kikar på världskartan längst bak i sin fickalmanacka, Väärrllden.
Världen!? Har dom flygplats?
Jag är helt pantad vette du, om man bara kunde vara lika klipskt som du.

Kikar man på tättrion är Zeinab nu där Gemperle var för ungefär 2 timmar sedan medan Strasser befinner sig där Gemperle var för 7.10-7.15 sedan. Då har dock Strasser befunnit sig i hamnen i Kavala i ca tre timmar.
1722131543271.png

De två i täten inte förefaller ha haft några längre pauser än så länge denna natt. Verkar som Strasser nu är på väg att börja röra på sig igen snart.

Edit: Missade att Gemperle stannat, men inte varit still tillräckligt länge för att trackingen skulle hunnit gå av.

Senast ändrad:
Gemperle vilar sedan drygt två timmar tillbaka och Zeinab är åter uppe i ledningen!
Visa bilaga 715301
Eller, hm, vem är egentligen först? Uppdateringarna är inte helt synkade så det är svårt att säkertveta. Jämnt så det föreslår är det dock. Rimligen kommer dock Zeinab att behöva vila någon gång rätt snart och då kommer Gemperle förstås att dra ifrån.
1722134349974.png

Tillbaka
Topp