Blockettråden 2

Blockettråden 2
Så långt är jag trots allt med. Men i höjdled?
Google maps ger nog mycket bättre svar... Södraste Vättern, kanske 1/6 av riket i höjdled. Nu har du koordinaterna bara åka och göra klipp!
Jag tror han syftar på att annonsören skriver ”ner till Göteborg” trots att de ligger i samma höjd.

Med det sagt så åker man alltid ”ner på stan” enligt lex Magnus Uggla och eftersom Göteborg är större än Husqvarna så är det alltså korrekt svenska att skriva ”ner till Göteborg ”.

Blockettråden 2
Fint med någon som har koll på geografin. ?

Bilagor

• Screenshot_20240719-213150.png
    Screenshot_20240719-213150.png
    311.3 KB · Besök: 280
Blockettråden 2
Blockettråden 2
Den personen florerar titt som tätt på facebook i olika grupper. Har en tendens att hamna i bråk med de allra flesta, många som fått "blocken" utav oklara anledningar.

Inte jag :-) Men sett inlägg som "hejhejehjeh varför blev jag blockerad av XXX jag vill ju kunna se hans cykel, säg till XXX att sluta blockera mig"

Blockettråden 2
Bra pris
90 000 kr för en helt kraschad hoj som behöver nytt styre och gaffel, förmodligen fler saker.

För detta pris onekligen bättre att köpa ny? Alternativt att säljaren kontaktar sitt försäkringsbolag och får ny gaffel, styre o bakväxel på hemförsäkring.

Eller är den värd 90 000 kr?

1000011947.jpg

Blockettråden 2
Bra pris
90 000 kr för en helt kraschad hoj som behöver nytt styre och gaffel, förmodligen fler saker.

För detta pris onekligen bättre att köpa ny? Alternativt att säljaren kontaktar sitt försäkringsbolag och får ny gaffel, styre o bakväxel på hemförsäkring.

Eller är den värd 90 000 kr?

Visa bilaga 714715
Den går säkerligen att laga och leva gott tillsammans med i många år. Men 90' är den såklart inte värd.

Att kalla det ett bra pris är, för att vara snäll, ett skämt. Att, i rubriken, avstå från att informera om att den är kraschad är väl inte helt lyckat.

Vem lägger samma pengar som det går att få (?) ett demoex/nedprutad/fjolårsmodell för på en trasig hoj? Utan garanti.

Blockettråden 2
Semi-OT: skaffade mig nymodigheten Facebook och sålde en grej på marketplace. Köparen ville att jag skulle skicka med dbschenker och skickade en visuellt legit dbschenker-länk som bad om mina kortuppgifter för att jag skulle få betalt. Käckt om köparen kan boka frakt och betala varan i ett, men kändes scammigt trots få googleresultat, och när jag bad om Swish istället visade det sig att jag nog hade rätt. Någon här som varit med om samma?

Blockettråden 2
Ramen gick rakt igenom BMCs kvalitetskontroll, så hur kan mitt nya vevlager förstöra veven!?
Det vet jag inte..
Men som du ser på bilden/ vevaxeln. Så har det svarta nötts bort på icke drivsida. Vilket är ett tydligt slitage och borde inte hänt på 20 rundor.
Där lagret på drivsida haft kontakt ser det ju helt okej ut, om inte undersidan också är silver…

Tillbaka
Topp