MTB tredagars tur i fjällen

Kentvik

Medlem
Hej
Vi är några som har fjällvandrat en del o tänkte att vi denna gång ska testa MTB på turen istället. Tänkte höra om det är någon som har bra tips där det är bra leder för cykling o få ihop en tur med övernattning i stugor längs vägen.

Stort tack på förhand!
Hälsar Kent, Stockholm

Tack för tipset Azog! Har gått den fler gånger, jättefin o skulle vara skoj med någon annan led om du har fler tips, tack på förhand!

Jämtlandstriangeln kör man lätt på en dag, men området är bra för att få ihop en 3 dagars tur. Att cykla från Vålådalen till Ramundberget är en fin 2 dagars med övernattning på t.ex Helags eller Fältjägarn. Går kombinera med andra sträckor.
Ja precis. Tänkte mer området än just de sträckorna.

Jag är ganska mycket i fjällen, men sällan med cykel, så har få andra tips, tyvärr.

Runt Grövelsjön borde funka och delar av kungsleden, typ Aktse-Saltoloukta minns jag som lättgången.

Jämtlandstriangeln kör man lätt på en dag, men området är bra för att få ihop en 3 dagars tur. Att cykla från Vålådalen till Ramundberget är en fin 2 dagars med övernattning på t.ex Helags eller Fältjägarn. Går kombinera med andra sträckor.

Stort tack för tipset!!

Ja precis. Tänkte mer området än just de sträckorna.

Jag är ganska mycket i fjällen, men sällan med cykel, så har få andra tips, tyvärr.

Runt Grövelsjön borde funka och delar av kungsleden, typ Aktse-Saltoloukta minns jag som lättgången.
Va bra, bra spår att kolla närmare på, stort tack! Grövelsjön är ju fint också!

Tillbaka
Topp